דו"ח בנק ישראל: זינוק של 30% בתלונות נגד הבנקים
על פי הסקירה השנתית של מערכת הבנקאות, בשנת 2017 הוגשו כמעט 7,000 תלונות כנגד הבנקים, זינוק של כ-30% בהשוואה לשנה הקודמת. עוד עולה מהסקירה: חל גידול של קרוב ל-10% במספר עובדי הבנקים המרוויחים משכורות גבוהות, כאשר משכורת ממוצעת בבנקים נושקת ל-25 אלף שקל
מחייכים כל הדרך אל הבנק: בעוד מספר עובדי הבנקים המקבלים משכורות נמוכות יחסית הצטמצם בכ-20% בהשוואה לשנה הקודמת, חל גידול של קרוב ל-10% במספר עובדי הבנקים המרוויחים משכורות גבוהות. כך עולה מהסקירה השנתית של מערכת הבנקאות לשנת 2017 שפורסמה היום (ד').
על פי הנתונים, כ-10,800 עובדים בבנקים בישראל הרוויחו בשנה שחלפה משכורת שנתית של מעל ל-360 אלף שקל בשנה, מתוכם כ-2,000 עובדים עם עלות שכר שנתית של בין 600 אלף שקל למיליון שקל ו-265 עובדים עם שכר של מעל למיליון שקל. מנגד, מספר העובדים המרוויחים פחות מ-120 אלף שקל בשנה ירד מ-5,300 ל- 4,250.
נכון לסוף שנת 2017, מספר העובדים בבנקים עמד על 41,569 והוצאות השכר בגינם הסתכמו ב-12.4 מיליארד שקל, כאשר השכר הממוצע בבנקים נושק ל-25 אלף שקל בחודש.
פרק נוסף בסקירה השנתית מסכם את פעילות הטיפול בתלונות הציבור. מהנתונים עולה כי חל זינוק של כמעט 30% במספר התלונות נגד הבנקים, מ-5,360 תלונות ב-2016 ל-6,941 תלונות בשנת 2017.
הנושאים העיקריים עליהם התלוננו: אמצעי תשלום – בעיקר צ'קים וכרטיסי חיוב, חשבונות עו"ש – בעיקר סירוב של בנקים לפתוח חשבונות, ואיכות השירות הבנקאי. בעקבות הטיפול בתלונות שנמצאו מוצדקות, הוחזרו בשנה שעברה כ-2 מיליון שקלים ללקוחות.
נכון לשנת 2017, מספר הלקוחות המוגבלים בבנקים עמד על 256 אלף ומספר החשבונות המוגבלים עמד על כ-470 אלף. מדובר בירידה מתונה בהשוואה לשנה קודמת.
עוד עולה מהנתונים כי הפיקוח על הבנקים קיבל בשנה שחלפה כ-6,550 פניות בכתב וכ-20 אלף פניות בטלפון בנוגע לחשבונות מוגבלים.