שתף קטע נבחר

 

פרצו את הדרך לירושלים: תיעוד חפירת מנהרת שז"ר

אחרי שנתיים של חפירות המנהרה בכניסה לעיר, הצוותים נפגשו - אבל המעבר ייפתח רק בעוד ארבע שנים: הנכנסים והיוצאים מירושלים ייסעו מתחת לקרקע, ומעליהם יעברו קווי תחבורה ציבורית. צפו בהדמיה

 
הדמיית העבודות כפי שהציגה חברת "מוריה"

הדמיית העבודות כפי שהציגה חברת "מוריה"

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 
כבר שלושה חודשים שאחד הרחובות הראשיים בירושלים, רחוב שז"ר, חסום לתנועת כלי רכב באזור הכניסה לעיר. אחרי שבועיים של פקקים נפתח ציר חלופי ברחוב המקביל. הסיבה לכך טמונה מתחת לאדמה: כחלק מהקמת רובע הכניסה החדש לעיר, כל תנועת כלי הרכב ברחוב שז"ר תעבור למנהרה תת-קרקעית.

 

במקביל ייחפר חניון ענק בן 1,300 מקומות חניה מתחת לבנייני האומה. הוא ישרת את נוסעי הרכבת המהירה מירושלים לתל אביב, שצפויה להיפתח במהלך שנת 2018 ואת מבקרי התחנה המרכזית הצמודה. בשטח שיתפנה מעל הרחוב ייבנו מגדלים שיצרו רובע חדש נטול מכוניות עם נגישות גבוהה לתחבורה ציבורית.

 

שינויי התנועה צפויים להימשך לפחות חמש שנים, אך כבר רואים את האור בקצה המנהרה. שני צוותים עובדים על חפירת המנהרה משני קצותיה, ובשבוע שעבר הם נפגשו והשלימו את חפירתה.

 
העבודות במנהרה בכניסה לירושלים    (צילום: אלכס גמבורג)

העבודות במנהרה בכניסה לירושלים    (צילום: אלכס גמבורג)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

עבודות רכבת בירושלים (צילום: אלכס גמבורג)
חפירת מנהרת שז"ר(צילום: אלכס גמבורג)

עבודות רכבת בירושלים (צילום: אלכס גמבורג)
עבודות בירושלים(צילום: אלכס גמבורג)

עבודות רכבת בירושלים (צילום: אלכס גמבורג)
(צילום: אלכס גמבורג)

עבודות רכבת בירושלים (צילום: אלכס גמבורג)
(צילום: אלכס גמבורג)

עבודות רכבת בירושלים (צילום: אלכס גמבורג)
(צילום: אלכס גמבורג)

"הייתם עדים לפריצת המעבר הצפוני, מעבר שאותו אנחנו חופרים כבר יותר משנתיים, נסתר מעין הציבור", אמר דורון נויוירט, מנכ"ל חברת מוריה המבצעת את העבודות. "מעבר שיהווה בשנת 2022 הפרדה מפלסית, הנכנסים והיוצאים מירושלים ייסעו מתחת לקרקע ומעליהם תיסע בצורה מסודרת רכבת קלה, הקו הירוק, הקו שנוסף לקו האדום שקיים היום, תחבורה ציבורית כמובן והרבה מאוד שטחים ציבוריים לרווחת הולכי הרגל".

 

הוא סיפר כי הפרויקט ההנדסי המורכב "הוא חלק מתנופת פיתוח במרכז העיר. מעל הפרויקט ומעל ההנדסה ישווקו מגדלים בסדר גודל של פי עשרה מהפרויקטים המוכרים היום כמגדלי עזריאלי. הפרוייקט ייתן תנופה של כ-60 אלף מקומות עבודה, שטחי מסחר, תעסוקה, תיירות, ואף יחידות דיור. הם בעצם יהפכו את ירושלים לבירת התחבורה הציבורית".

 

החזון נשמע ורוד, אבל בינתיים ירושלמים רבים מתוסכלים מהשיבושים בתנועה. "מדובר במופת של איוולת תכנונית ותחבורתית. עיריית ירושלים חסמה ציר מרכזי

המוביל לתחנה המרכזית ולתחנת רכבת שתיפתח בקרוב - זאת ללא חלופה מהירה לנוסעי התחבורה הציבורית", אמר יוסי סעידוב, מייסד ארגון "15 דקות" לקידום התחבורה הציבורית. "את התוצאה מרגישים מאות אלפי הנוסעים בכל יום: פקקים מיותרים ובזבוז זמן אדיר גם למי שבחר לא להשתמש ברכב. אם בכירי עיריית ירושלים היו מנסים לנסוע באוטובוס מדי פעם, הם היו מבינים את החשיבות בהקצאת נתיבי תחבורה ציבורית לאוטובוסים בציר חלופי, במקביל לציר שנסגר".


פורסם לראשונה 27/05/2018 21:35

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס גמבורג
חופרים. ירושלים
צילום: אלכס גמבורג
מומלצים