כרטיסי אשראי: עמלות של 1.24 מיליארד שקל בשלושה חודשים
היקפי הרכישות של הישראלים גדלו ברבעון הראשון של השנה ב-8% ל-79 מיליארד שקל והניבו לחברות האשראי והבנקים גידול בעמלות בשיעור דומה, בסכום של 1.24 מיליארד שקל
מספר הכרטיסים התקפים שמחזיק הציבור הישראלי היה בסוף חודש מרס 10.6 מיליון, מתוכם כ-2.3 מיליון כרטיסים המוגדרים כלא פעילים – כאלו שלא בוצעה בהם כל פעולה במהלך הרבעון האחרון.
הכנסות חברות האשראי, ישראכרט (כולל המותג אמריקן אקספרס), כאל ולאומי קארד, גדלו בכ-8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-1.27 מיליארד שקל. סך העמלות שגבו הסתכם ב-1.24 מיליארד שקל (חלקן הועברו לבנקים, מנפיקי הכרטיסים). כ-500 מיליון שקל נגבו מהלקוחות מחזיקי הכרטיסים והשאר מבתי העסק.
הרווח הנקי המצרפי של חברות האשראי הסתכם ב-150 מיליון שקל, מדובר בירידה קלה לעומת הרווח אשתקד.
מהנתונים עולה עוד, כי הלקוחות ממשיכים להגדיל את היקף ההלוואות שנלקחות מחברות האשראי ויתרת החוב של הלקוחות הפרטיים (לא כולל חוב של בתי עסק) הסתכמה בסוף חודש מרס ב-12.3 מיליארד שקל, גידול של כ-14% בתוך שנה. בהקשר זה יש לציין כי חברת כאל, ממשיכה לגבות את הריבית הממוצעת הגבוהה ביותר והיא עמדה במרס על 10.7%.