פחות 3%: עוד ירידה במכירות הסמארטפונים ברבעון הראשון של 2018
זהו רבעון שני ברציפות שמכירות הסמארטפונים העולמיות רושמות ירידה. סמסונג ממשיכה להוביל את השוק ואחריה אפל. LG צוללת למקום השביעי
חברת המחקרים הבינלאומית Counterpoint הציגה הבוקר (ב') נתונים רשמיים של מכירות הסמארטפונים העולמיות ברבעון הראשון של שנת 2018, כאשר הנתון הבולט הוא ירידה של 3 אחוזים בסך המכירות העולמי לעומת הרבעון הראשון ב-2017, שגם הוא אגב, הסתיים בירידה.
חברת סמסונג, שחוותה ירידה של 3 אחוזים בסך המכירות, עדיין מובילה בפער עצום במכירות הסמארטפונים בעולם, כאשר אפל, שדווקא הגדילה את חלקה ב-3 אחוזים, עדיין נמצאת במקום השני. הפער ביניהן, כאמור, הצטמצם: סמסונג מחזיקה כרגע ב-21.7 אחוזי נתח שוק לעומת אפל, עם 14.5 אחוזים.
חברת וואווי נמצאת במקום השלישי עם עלייה של 14 אחוזים בסך המכירות, אולם חשוב לציין, כי מכירות היצרנית הסינית כוללות גם את המותג השני מתוצרתה, Honor, אשר נמכר בעיקר במדינות מזרח אסיה וכן בחלק ממדינות אירופה. וואווי מחזיקה ב 10.9 אחוזים מסך המכירות העולמי.
שיאומי הציגה ברבעון הראשון זינוק מרשים של 101 אחוזים, והיא מתבססת בזכות עצמה במקום הרביעי, כאשר במקומות החמישי והשישי נמצאות שתי החברות ששייכות לקונצרן הענק BKK Electronics הסיני, Oppo ו-Vivo, ומייד אחריהן, עם צלילה של 23 אחוזים במכירות, נמצאת חברת LG הקוריאנית, שהידרדרה לנתח שוק כולל של 3.2 אחוזים.
מי שעשתה את כניסתה הראשונה לעשירייה המובילה היא חברת iTEL האפריקנית, אשר מבססת את פעילותה בעיקר ביבשת אפריקה ומגוון המכשירים הבסיסיים שלה מיועד למשתמשים מתחילים. החברה מכרה ברבעון הראשון של 2018 מעל 10 מיליון מכשירים, מה שהעניק לה את המיקום היוקרתי.
10 החברות המובילות בעולם אחראיות על סך של 76 אחוזים מכלל המכשירים שנמכרו, כאשר סך המכירות בסין ירד (מה שמסביר את הירידה הכללית) לצד ירידה שנרשמה בצפון אמריקה. סך המכירות באירופה, באפריקה, במזרח התיכון והודו עלה.