אודי Q3 חדש - כאן בתחילת השנה
אודי חושפת סוף כל סוף Q3 חדש. עם עיצוב עדכני, תא נוסעים מרווח מבעבר ומערכות בטיחות מתקדמות הוא ינסה להתמודד מול המתחרים המודרניים. לישראל הוא צפוי להגיע בתחילת 2019
אודי חושפת Q3
חדש, דור שני המחליף את קודמו שהוצג בתחילת העשור.
הוא ינסה להתמודד מול מתחרים מודרנים כמו ב.מ.וו X1, וולוו XC40 ויגואר E-פייס כשינחת
כאן בתחילת השנה.
ה-Q3 מתבסס על פלטפורמת MQB העדכנית והוא גדל כמעט בכל מימד. כ-9.5 ס"מ באורך (448.5 ס"מ), 2.5 ס"מ לרוחב (185.5 ס"מ) ו-7.5 ס"מ לבסיס הגלגלים (268 ס"מ) מבטיחים שיפור משמעותי במרחב המחיה לנוסעים. הספסל האחורי ניתן לכיוון על מסילה (15 ס"מ לפנים אחור) מאפשר את תא המטען הגדול בקטגוריה – עם נפח של בין 530 ל-675 ליטר.
העיצוב, בהשראת ה-Q8, מודרני בהרבה מה-Q3 היוצא. יחידות התאורה המחודדות מלפנים וסבכה ענקית, בתי הגלגלים האחוריים מובלטים ולא נפקד מקומם של מגני פלסטיק שחור ופסי גגון. גם תא הנוסעים מיישר קו עם דגמי היצרנית העדכניים וכולל לוח מחוונים דיגיטאלי ("10.25 או "12.3 כאופציה) ומסך מגע גדול ("8.8 או "10.1 בהתאם לגרסה) עם צימוד Apple Car Play ו-Android Auto, במקום מסך התצוגה הנשלף. בעוד שהדגם הקודם לא הציע אפילו שקע USB אחד, בחדש יש לא פחות מארבעה.
ה-Q3 מתבסס על פלטפורמת MQB העדכנית והוא גדל כמעט בכל מימד. כ-9.5 ס"מ באורך (448.5 ס"מ), 2.5 ס"מ לרוחב (185.5 ס"מ) ו-7.5 ס"מ לבסיס הגלגלים (268 ס"מ) מבטיחים שיפור משמעותי במרחב המחיה לנוסעים. הספסל האחורי ניתן לכיוון על מסילה (15 ס"מ לפנים אחור) מאפשר את תא המטען הגדול בקטגוריה – עם נפח של בין 530 ל-675 ליטר.
מערך הבטיחות התעדכן עם בלימה אוטונומית במצבי חירום, בקרת שיוט אדפטיבית והתראה על סטייה מנתיב ושטחים מתים, שיפור משמעותי לעומת הדגם הנוכחי שהסתפק במערכת התראה בהתקנה מקומית.
ה-Q3 יוצע עם שני מנועי טורבו בנזין – 1.5 ליטר המפיק 150 כ"ס או 2.0 ליטר בשתי רמות הספק - 190 או 230 כ"ס וטורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר עם 150 כ"ס. אלו משודכים לתיבת כפולת מצמד (ידנית כאופציה בגרסאות הבסיס) והנעה קדמית או כפולה קבועה בהתאם לגרסה. ה-Q3 יוצע עם אופציה לשלושה כיולים קבועים למיתלים – רגיל, ספורט קשיחים או אדפטיביים עם בולמי זעזועים בקשיחות משתנה.