המחאה נשכחה: חוגלה קימברלי מייקרת את מוצריה ב-10%
לראשונה לאחר חמש שנים יצרנית מוצרי הנייר מבקשת מרשתות השיווק להעלות את המחירים של מוצריה, בהם מותגי לילי, מולט וניקול. קימברלי קלארק: "נאלצים לבצע עדכון מחירים עקב עלייה יוצאת דופן בעלות חומרי הגלם בכל העולם"
שבע שנים לאחר שהצרכנים יצאו לרחובות למחות על מחירי המזון ומוצרי הצריכה הגבוהים ולאחר שנמנעו במשך חמש שנים מהעלאות מחירים, מתחילים היצרנים לשנות גישה. ל"כלכליסט" נודע כי חברת קימברלי קלארק הגישה לרשתות השיווק בקשה להעלאה של 10% במוצריה, זאת לטענתה בשל עלייה מתמשכת של 50% במחיר התאית, שהחלה בינואר ולא פסקה.
ברשתות השיווק ציינו כי החברה ביקשה לאשר את המחירונים באופן מיידי החל מחודש יוני. חוגלה מייצרת מגוון רחב של מוצרים תחת מותגים מובילים ביניהם האגיס, טיטולים, לילי, מולט, קלינקס, שמורת טבע, ניקול, דיפנד וקוטקס.
כזכור, אחרי מחאת הצרכנים בקיץ 2011, נמנעו חברות המזון ומוצרי הצריכה מהעלאות מחירים שנהגו לבצע פעמיים בשנה במועדים סמוכים. בדצמבר 2012 חשו היצרניות כי זעם הצרכנים חלף והעבירו מחירונים מעודכנים לרשתות השיווק. כתוצאה מכך, צמצו הצרכנים את היקפי הקניות ולראשונה מכירות 2014 בשוק המזון עמדו בסימן ירידה.
רק השנה החל השוק להתאושש, בין היתר בעקבות העלאת שכר המינימום. רשתות השיווק שרווחיותן נשחקה בשנים אחרונות, החלה לבצע העלאת מחירים זוחלת וכעת נראה כי גם יצרנים ישנו את המגמה.
החברה הוקמה בשנת 1963 בשם "חוגלה", על ידי חברת נייר חדרה. בשנת 1996 חתמה נייר חדרה על הסכם שותפות אסטרטגית עם חברת קימברלי קלארק העולמית ובשנת 2015 עברה החברה לבעלות מלאה של קימברלי קלארק. בשנת 2016 שינתה החברה את שמה ונקראית עתה קימברלי קלארק ישראל.
מקימברלי קלארק ישראל נמסר: "בשל עלייה יוצאת דופן ומתמשכת בעלות חומרי הגלם בכל העולם, ובפרט תאית, הרכיב המרכזי במוצרי הנייר שלנו, אנו נאלצים לבצע עדכון במחיר המכירה לקמעונאים במותגי הנייר. בשלושת המותגים המרכזיים (לילי, מולט, ניקול) השארנו מוצר גליל כפול ללא שינוי מחיר לקמעונאי. ברצוננו להדגיש כי גם לאחר עדכון מחיר המכירה לקמעונאים, קימברלי קלארק עדיין סופגת את מרבית העלייה בעלות חומרי הגלם".
עדכון זה ייושם ביוני 2018. המחיר הסופי לצרכן נקבע על ידי הקמעונאי בלבד.