שתף קטע נבחר

איחורים וביטולים: ההסכם בין אל-על לטייסים מייצר צרות חדשות

בעקבות מבוי סתום בין הצדדים, מורגשים בשבועיים האחרונים עיכובים של שעות בלוח הזמנים ותשע טיסות בוטלו. מהחברה נמסר כי הטיסות בוטלו עקב "סיבות מבצעיות". הטייסים טוענים כי הם עובדים "עד קצה מגבלות החוק"

הסבות הטייסים גורמות לצמצום הסגל. מטוס הדרימליינר של אל-על (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
הסבות הטייסים גורמות לצמצום הסגל. מטוס הדרימליינר של אל-על(צילום: מוטי קמחי)

טיסות מבוטלות ואיחורים של שעות: בשבועיים האחרונים בוטלו תשע טיסות של אל על ונרשמו עיכובים של שעות בטיסות אחרות כתוצאה מאי יכולתה לאייש את תאי הטייס. הבוקר (ה') ביטלה החברה טיסה למומבאי בגלל טייס שחלה ולא נמצא לו מחליף, כשאתמול נאלצה החברה לבטל טיסה לניו יורק. מחברת התעופה נמסר כי ביטולי הטיסות האחרונות נבעו מ"סיבות מבצעיות" וכי "לוח הטיסות נקבע כשנה מראש".

 

מוועד טייסי אל על נמסר כי "הטייסים עובדים עד קצה מגבלות החוק והסכם העבודה על מנת לקיים את לוח הטיסות העמוס של הקיץ אותו תכננה החברה".

 

הסיבה העיקרית לעיכובים והאיחורים היא מבוי סתום בהסכם העבודה בין הנהלת החברה לבין הטייסים, שנמצא כבר 10 חודשים בתהליך של גישור. העובדה שחברת התעופה נערכה לעונת הקיץ 2018 עם הנחה שהסכם העבודה יהיה חתום, גרמה לכך שלוח הטיסות האינטנסיבי נפגע בגלל כמות כוח האדם שלא עלתה במקביל בגלל צעדי ההתייעלות.

 

בין הטייסים להנהלת החברה קיימת מחלוקת על שעות הפעילות שנדרשים הטייסים לבצע כטייסים פעילים, כשבחברת התעופה מועסקים כ-570 טייסים. בנוסף, העובדה שטייסים נמצאים בהסבות למטוסי הדרימליינר בלונדון צמצמה גם היא את כמות הסגל שיכול להטיס נוסעים בקווים השונים.

"משתדלים לעשות הכול כדי שהנוסעים לא ייפגעו". מטוס אל-על (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
"משתדלים לעשות הכול כדי שהנוסעים לא ייפגעו". מטוס אל-על(צילום: רויטרס)
 

כמה מטייסי החברה אמרו בשיחה עם ynet כי העומס ברמת הפעילות גורמת לכך שהם נאלצים לקפוץ מהבית כדי להוציא טיסות לא מתוכננות. "אנחנו משתדלים לעשות הכול כדי שהנוסעים לא ייפגעו. מדובר בחברים שלנו ובנוסעים שחשובים לנו", הסביר אחד מטייסי החברה. "מצד שני לפעמים בגלל מגבלות של שעות מנוחה אנחנו נאלצים לבטל טיסות".

 

בחודש נובמבר צפויות להיכנס לתוקף מגבלות שעות מנוחה חדשות על הטייסים (FTL) שעלולות להוביל להחרפת חוסר היכולת של החברה לאייש את תאי הטייס, אם לא ייחתם הסכם העבודה החדש. בין היתר, יהיה קושי של ממש להקפיץ טייסים מהבית וכן שעות הפעילות באוויר תוגבל.

 

מאל על נמסר בתגובה כי "לוח הטיסות של אל-על נקבע כשנה מראש ואין קשר לביטול נקודתי של טיסה הנובע מסיבות מבצעיות. מעבר לכך אל-על מנהלת את יחסיה עם העובדים בדיאלוג ולא בתקשורת".

 

בתוך כך, לאחר שנחת הבוקר מטוס אל-על בוונציה (LY 289), התגלה שאחד מצמיגי המטוס התקלף. מבדיקת החברה התברר שעל המטוס שהמריא למילאנו (LY 381) יש גלגל חלופי, כך שהמטוס הונחה לנחות בוונציה בכדי להעביר לו את הצמיג התקין. לאחר כשעה על הקרקע המריא המטוס למילאנו בחזרה ליעדו והמטוס שאמור להמריא מוונציה לישראל יגיע ארצה באזור השעה 05:00 מחר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים