למבורגיני שוב המהירה ביותר ב"גיהנום הירוק"
יצרנית רכבי הספורט האיטלקית מחזירה לעצמה את התואר מלכת הנורבורגרינג. האוונטדור SVJ הקיפה את מסלול המירוצים המפורסם בעולם בזמן של 6 דקות ו-45 שניות, 2.3 שניות פחות ממחזיקת השיא הקודם
עם 20.8 ק"מ המכילים 154 פניות מסוגים שונים ואינסוף שינויי גובה, מסלול הנורבורגרינג בגרמניה הפך בשנים האחרונות למכה של חובבי רכב. בהתאם, זמני ההקפה הפכו לאמת מידה לאיכויות דינמיות של כל מכונית ספורט, מעודדות קרב בין היצרניות השונות - המפומפם על ידי מערכת יחסי ציבור משומנת היטב, והמצאת קטגוריות שונות ומשונות.
הקרב על ההקפה המהירה ביותר לרכב מייצור סדרתי מתנהל בשנים האחרונות בין פורשה ללמבורגיני, שני מותגי הספורט שבבעלות קונצרן פולקסווגן. הגרמנית הייתה הראשונה לרדת מרף השבע דקות עם ה-918 ספיידר (ב-2013), אותו ניפצו האיטלקים עם ההורקאן פרפורמנטה (ב-2017).
פורשה מהירה להחזיר לעצמה את התואר כחצי שנה לאחר מכן עם ה-911 GT2 RS וכעת היא נאלצת לאבד אותו פעם נוספת – ככל הנראה לא לזמן רב מדי. מאחורי ההגה של האווטנטדור SVJ התייצב מרקו מאפלי, נהג המבחן של למבורגיני ומי שחתום גם על השיא הקודם שלה.
היצרנית האיטלקית אינה מפרסמת פרטים טכניים על גרסת SVJ, אותם היא שומרת לחשיפה הרשמית בחודש הבא באירוע למכוניות אקזוטיות וקלאסיות שיערך במונטריי, קליפורניה. למבורגיני מציינת שגרסת הקצה לאוונטדור תציע יחס הספק-משקל של 1.98 ק"ג לכל כ"ס, שהוא הטוב ביותר בקטגוריה כיום תודות לשימור נרחב בחומרים מתקדמים.
מנוע ה-V12 בנפח 6.5 ליטר האטמוספרי צפוי להפיק כ-800 כ"ס, ובהתאם מערכת ההנעה הכפולה ותיבת ההילוכים הרובוטית (חד מצמדית עם 7 יחסים) צפויות לעבור שינויים על מנת לתמוך בתוספת הכוח בהשוואה לאוונטדור הרגילה.
למבורגיני ציינה כי ה-SVJ זוכה לכיול שונה למערכת ההיגוי האחורי האקטיבי, לבקרת היציבות ולצמיגי פירלי P-זירו קורסה. את המכונית שקבעה את השיא ציידה יצרנית הצמיגים האיטלקית בסט של טרופאו R דביקים במיוחד, שיוצעו כאופציה בתוספת תשלום.
צפו בהקפה המלאה: