לא גלידה דיאט, אבל מופחתת סוכר
גלידות שטראוס ופלדמן משיקות סדרות שמטרתן לתת מענה למי שמעוניין בקינוח שאינו עתיר קלוריות, אך גם לא כולל טעם של ממתיקים מלאכותיים
לקראת הקיץ גלידות שטראוס ופלדמן משיקות סדרות גלידה שהמשותף להן הוא שהן לא דיאט אבל גם לא עתירות בקלוריות. אחרי שהחברות השיקו כבר לפני 3 חודשים את מרבית המוצרים שנלקק בקיץ הקרוב, הנה האחרונים להצטרף למדפים.
המגמה היא של התחזקות קטגוריית ה'ביניים', שבאה לתת מענה למי שמעוניין בקינוח שאינו 'מושחת', אך גם לא רוצה להיתקל בטעם לוואי של ממתיקים מלאכותיים.
בשנה שעברה, שוק הגלידה בישראל גלגל 1.76 מיליון שקל, כש-500 מיליון שקל מתוכם היה עבור גלידות ביתיות (שנרכשות ברשתות ובמכולות, לא בקנייה אינפולסיבית בקיוסקים). על פי נתוני סטורנקסט, בשנת 2017 השוק התחלק כך שגלידות שטראוס תפסו נתח שוק כספי של 43.1%, גלידות נסטלה עם נתח שוק של 23.3%, בן אנד ג'ריס עם נתח שוק של 20.1%, פלדמן עם 7% והיתר התחלק בין שאר השחקניות.
הנתון המפתיע הוא שלמרות טרנד הבריאות והתזונה הנכונה, דווקא קטגוריית הדיאט נמצאת בירידה של 8% בצריכה וסגמנט הפינוק (עתיר הקלוריות) צומח. סגמנט שלגוני פרימיום צמח בשנת 2017 ב-12.7%, ובן אנד ג'ריס צמחו ב-18.8% במארזים בייתים בשנת 2018. שווי השוק של יוגורט דיאט נחתך ב-41% בשנת 2016 לעומת שנת 2006, כפי שהוצג על ידי סטורנסקט בכנס המזון בשנת 2017.
שטראוס: סדרה של גלידות מופחתות קלוריות על בסיס שמנת
בגלידות שטראוס מכנים את קטגוריית הביניים Wellness, והמותג החדש בקטגוריה נקרא Goodiz. הוא יושק בשבוע הבא בסדרת גלידות מופחתת קלוריות, בארבעה טעמים: שוקולד צ'יפ, שוקולד מריר עם שקדים, וניל עוגיות ווניל תות שדה.
כאמור לא מדובר בסדרת דיאט, אלא בסדרה של גלידות שמנת מופחתות שומן וסוכר. על האריזה מודגשת כמות הקלוריות הנעה בין 295 ל-395 לכל קופסה, ובין 92 ל-141 קלוריות לכל 100 גרם.
"בשנה וחצי האחרונות חל שינוי משמעותי בשוק הגלידה האמריקאי", מסביר ישי מנדיל, סמנכ"ל שיווק יוניליוור, "נכנסה חברה קטנה ולא מוכרת עם מותג בשם Halo Top, שגרמה למהפך ולכניסה של שלושה מותגים נוספים לקטגוריה זו - Breyers, Arctic zero ו-Enlightened. עד אז היה צורך שלא קיבל מענה בשוק. היו רבים שנמנעו מצריכת גלידה משום כמות הקלוריות הגבוהה שבה ובשל העובדה שגלידות הדיאט לא היו מספיק טעימות להם. אנו מאמינים בקטגוריה הזו וצופים שהיא תתרחב גם בשוק הישראלי".
פלדמן: סדרה על בסיס חלב קוקוס ועל בסיס יוגורט טבעי
בפלדמן קוראים לקטגוריה הזו "לייפסטייל". הסדרות החדשות של החברה כבר הושקו לפני מספר שבועות.
סדרה אחת היא הרחבת הקטגוריה של פרוזן יוגורט, וכוללת שלגוני יוגורט חלבי עם ציפוי שוקולד, גרנולה ואגוזי מלך, השלגון מכיל 175 קלוריות. הסדרה השנייה נקראת GRANITA וכוללת קרחוני שרבט על בסיס חלב קוקוס, בטעמי פירות שונים (קוקוס, תות ואפרסק). הסדרה הינה ללא לקטוז, ונותנת מענה לציבור הרגישים ללקטוז. כל קרחון מכיל 74-76 קלוריות.