בלי לפצל אזניות: המוזיקה מגיעה לרשתות החברתיות
חברת MUGO הישראלית מביאה את בשורת השיתוף ההאזנה למוזיקה אל מחוזות הרשתות החברתיות. אחרי זכיות בתחרויות, משקיעים שכבר שמו כמה מיליוני דולרים וסגירת עסקאות בדרום אמריקה, מחפשים היזמים לכבוש עוד יעדים בעולם. "לא האמנו לעוצמת ההדים שעוררנו"
בכנס הסלולר MWC בברצלונה שהתקיים בפברואר האחרון, חברת MUGO החזיקה דוכן בביתן הלאומי שאויישה תדיר על ידי אחד מהשותפים, בזמן שהשאר מקיימים פגישות עסקיות שנקבעו להם על ידי מכון היצוא ומנהל סחר חוץ של משרד הכלכלה.
ביומה השלישי של התערוכה ניגש אל העמדה סיני לבוש בפשטות עם כובע בייסבול על ראשו שהחל לשאול שאלות. סמנכ"ל הטכנולוגיות, רומן סלוצקי שעמד באותה עת במקום, נהג מולו בזהירות. השותפים סיכמו עוד קודם לכן על זהירות מול הסינים, שממהרים להעתיק פיתוחים חדשים והוא החליט להיות מחושב. כששאל את האיש מה הוא עושה בתערוכה, ענה לו האחרון שיש לו אתר אינטרנט. לפתע החל רחש של התרגשות סביב האיש. בקהל זיהו אותו כמייסד Baidu, מנוע החיפוש הסיני, התחליף לגוגל במדינת הענק הסגורה לאפליקציות מערביות.
"החברה עוררה עניין רב במהלך התערוכה בקרב חברות טלקום, חברות מדיה, יצרניות רכב, קרנות הון ועוד וסיימה את הפעילות עם עשרות פגישות עם מקבלי החלטות משמעותיים", אומר קראל אמיתי, מנהל ענף המובייל במכון היצוא. "גם לאחר התערוכה אנחנו ממשיכים לתמוך ולעזור לחברה במגוון פעילויות שוטפות".
מי את, MUGO?
החברה קמה ב-2016 במטרה לגרום למוזיקה להפוך להיות חוויה חברתית על מכשירי מובייל חכמים ויש לה פתרונות חברתיות רבות ברשת כמו אינסטגרם, פייסבוק סנאפצ'ט. "אחד הדברים המרכזיים שממלאים את שעות הפנאי של כולנו זו מוזיקה. במובייל חווית ההאזנה הפכה להיות אישית והדרך היחידה להפוך אותה לחברתית היא להאזין לה דרך מיוגו", אומר לנו אחד המייסדים ומנכ"ל החברה, אורי סגל. "חשבנו איך להפוך את החוויה לשלמה ואיך להפוך את המוזיקה לאלמנט חברתי-חוויתי, באופן בה אינסטגרם עשתה את זה לתמונות ווידאו, למשל".
סגל, בן ה-46 שרת בשב"כ, בוגר מנהל עסקים ושנים רבות היה מנהל הפתוח העסקי ומנהל תחרות "יזם השנה" בחברת ארנסט אנד יאנג. אחר כך עזב ופתח חברה לפיתוח אפליקציות, שעבדה בארץ ובעולם. "ב-2016, אחרי 8 שנים ועם הרבה ידע וניסיון, פתחתי עם MUGO, יחד עם השותפים שלי, שי גולדברג, יוצא חיל האוויר, שהיתה לו חברה לפיתוח חווית משתמש ורומן סלוצקי, מתכנת בוגר ממר"מ, כ-CTO", מספר סגל.
לא במקום אפליקציות מוזיקה, יחד איתן
MUGO מסתנכרנת עם כל אפליקציות המוזיקה על מכשיר המובייל של המאזין ומכאן מתחיל החלק החברתי להשפיע. כשמתקינים את האפליקציה היא עושה אגריגציה בין עננים חינמיים כמו סאונד קלאוד, יוטיוב או מנויי הפרימיום של ספוטיפיי, דיזר או אפל ומכאן מאפשרת האפליקציה לשני אנשים או יותר, לשמוע את אותה מוזיקה, באופן מסונכרן.
אלמנט חברתי בלתי נמנע באפליקציה, מאפשר ניהול צ'ט בזמן שמיעת השיר עם כל מי ששומע שעוקבים אחריו. המעקב מאפשר גם לאמץ פלייליסטים של מי שעוקבים אחריו. הרבה אמנים כבר הבינו את הפוטנציאל של האפליקציה ובגירסה הישראלית שלה הצטרפו אליה רבים כמו להקת אינפקטד משרום, די ג'יי סקאזי, בית הבובות ועוד.
ברוח הרשתות החברתיות, האפליקציה החינמית מאפשרת להצמיד אייקונים שמתייגים את אופי המוזיקה על ידי השומע, הכנת סטוריז תוך נעיצת שירים בהם ואפשרות יחודית יוצאת דופן של האזנה למוזיקה ששומעים סביב המשתמש כל מי שמחובר לאפליקציה.
עד לפני חודש גייסה MUGO שני מיליון דולר ממשקיעים בעולמות הפיננסיים והמוזיקה. ב-2017 ניצחה החברה בתחרות של "כלכליסט", כ'סטארטאפ המבטיח של השנה'. כחלק מהזכייה, היא קיבלה אפשרות להציג ב-MWC, תערוכת הסלולר הגדולה, שמתקיימת מדי שנה בברצלונה. "ב-4 ימים של שהיה במסגרת הביתן הישראלי של מכון היצוא ומינהל סחר חוץ, אירגנו לנו מאות פגישות", אומר סגל. "חיפשנו משקיעים, שותפים אסטרטגיים, חברות רכב וחברות מדיה. לא האמנו לעוצמת ההדים שעוררנו שם".
MUGO מציעה לשוק מאסה של משתמשים יומיים קבועים ולזה יש משמעות רבה בהערכת חשיבותה של החברה אצל רוכשים פוטנציאלים. "לכל יוזר אצלנו יש משמעות וערך שיווקי רב", מסביר סגל. "אנחנו לא גובים כסף על שימוש ולא מפרסמים אלא מספקים ביג דאטה. המאזינים שלנו הם קהל יעד מטורגט היטב להופעות חיות ומרצ'נדייז".
לאחרונה החלה האפליקציה לאפשר צפיה בהופעות חיות בזמן אמיתי וזו כבר אפשרות יוצאת דופן בשוק המוזיקה. גם האפשרות של כל המשתתפים, אמנים וגם מי שאינם אמנים, למכור את הפלייליסטים, שהרכיבו בעצמם, הופכים את האפליקציה לבעלת מודל עסקי מרוויח.
עם הפנים אל העולם
את האפליקציה למדו ושיפרו בארץ ועכשיו הפנים של מייסדיה הוא אל העולם. "לפני כשבוע סגרנו עסקת השקעה של 7 מיליון דולר עם TV AZTECA, ששייכת לקבוצה גדולה שמחזיקה במקסיקו חברות ענק. הם צרפו אותנו אסטרטגית ליעדים שלהם באמריקה הלטינית ובחודש הבא אנחנו יוצאים לפעילות שם, עם פעילות של מובילי דעה, טאלנטים שחתומים ב- TV AZTECA", מספר סגל.
"שוק התקשורת במקסיקו הוא שוק דינמי ומעניין במיוחד, שמציע הזדמנויות רבות לחברות ישראליות. חלק מהותי באטרקטיביות השוק המקסיקני מגיע מהשפעות הרפורמה בשוק התקשורת במקסיקו מ-2013, שתרמה לכניסת שחקנים זרים לזירה המקומית", אומר אוריאל רביב, ראש הנציגות הכלכלית של משרד הכלכלה והתעשייה במקסיקו.
רביב מציין כי "אנו עדים בשנים האחרונות לתנופה ופיתוח בסקטורים של טלקום ומובייל במדינה ורק בשנה האחרונה עמדו ההשקעות בתשתיות תקשורת על יותר מ-4 מיליארד דולר". לדבריו, החברות המקסיקניות פתוחות היום יותר לאימוץ טכנולוגיות חדשניות ולהשקעות בתחום, כמו ההשקעה של TV Azteca בסטארט-אפ MUGO. "בנציגות הכלכלית במקסיקו פועלים על מנת לקדם חברות ישראליות בשוק התקשורת במהלך כל השנה, ומזמינים חברות ישראליות נוספות לעקוב אחר הפעילויות של הנספחות ומכון היצוא בתחום".
ביעדי חברת MUGO מסומן ספטמבר 2018 כמועד החדירה המשמעותית למערב אירופה ולשוק האמריקאי, כשהם מאמינים שהכניסה לשוק במרכז אמריקה תקל את הכניסה לשם. בהמשך הם שואפים להיכנס לשוק האסייתי, סין ויפן בעיקר.
קראל אמיתי, מנהל ענף המובייל במכון היצוא מוסיף, כי ענף המובייל במכון היצוא מוביל קו של יצירת הזדמנויות עסקיות עם שחקנים משמעותיים בעולם כמו מפעילים סלולריים דוגמת טלקום איטליה, דויטשה טלקום, בריטיש טלקום, טלפוניקה ועוד, יצרני מכשירים דוגמת HTC שיואמי, לנובו, וואווי, אסוס ועוד ודואגים לייצר ערך עסקי לחברות באמצעות מפגשי B2B בישראל ובעולם.
חברות הענף מגיעות מתחומי פעילות מגוונים כגון: תקשורת, שירותי VAS, מציאות מדומה, מציאות רבודה, ביג דאטה ואנליטיקה, האינטרנט של הדברים, AI & Machine Learning ואפליקציות מובייל.
"הערך שאנו מספקים לחברות הוא בפתיחת דלתות, שמקצרת באופן משמעותי את הדרך לחיבור גורמים עסקיים רלוונטיים", אומר אמיתי. "הפעילות שלנו מתמקדת בפגישות איכותיות עם מקבלי החלטות משמעותיים במסגרת ביתנים לאומיים בתערוכות בינלאומיות מובילות ומשלחות בארץ ובחו"ל. הפגישות הממוקדות, מקצרות עבור החברות את הדרך להבשלת עסקאות ועוזרות לחברות הישראליות לצמוח בשווקים בינלאומיים", מסכם.
בשיתוף מכון היצוא