10 שקלים לפריט: 3 חנויות דייסו היפנית ייפתחו בישראל ביולי
החנות הראשונה תיפתח בסי מול אשדוד ב-4 ביולי ואחריה ייפתחו סניפים ברעננה ובראשל"צ. 40 אלף פריטים יוצעו למכירה, רובם מיוצרים ביפן, ביניהם כלי בית ויצירה ומוצרי פטנט יפניים כמו ה"דייסו קליי". ולמה המחיר האחיד בישראל גבוה כמעט פי 3 מביפן?
תחרות לרשתות הסטוק: בעוד שבועיים תפתח רשת דייסו היפנית (DAISO JAPAN) חנויות ראשונות בישראל ותמכור 40 אלף פריטים במחיר אחיד: 10 שקלים לפריט. הרשת מייצרת את רוב מוצריה ביפן והם ייחודיים לה.
אם 10 שקלים לפריט נראה לכם זול, ביפן ובארה"ב המחירים נמוכים יותר. ביפן נמכרים מרבית המוצרים תמורת 100 יין, לא כולל מיסים של 8%. לפי שער היין הנוכחי, 100 יין שווים היום 3.3152 שקלים. גם בתוספת 8% מס שגובים ביפן על מוצרי צריכה, המחיר הישראלי גבוה בכ-180% מהיפני, כמעט פי 3 מהמחיר ביפן.
למה מוכרים לישראלים ביוקר? בגלל עלויות שילוח, מיסים ורגולציה, הסביר הבוקר (ד') ל-ynet מנכ"ל דייסו ישראל, עוזי בניטה, במסיבת עיתונאים שערכה החברה. "ליפנים אין עלויות שינוע, שכן רוב הפריטים מיוצרים ביפן ואין להם רגולציה מול מכון התקנים הישראלי. מוצרים שנחוש לגביהם שמחירם נמוך יותר נמכור 2 ב-10 שקלים".
לשם השוואה, בארה"ב המוצרים נמכרים לרוב בדולר וחצי עד 2 דולרים, לפני מיסים (בין 5.4 שקלים ל-7.2 שקלים, לפי שער הדולר העדכני). באוסטרליה מרבית הפריטים נמכרים ב-2.8 דולר אוסטרלי (כ-8 שקלים לא כולל מס) ופריטים יקרים יותר ב-15-3 דולר אוסטרלי. ביפן נמכרים גם פריטים ב-800 יין, אך אלה לא יגיעו בינתיים לישראל.
מגוון ענק של פריטים
החנות הראשונה תיפתח בארץ ב-4 ביולי בסי מול אשדוד, על שטח של 430 מ"ר. שבועיים אחר כך תיפתח חנות שנייה בקניון רננים על שטח של 670 מ"ר במקום חנות של מחסני חשמל. חנות שלישית תיפתח בסינמה סיטי בראשון לציון על שטח של 550 מ"ר.
בכל חנות יהיו כ-20 קטגוריות של מוצרים, וכל חודש יתווספו 700 פריטים למגוון. מדובר בפריטים ייחודיים שעוצבו במטה החברה בהירושימה יפן. 70% מהפריטים מיוצרים ביפן ו-30%-40% בסין, טייוואן, וייטנאם וטורקיה.
היא מציעה מגוון של 100 אלף פריטים, שמתוכם יגיעו לישראל 40-20 אלף פריטים. בין הפריטים: אביזרי מטבח, כלי בישול, כלי נוי, כלי בית, פריטי גינון, מוצרים לחיות מחמד, מוצרי נייר ויצירה, חוטי צמר לסריגה, כלי כתיבה, מוצרי חזרה ללימודים, מוצרים לאמבטיה, פריטי אופנה ומוצרי אלקטרוניקה. בין היתר מוצעים בחנות מוצרים יפניים כמו קופסאות בנטו, מניפות יפניות, פטנט שאוסף שיער מהאמבטיה ופסלוני חתולים היפנים כמו אלה ששולבו בהופעה של נטע ברזילי באירוויזיון. בנוסף ימכר גם הדייסו קליי (daiso clay) - "חימר" ליצירה שהפך ללהיט בישראל ובעולם. הזכיין הישראלי קיבל גם אישור למכור בארץ יומנים לתלמיד בעברית. בינתיים לא יגיעו לארץ: חטיפים יפנים (הרשת תמכור חטיפים ישראלים) ומוצרי קוסמטיקה וביוטי.
החברה פועלת ב-30 שווקים ברחבי העולם (אך לא באירופה) עם 5,000 חנויות, 3,000 מתוכן ביפן. היא מוכרת גם אונליין, אך בארץ תמכור בשלב זה בחנויות בלבד. את הרשת מביאה לארץ קבוצת יוניון, זכיינית מותג H&M ו-COS ויבואנית טויטה ולקסוס.