שתף קטע נבחר

שר התחבורה כץ נגד חולדאי: "מעכב סלילת נתיבי תחבורה ציבורית בת"א"

חודשיים אחרי שהצהיר על קידום סלילת שלושה נתיבים עבור תחבורה ציבורית בתחומי העיר בעלות של 36 מיליון שקלים, טוען כעת השר כץ כי העירייה מעכבת את יישום הפרויקט. בעירייה מגיבים: "הדברים נועדו לכסות על מחדל מתמשך של משרד התחבורה בפיתוח מערכת תחבורה ציבורית אפקטיבית"

 

סלילת הנת"צים מעוכבת (ארכיון) (צילום: עופר עמרם ) (צילום: עופר עמרם )
סלילת הנת"צים מעוכבת (ארכיון)(צילום: עופר עמרם )

שר התחבורה ישראל כץ מאשים את עיריית תל אביב-יפו ואת העומד בראשה רון חולדאי בעיכוב תוכנית לסלילת שלושה נתיבי תחבורה ציבורית בעיר. בעירייה הודפים את הטענות של השר כץ ומציינים כי "הדברים נועדו לכסות על המחדל המתמשך של משרד התחבורה בפיתוח מערכת תחבורה ציבורית אפקטיבית במטרופולין".

 

בתחילת החודש שעבר דווח כי השר כץ מקדם רשת של נתיבי תחבורה ציבורית בגוש דן, שייתנו העדפה ברורה לתחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי, יקצרו משמעותית את זמני הנסיעה באוטובוסים ויצמצמו את פקקי התנועה האדירים בשעות העומס.

 

ואולם, מחלוקת בין משרד התחבורה לעירייה וראש העיר חולדאי הובילה למבוי סתום בקידום הפרויקט "מהיר לעיר" בתל אביב, שעלותו נאמדת בכ-36 מיליון שקלים. לטענת השר כץ, העירייה מעכבת כאמור את סלילת שלושת נתיבי התחבורה הציבורית בתחומי העיר ובכך מונעת הקלה בעומסי התנועה.

ישראל כץ רון חולדאי (ציצום: רויטרס, יאיר שגיא)
שר התחבורה כץ וראש העיר חולדאי(ציצום: רויטרס, יאיר שגיא)

לפי התוכנית, נתיבי התחבורה הציבורית אמורים להיבנות על דרך בין צבי בין מחלף חולון לצומת אבו כביר (800 מטרים לשני הכיוונים), ברחוב לבון בין צומת אבו כביר לקיבוץ גלויות (800 מטרים לשני הכיוונים) ובשדרות שאול המלך מאבן גבירול לדרך נמיר (1,100 מטרים לכיוון מזרח בלבד).

 

לטענת משרד התחבורה, הדבר יאפשר נפח תנועה של בין 50 ל-60 אוטובוסים שיחלפו במקום בשעות השיא בבוקר. השר כץ אמר בהתייחסו לפרויקט כי "תוכנית הנת"צ 'מהיר לעיר' שאותה אני מקדם, היא המפתח לשיפור ושדרוג התחבורה הציבורית בתל אביב וגוש דן. תנועה מהירה של אוטובוסים בשילוב הרכבות הקלות, יהפכו את תל אביב לעיר מודרנית תחבורתית, כמקובל במדינות המתקדמות באירופה".

 

"אין כל יתרון לאוטובוס שעומד בפקק" 

בעירייה טוענים מנגד כי ללא בניית מערכת אפקטיבית שתתעדף תחבורה ציבורית בדרכים הבינעירוניות לתוך העיר וממנה, נועד הפרויקט של משרד התחבורה לכישלון: "אין כל יתרון לאוטובוס שעומד בפקק על פני הרכב הפרטי", אמרו בעירייה.

 

מהעירייה נמסר כי "הדברים ככל הנראה נועדו לכסות על המחדל המתמשך של משרד התחבורה בפיתוח מערכת תחבורה ציבורית אפקטיבית במטרופולין ובכלל זה רשת נתיבי תחבורה ציבורית בדרכים הבינעירוניות המגיעות לתל-אביב-יפו. הבעיה אינה בתוך העיר, שהיא המובילה בארץ עם 50 קילומטרים של נתיבי תחבורה ציבורית הסלולים בתחומה.

 

"עיקר ההעדפה לתחבורה הציבורית, צריך שתהיה בדרכי הגישה אל העיר ולא רק בתוכה ועל כן ובניגוד לנטען, העירייה תמשיך לפתח ולהרחיב את נתיבי התחבורה הציבורית, לרבות אלה שהוזכרו, ובלבד שלא יהיו מנותקים מדרכי ההגעה אל העיר".

 

עוד אמרו בעירייה כי "בהיעדר העדפה לתחבורה ציבורית בנתיבים הבינעירוניים במטרופולין כפתרון הגעה אל העיר, דבר שכאמור לא מבוצע, אין כל תמריץ למאות אלפי האזרחים המגיעים מדי יום לעיר, לזנוח את רכבם הפרטי ולעבור אל התחבורה הציבורית. אין כל יתרון לאוטובוס שעומד בפקק בדיוק כמו הרכב הפרטי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים