שתף קטע נבחר

 

התוכנית אושרה: זה המחלף שיקצר את הדרך לנתב"ג

לאור הגידול בכמות הנוסעים בנתב"ג, אישרה המועצה הארצית לתכנון ובנייה את פרויקט מחלף כפר חב"ד שעלותו כ-400 מיליון שקלים. לכשייפתח, הוא ישמש כמחלף הראשי של נמל התעופה, וישרת את הבאים לטרמינל 3

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה המליצה היום (ג') לממשלה לאשר את תוכנית מחלף הכניסה המערבי לנמל התעופה בן גוריון, שאמורה לקצר את הדרך לטרמינל 3 באופן משמעותי. גורמים בענף סיפרו ל-ynet כי פרויקט מחלף כפר חב"ד, המיועד לשמש כמחלף הכניסה הראשי לנתב"ג לכשייפתח, ותלוי כעת בהכרעת הממשלה, צפוי לעמוד על תקציב של כ-400 מיליון שקלים שכבר אושרו.

 

התוכנית, ביוזמת חברת "נתיבי ישראל", כוללת הקמת מחלף כניסה שישרת את הבאים ממערב לשדה התעופה וכן גשר להולכי רגל ורוכבי אופניים. במועצה הארצית לתכנון ובנייה הסבירו את ההמלצה בכך שבשנה האחרונה גדל אחוז הישראלים המגיעים לנתב"ג ב-13% ועבר את ה-20 מיליון נוסעים. על פי הנתונים שני שליש מהם מגיעים לשדה התעופה הראשי של ישראל מכיוון מערב.

טרמינל 3 בנתב"ג (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
טרמינל 3 בנתב"ג(צילום: shutterstock)

כיום נוסעים רוב משתמשי שדה התעופה המגיעים מגוש דן במעקף של כשמונה ק"מ מזרחה וחזרה מערבה בכדי להיכנס לשדה. המחלף החדש שיהיה על כביש 1 בצמוד לכפר חב"ד, יקצר את זמן הנסיעה לשדה ויגרום להפחתת זיהום אוויר. למחלף נעשתה בדיקת כדאיות כלכלית על ידי חברת "נתיבי ישראל", שהוכיחה שגם כאשר מחשבים את עלות הזמן המתבזבז היום ביחס לזמן שבו יקום המחלף, בהתחשב בעלות של שעת פנאי ולא שעת עבודה של המשק שהיא גבוהה בהרבה, יש יתרון להקמת המחלף.

 

המחלף המוצע בתוכנית ממוקם על כביש 1, בתחום המועצה האזורית שדות דן (לשעבר עמק לוד), בין היישובים אחיעזר, צפריה וכפר חב"ד. בתחום התוכנית עובר נחל שפירים שהינו אחד מיובליו של נחל איילון. המחלף החדש מתוכנן להוביל את הנוסעים הישר לכניסה לטרמינל 3, באמצעות מנהרה תת-קרקעית מתחת לכביש 1. מחלף הגישה הקיים ימשיך לשמש את הנוסעים המגיעים מכיוון מזרח.

 

מדובר בתוכנית שאושרה כבר בשנת 1997, שבמסגרתה היה אמור המחלף לשמש כמחלף העיקרי הנותן מענה תחבורתי הולם למגיעים לנתב"ג מכיוון מערב. יישום התוכנית התעכב שנים ארוכות עקב התנגדות תושבי כפר חב"ד והמועצה האזורית שדות דן, אשר הגיעה גם לבית המשפט. במסגרת זו, התוכנית שנידונה היום כוללת הקטנת שטח המחלף ביחס לתכנון המקורי, תוך החזרה של כ-75 דונם של קרקע חקלאית למושבים ולכפר חב"ד. לשם כך, תוכנן המחלף מחדש, כולל העברת המנהרה התת-קרקעית מתחת לכביש 1, כדי להפחית את הפגיעה באיכות החיים של תושבי האזור.

 

"תיקון עוול היסטורי". בילסקי ()
"תיקון עוול היסטורי". בילסקי

"מדובר בהישג חשוב עבור אזרחי ישראל ותיקון עוול היסטורי", אמר יו"ר המועצה הארצית, זאב בילסקי. "עם אישור המחלף, מיליוני אזרחים המגיעים לנתב"ג מדי שנה, יוכלו ליהנות מדרך גישה מהירה לנמל התעופה בן גוריון". מנהלת מינהל התכנון, דלית זילבר, הוסיפה: "20 שנים מאז שאושרה התוכנית לנתב"ג 2000, הושלמה היום התוכנית להקמת המחלף החשוב ביותר לנמל התעופה של מדינת ישראל עם כניסה במיקום המיטבי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
טרמינל 3 בנתב"ג
צילום: shutterstock
מומלצים