מרצדס A קלאס - עכשיו גם בסדאן
יצרנית היוקרה הגרמנית חושפת גרסת סדאן ל-A קלאס, זהה להאצ'בק אבל עם תא מטען מעט גדול יותר. לישראל היא תגיע בתחילת השנה
אחרי שהושקה באפריל השנה, בגרסת ייעודית לשוק הסיני,
חושפת מרצדס את הפרטים המלאים על ה-A קלאס סדאן כפי שתשווק בשאר העולם. השוק הצפון אמריקני יקבל אותה מהמפעל החדש של היצרנית במקסיקו. אלינו, כמו שאר השוק האירופאי, היא תגיע בחודש פברואר, הישר מפס הייצור בגרמניה.
גם עיצוב הפנים זהה להאצ'בק, עם צמד מסכים בגודל "10.25 האחד משמש כלוח מחוונים והשני כמסך מגע למערכת הבידור והנוחות, פתחי אוורור המעוצבים כצינור פליטה של מנוע סילון, גלגל ההגה החדש של היצרנית עם מתגים לבקרת השיוט ואפשרות לתאורת אווירה בלא פחות מ-64 צבעים. גם אבזור הבטיחות זהה וכולל מלבד בלימה אוטונומית ושמירה על נתיב גם אפשרות נהיגה חצי-אוטונומית (כולל מעבר בין נתיבים באמצעות הפעלת האיתות) וגם התראה על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי.
החרטום זהה ל-A קלאס האצ'בק 5 דלתות אך הסדאן נבדלת ממנה באחוריים עם דלת תא מטען נפרדת וקטנה יחסית לפרופורציות המרכב. זה מאפשר ל-A סדאן להציג את מקדם הגרר הנמוך ביותר לרכב מיצור סדרתי לטענת מרצדס – 0.22cd. הסדאן שומרת על בסיס גלגלים זהה להאצ'בק (273 ס"מ), אבל היא ארוכה ב-13 ס"מ (455 ס"מ) מה שמאפשר לה נפח תא מטען גדול ב-50 ליטר (420 ליטר).
גם עיצוב הפנים זהה להאצ'בק, עם צמד מסכים בגודל "10.25 האחד משמש כלוח מחוונים והשני כמסך מגע למערכת הבידור והנוחות, פתחי אוורור המעוצבים כצינור פליטה של מנוע סילון, גלגל ההגה החדש של היצרנית עם מתגים לבקרת השיוט ואפשרות לתאורת אווירה בלא פחות מ-64 צבעים. גם אבזור הבטיחות זהה וכולל מלבד בלימה אוטונומית ושמירה על נתיב גם אפשרות נהיגה חצי-אוטונומית (כולל מעבר בין נתיבים באמצעות הפעלת האיתות) וגם התראה על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי.
מרצדס A קלאס סדאן