הפריים דיי התחיל בארה"ב: אתר אמזון קורס ומקרטע
מספר דקות אחרי 22:00 אתמול, אתר הקמעונאות הגדול בארה"ב קרס. צרכנים הגיעו לעמוד שגיאה שהציע להם להכיר את הכלבים של עובדי אמזון. אחרי כ-40 דקות האתר חזר לפעילות בהדרגה ובאיטיות. מדובר בהפסד של עשרות מיליוני דולרים לחברה
פשלה באמזון: אתר האינטרנט של הקמעונאית הגדולה בעולם קרס עם תחילת חג המבצעים שלה - פריים דיי שאמור להימשך כ-30 שעות. בתחילה הכל עבד כשורה. בסביבות 22:05 שעון ישראל האתר החל לקרטע ואז קרס כך שאי אפשר היה לרכוש בו. החיפוש נתקע ועמוד הבית לא עלה. יניב קוטר מאתר דילטס אמר ל-ynet מבוסטון שהאתר החל לחזור לפעילות רק כעבור 40 דקות וקרוב לשעה שהוא עדיין "התאושש". תקלות דומות אך קצרות מועד היו גם באמזון גרמניה וצרפת.
הודעת השגיאה לוותה בתמונה של כלב מתוק והפניה לעמוד "הכלבים של אמזון" לפיו אמזון מעודדת את עובדי המשרדים שלה להביא כלבים לעבודה.
יתכן שהתקלה היתה רק בעמוד הבית של החברה, שכן לקוחות מדווחים שלרוב עמודי מוצרים עלו כרגיל ולא היתה בעיה בחיפוש, אך היא לוותה בתקלה נוספת: מוצרים במבצע נעלמו מסל הקניות.
עוד בעיה שצרכנים נתקלו בה היתה שמי שנכנס לעמוד המבצעים (Shop All Deals), הגיע מאינדקס המבצעים בחזרה להומפייג' וחוזר חלילה, או לעמוד שאינו עמוד המבצעים במעין לולאה משונה.
בחלק מהמקרים צרכנים נתקלו בבקשה להוכיח שאינם רובוט. אחרי הקלדת מספר אותיות האתר חזר לתפקד כרגיל.
הפדיחה כאן גדולה בעיקר לנוכח העובדה שאמזון מוכרת שרתים וכוח עיבוד. בנוסף, מדובר בהפסד כספי. החברה השקיעה למעלה מ-3 מיליון דולר בקמפיין לקראת היום הזה, שחוגג את שנתו הרביעית ויתכן שהקמפיין עבד כל כך טוב שהאתר לא עמד בטראפיק הגולשים שנהרו אליו ב-22:00. בשנה שעברה, הפריים דיי הניב 1 מיליארד דולר במכירות, 34 מיליון דולר כל שעה. יש המעריכים כי הסכום שגרפה החברה באירוע היה 2.8 מיליארד דולר, כלומר כ-100 מיליון דולר בשעה. זה הפסד רציני אם למעלה מחצי שעה היו תקלות באתר. לפי Internet Retailer, אמזון צפויה לגרוף 4 מיליאד דולר בפריים דיי השנה, זאת בתנאי כמובן שהאתר יעבוד כשורה.