שתף קטע נבחר
 

מתחילת השנה קנינו יותר דו-גלגלי. העלייה: כ-3%

האם נעבור ב-2018 את רף 20 אלף הקטנועים והאופנועים החדשים? נתוני המסירות עד סוף חודש יוני מעניקים ליבואנים תקווה לחציית הרף ההיסטורי. לעומת אשתקד מדובר בשיפור זעיר ובחודש החולף אף נרשמה ירידה חדה

היסטוריה, אבל צנועה: בששת החודשים הראשונים של 2018 נמכרו בישראל 10,162 אופנועים וקטנועים חדשים, כך עולה מדו"ח איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי. הצמיחה לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בה נמכרו 9,870 כלים דו-גלגליים, עומדת לכן על מעט פחות מ-3%. לשם השוואה, במהלך החציון הראשון של 2016 נמכרו 8,951 כלים, אף הוא נתון חיובי לעומת השנים בתחילת העשור בהן נמכרו בסביבות ה-7,000 כלים בחציון הראשון.

 

 (ניר עמוס) (ניר עמוס)
(ניר עמוס)

 

צמיחה זו מגיעה כמובן על עלייה במחזיקי רישיון לרכב דו-גלגלי, אך מאכזבת לאור נתוני חודש יוני החולף, בו נרשמה ירידה זו שנה שנייה ברציפות. במהלך החודש נמכרו 1,501 כלים בלבד, לעומת 1,898 כלים ביוני אשתקד ו-1,756 כלים ביוני 2016. בסך הכל נרשמה השנה ירידה במספר הכלים שנמכרו במהלך חודש שלם בינואר וביוני. בשאר החודשים נרשמה עלייה לעומת אשתקד.

 

בראש טבלת המותגים ניצבת סאן יאנג, עם 2,224 קטנועים חדשים שנמכרו מהמותג במהלך ינואר עד יוני. במקום השני ממוקמת ימאהה היפנית עם 1,753 כלים חדשים - כמעט 20% מהם (332 קטנועים) מדגם TMax. את שלישיית הצמרת משלימה קימקו עם 1,626 כלים חדשים מתחילת השנה, בהם כ-9% (152 כלים) מקטנוע העל החדש AK550.

 

בפער עצום מאחור ממוקמת הונדה, הראשונה בחבורה ה"פלוס-מינוס 1,000 כלים חדשים בשנה". היצרנית היפנית מכרה מתחילת 2018 ועד סוף חודש יוני 692 כלים חדשים, כאשר אחריה ממוקמת ק.ט.מ עם 544 כלים חדשים. פיאג'ו צמודה אליה עם 531 כלים, והיא מקדימה את דיאלים עם 518 קטנועים חדשים.

 

יש להזכיר כי הרישיונות החדשים של דיאלים מלמדים על התנהלות שונה ביחס לשאר מותגי שוק הרכב הדו-גלגלי, שכן כל הכלים החדשים שמסרה החברה ו"עלו על הכביש" עשו זאת רק בשלושת החודשים הראשונים. במילים אחרות: ברבעון השני של השנה לא עלה אפילו דיאלים חדש אחד על הכביש. קאוואסאקי מסרה מתחילת השנה 449 כלים חדשים, לפני סוזוקי עם 343 אופנועים וקטנועים.

 

ב.מ.וו מובילה את חבורת היצרניות הבאה שמוסרת פחות מ-500 כלים בשנה. מינואר מסרה החברה הבווארית 229 כלים חדשים, עלייה מרשימה מאוד לעומת השנתיים החולפות שהסתיימו עם 176 ו-173 כלים חדשים בהתאמה בחצי השנה הראשונה. ביחס לאופנועים בלבד מציגה החברה הגרמנית ירידה מפתיעה, בעוד שהזינוק כולו נרשם בלעדית לזכות אופנועי ה-310 הקלים והזולים יחסית שמגיעים מהודו מאז יולי אשתקד. בסך הכל נמכרו משני הדגמים - R ו-GS - לא פחות מ-75 יחידות, כ-33% מסך המכירות של מותג היוקרה.

 

הוסקווארנה מכרה מתחילת השנה 180 כלים חדשים, לפני הארלי עם 173 יחידות בששת החודשים הראשונים - עלייה מאוד מרשימה של כ-75% לעומת נתון אשתקד (97). בטא סיימה את החציון עם 133 כלים חדשים והיא גם האחרונה שמכרה מספר תלת-ספרתי עד עתה.

 

דוקאטי מובילה את קבוצת ה"פחות מ-10 כלים חדשים בחודש" עם 51 אופנועים חדשים, לפני אינדיאן עם 38 כלים מתחילת השנה, אפריליה עם 37 כלים, מוטוגוצי עם 12 כלים ואנפילד עם תשעה בלבד מתחילת חודש ינואר.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יצרן ימהה
דו גלגלי - השוק ממשיך לצמוח
צילום: יצרן ימהה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים