פולקסווגן T-קרוס - וזה הבן הקטן במשפחה
משפחת דגמי הפנאי של פולקסווגן מתרחבת כלפי מטה עם דגם קטן והבטחה גדולה. יוצג באופן רשמי בעוד חודשים ספורים, לא יגיע לארץ בקרוב
מצליחים להזכר בפולקסווגן T-רוק? אז קבלו את ה-T קרוס הקטן ממנו, בינתיים רק באיור-טיזר לקראת חשיפת המוצר המוגמר בחודשי הסתיו הקרובים. למעשה מדובר בשלב הבא לאב-טיפוס שחשפה פולקסווגן בתערוכת ז'נבה לפני כשנתיים מקביל לסיאט ארונה המוכרת, על אותה פלטפורמה מודולרית (MQB בגרסת A0) המשמשת גם את מכוניות הסופר-מיני של הקונצרן ועם ממד אורך מרשים יחסית של כ-411 ס"מ.
פולקסווגן מספרת בינתיים מעט מאוד, אך מבהירה כי רכב הפנאי הקטן (יחסית) צפוי להיות מוביל הקטגוריה בבטיחות תודות למערכות המתקדמות עימן יגיע באופן סטנדרטי. מעבר למראה ה"קרבי", פולקסווגן אינה חושפת את תא הנוסעים אך יש להניח שהוא יציע סביבה דומה לזו של הפולו. היצרנית כן מבטיחה שיהיה מרווח מאוד ויציע "גמישות תכנונית". למשל בעזרת ספסל אחורי מתכוון למרחק כדי לקבוע את גודל תא המטען ומרחב המחייה לנוסעים.
מנועים? ללא ספק יהיה שם שלושה צילינדרים בנפח ליטר, דרך 1.5 ליטר בנזין עם ארבעה צילינדרים ואולי אפילו 1.6 ליטר TDI צרכן סולר. לדברי פולקסווגן, ה-T-קרוס יהיה הבן הקטן במשפחה שתמנה באירופה החל מאוקטובר הקרוב חמישה דגמים: מעליו ה-T-רוק, טיגואן, טיגואן-אולספייס וטוארג. יבואנית פולקסווגן לישראל אינה משווקת כאן את ה-T-רוק שעשוי להיות מאוד מעניין עבורה מבחינה מסחרית - כך שיש להניח שגם ה-T-קרוס לא יגיע לכאן בקרוב גם לאחר שיוצג.
ולחדשות נוספות מבית פולקסווגן עבור המטייל - אם כי לאו דווקא המקומי. הקראפטר הגדול והמסחרי - בגרסת ביניים של אורך בסיס גלגלים - מבית הקונצרן הגרמני יעניק פלטפורמה לגרסת XXL של משפחת הקליפורניה, אותה אנחנו מכירים היטב כשהיא עושה שימוש בטרנספורטר T6. הקראפטר הגדול יותר יציע בגרסה זו מקום, אבזור, נוחות ורושם עדיפים עבור מי שהפרוטה מצויה בכיסו.
למעשה פגשנו אותו כבר, אבל רק בגרסת אב-טיפוס שהוצגה לפני כשנה. מתי תוצג גרסת הייצור הסדרתי של הקליפורניה אקסטרה-אקסטרה-לארג'? בחודש אוגוסט, בתערוכת הקראוואנים שתיערך בדיסלדורף, גרמניה.