פיאט פולבק (2016־2018)
על החזית יש סמל של פיאט, אבל מדובר בעצם במיצובישי טרייטון, שמיוצר עבור האיטלקים בידי היפנים במפעלם בתאילנד. דו"ח רכישת רכב משומש
קטגוריה: טנדרים עם סמל מתחלף.
דגמים: ארבע דלתות, חמישה מקומות ישיבה.
טווח מחירים: מ-149 אלף שקל ל-2.5 ליטר בסיסי מ-2016, ועד 242 אלף שקל ל-2.4 ליטר חדש מאובזר מ-2018 (מחירון לוי יצחק).
תעודת זהות: על החזית יש סמל של פיאט, אבל מדובר בעצם במיצובישי טרייטון, שמיוצר עבור האיטלקים בידי היפנים במפעלם בתאילנד.
נתונים טכניים: מנוע טורבו-דיזל, 2.4 ליטר, 154 כ"ס או 181 כ"ס, גיר ידני עם שישה הילוכים (רק במנוע החלש), או אוטומטי עם חמישה הילוכים בשאר. הנעה אחורית או 4x4 עם הילוך כוח.
זיהום אוויר: 180־195 גרם CO2 לק"מ, קבוצה 15 מ-15. הטנדר שלנו לא הכי גדול, ובטח שלא ירוק.
בטיחות: 4 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, שבע כריות אוויר. ללא מערכות בטיחות אקטיביות, כל הרכבים שווקו עם מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית, עם התרעות התנגשות וסטייה מנתיב.
שמירת ערך: ירידה ממוצעת של 20% לשנה. גבוהה משל הדגמים שנמכרים תחת סמל מיצובישי.
מה לבדוק לפני שקונים: בעיקר את האחריות. מנובמבר 2017 היא 5 שנים או 250 אלף ק"מ, ולפני כן הייתה 4 שנים או 150 אלף ק"מ. אבל רכבים מליסינג, כולל אפס ק"מ, מקבלים רק 3 שנים או 150 אלף ק"מ.
למי הוא מתאים: למי שמחפש 4x4 אמיתי, זול, ויפני בעצם.
למה כן: שימושי, מאובזר יותר מגרסאות מיצובישי באותו מחיר, ואחריות ארוכה יותר. ביצועים טובים, יכולת שטח גבוהה, בעיקר בדגם היקר עם נעילת דיפרנציאל אחורי.
למה לא: פחות טוב כטנדר, עם ארגז קטן יותר מהיילקס ודי-מקס, וגם איטי מהם ופחות חסכוני.
למחפשי מציאות: טויוטה היילקס עדיין המלך, אבל מיובא רק בצבע לבן-מכרזים ויקר מאוד כמשומש.
השורה התחתונה: פיאט, בלי בדיחות על טוני.
ציון: ****