פייסבוק העניקה ליצרניות מכשירים גישה למידע על משתמשים
על פי דיווח של ה"ניו יורק טיימס", הרשת החברתית הפופולרית יצרה שותפויות עם ענקיות כמו סמסונג ואפל, וחלקה איתן מידע ללא הסכמה מפורשת
מתן גישה למידע אישי על חברים של משתמשים עומד בניגוד להצהרה של פייסבוק עצמה, שהיא חדלה מלעשות כך, וכן בניגוד להנחיות נציבות המסחר הפדרלית בארצות הברית. בחודש שעבר, בעקבות התפוצצות פרשת "קיימברידג' אנליטיקה", החלה פייסבוק לצמצם את מספר השותפויות מהסוג הזה, אולם על פי הדיווח - רובן עדיין מתבצעות בפועל, וגישה למידע על משתמשים עדיין מתאפשרת.
יצרניות המכשירים קיבלו מידע על מערכות יחסים של משתמשים, גיל, מיקום, דת, אירועים שאותם הם פוקדים וכמובן העדפות פוליטיות.
מטעם פייסבוק הובהר בתגובה, כי במסגרת שותפויות עסקיות, המידע שמשותף עם היצרניות הוא כזה שרלוונטי להעמקת חוויית השימוש בפייסבוק, וכי לא ניתן אישור לעשות שימוש במידע לכל צורך אחר. למרות זאת, מהבדיקה של ה"טיימס" עולה, כי יצרניות ביקשו וקיבלו גישה למידע כמו כל מפתח צד ג' שפועל על גבי הפלטפורמה של פייסבוק.
בינתיים, יצרניות המכשירים ממהרות להגיב באופן די דומה, ומבהירות כי השימושים היחידים שנעשו במידע אישי של משתמשי פייסבוק, נועדו לצורך חוויית שימוש טובה ויעילה יותר. למשל, להעלות תמונות או סרטונים מהמכשיר מבלי להיכנס לאפליקציית פייסבוק, או לקבל התראות מהרשת החברתית ישירות למכשירים. חלק מהשותפויות העסקיות, דוגמת השותפות עם מיקרוסופט, נחתמו לפני כבר לפני עשור.