חלם: כביש מוכן לא נפתח 13 שנים והפך למזבלה
למעלה מעשור שנים חלף מאז סיום סלילת כביש שמטרתו הייתה ניקוז הפקקים הבלתי נסבלים בצפון ירושלים. כעת הוא נדחה בחצי שנה נוספת. הסיבה: המשטרה לא מוכנה לאייש את מחסום הבידוק
כמה זמן לוקח למדינת ישראל לפתוח כביש בן פחות מ-4 ק"מ? ב-2005 סללה חברת נתיבי ישראל (אז מע"צ) בהשקעה של 150 מיליון שקל, כביש מאזור ענתות שבצפון ירושלים לחלקו המזרחי של כביש מספר 1, מירושלים למעלה אדומים. אורכו של הכביש: 3.7 ק"מ שממוספר כהמשך כביש 437.
כביש זה אמור היה ליצור כניסה חדשה לעיר הבירה מצפון, לשמש את תושבי היישובים היהודיים באזור בנימין ותושבים פלסטינים מהאזור, כולל מי שאינם מורשים בכניסה לישראל, כדי שיוכלו לעבור במעבר תת-קרקעי שיחבר את היישובים שמדרום לירושלים (בית לחם וכו׳) ליישובים שמצפון לירושלים (רמאללה וכו׳). כביש חדש זה אמור היה גם להקל על הפקקים במעבר חיזמה העמוס, ליד פסגת זאב.
אולם עקב מחלוקת ביטחונית ותקציבית הכביש מעולם לא נפתח, ולמעשה הפך למזבלה. רק לפני שנה נפתרה סוף סוף שאלת הפעלת מחסום הבידוק בנקודת החיבור עם כביש 1, ואז השקיעה חברת מוריה, בהוראת משרד התחבורה ועיריית ירושלים, 30 מיליון שקל נוספים בהכשרתו לפתיחה מחדש. טקס הפתיחה אמור היה להתקיים אתמול, אך נדחה, שכן המשטרה עדיין לא מוכנה לאייש את מחסום הבידוק. כעת מתכוננת הפתיחה לחודש דצמבר - וגם אז, יש לקוות שהמחלוקות ייפתרו..
מהמשרד לביטחון הפנים נמסר בתגובה: "למשרדי הממשלה השונים (אוצר, ביטחון, תחבורה) היה ידוע שיש לתקצב את תקני השוטרים הנדרשים לשם פתיחת הכביש. לצערנו, רק בתקציב המדינה שאושר לאחרונה בכנסת אושרו התקנים הדרושים לאיוש המחסום, ומיד לאחר מכן החלה המשטרה בגיוסם, הליך שיושלם בחודשים הקרובים".