ריקול: אלפא רומיאו, דודג' ופולקסווגן יוזמנו למוסך
אלפא רומיאו סטלביו סובל מחדירת לחות, דודג' ראם עלול לשלב להילוך למרות שהבורר היה במצב 'חניה' ומשענות הראש בפולקסווגן אינן תקינות. שלושה ריקולים למגוון דגמים
אלפא רומיאו סטלביו למוסך. סמל"ת, יבואנית אלפא רומיאו לישראל, תזמין למוסך 360 בעלי רכב הפנאי סטלביו שיוצרו ב-2017. הסיבה לריקול: בעיות אטימה בשני מוקדים של הסטלביו.
במקרה הראשון מדובר בדלת תא מטען שעלולה להפתח באופן עצמאי במהירות נסיעה נמוכה (עד 5 קמ"ש), כתוצאה מקורוזיה באזור מגעי החשמל. לדברי הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים, תקלה זו עלולה לגרום לנפילתו של מטען מהרכב, וכתוצאה מכך לסכנה על הכביש ולתאונה.
גם במקרה השני עלולה לחדור רטיבות, במקרה זה ליחידת בקרת מרכב השולטת על מערכות חשמל שונות ברכב. במקרה זה - ושוב, כתוצאה מקורוזיה על המגעים - עלול הנהג לזהות נורות אזהרה שנדלקות בלוח המחוונים ללא סיבה, המגבים עלולים שלא לפעול כלל, מערכת האיתות עשויה לפעול ללא שהנהג עשה דבר, הצופר עשוי שלא לפעול והתאורה בתא הנוסעים עלולה שלא לעבוד כלל.
משך תיקון שתי התקלות מוערך בכשעה וחצי. מהיבואנית נמסר כי הודעה בכתב תשלח לבעלי הרכבים הרלוונטיים ולקוח שירצה לבדוק האם רכבו נכלל בקריאה, יוכל לעשות זאת במוקד שירות הלקוחות.
בקריאה נוספת לתיקון תזמין חברת סמל"ת את בעלי הטנדר דודג' ראם משנת הייצור 2015-2016. לדברי היבואנית, 644 כלי רכב מדגם זה יתבקשו להגיע למוסך כדי לבדוק ובמידת הצורך להחליף את תמך בורר ההילוכים "כדי למנוע אפשרות לשחרור הרכב ממצב 'P' גם ללא לחיצה על דוושת הבלם", כך היבואנית.
לדברי היצרנית בדיווח לרשויות בארה"ב, הבעיה עלולה להתפתח כאשר הנהג לוחץ על דוושת הבלם לאורך זמן כאשר הרכב עובד בסרק ובורר ההילוכים במצב 'חניה'. במצב זה עלול מנגנון נעילת הבורר במצב 'חניה' להשתחרר ובורר ההילוכים עלול לעבור למצב נסיעה לפנים או לאחור.
לדברי היצרנית, ישנה סבירות גבוהה יותר שהבעיה תתגלה כאשר הרכב חשוף לטמפרטורות גבוהות לאורך זמן רב. משך העבודה מוערך בכשעה ולכל בעלי דגם זה תישלח הודעה בכתב. הבדיקה וההחלפה יבוצעו רק במרכזי השירות המורשים. לקוח שירצה לבדוק האם מכוניתו נכללת בקריאה החוזרת, מוזמן להתקשר למוקד שירות הלקוחות בטל. 1-800-22-5759.
ולבסוף, צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן לישראל, תזמין 24 בעלי פאסאט, גולף וקאדי משנת הייצור 2018 לצורך החלפת מובילי משענות ראש במושבים הקדמיים. לדברי היבואנית, תקלה בפס הייצור עלולה למנוע את נעילת משענת הראש במקומה.
משך הזמן המשוער לתיקון עומד על כ-45 דקות והוא יבוצע בכל אחד ממוסכי השירות המורשים. מהיבואנית נמסר כי מכתבי זימון לבעלי הרכבים הרלבנטיים ישלחו בהקדם.
יש להזכיר כי תקנות הרכב בישראל קובעות כי בעל הרכב לא יישא בכל הוצאה הקשורה לקריאה חוזרת לתיקון. עוד קובעת התקנה כי חובה לבצע את התיקון תוך שישה חודשים, וכי מי שלא יעשה זאת לא יורשה לחדש את רישיון הרכב או להעביר עליו בעלות.