לקוחה: סופר-פארם מכרה לנו מזון תינוקות פג תוקף
אב לתינוק בן 3.5 חודשים קנה ביום חמישי האחרון שתי אריזות מטרנה. אם התינוק גילתה שתוקף אחד המוצרים פג כבר באפריל, כלומר בחודש הולדתו של התינוק. "עלול היה להיגרם לו נזק בלתי הפיך". סופר-פארם: "מדובר במקרה חריג וחמור שאינו משקף את התנהלות הרשת"
אם אתם משתמשים בתחליף מזון לתינוקות, בדקו תמיד את תוקף המוצר לפני שאתם מאכילים את הילד: בעלה של הדר קנה שתי אריזות מטרנה במבצע בסניף סופר-פארם בקניון אבנת (הקניון הגדול) בפ"ת. רגע לפני שהדר האכילה את בנה במוצר, היא בדקה את תאריך התפוגה והופתעה לגלות שהוא פג תוקף: תוקפו פג ב-19 באפריל 2018, לפני כ-4 חודשים. המוצר הזהה השני שקנה בעלה – תקף ותקין.
קרה לכם מקרה דומה? כיתבו לנו >>
"המוצר היה אמור לרדת מהמדפים עוד לפני שהבן שלי נולד"
"זה אוכל של תינוקות, לא משחק. אני לא רוצה לדמיין מה היה קורה אם הייתי נותנת לקטן שלי לאכול מזה", כתבה בפייסבוק. ל-ynet אמרה: "הבן שלי נולד ב-8 באפריל ובשבועיים הראשונים לחייו אכל בכלל סימילאק, כך שמטרנה זה לא מוצר ששכב אצלי בבית. לא יכול היה לשכב אצלי בבית מוצר עם תאריך תפוגה כזה, יש לי בן אחד בלבד והמוצר הזה אמור היה לרדת מהמדפים עוד לפני שהוא נולד.
"ברשותי הקבלה שמוכיחה את הקנייה. מזל שהבן שלי לא אכל מזה, כי תינוק בן 3.5 חודשים לא יכול להתמודד עם מוצר פג תוקף. מערכת החיסון שלו לא מספיק חזקה. כנראה שכמו שיש דיילת לאיפור ולבשמים צריכה להיות דיילת למחלקת תינוקות. אני אשמח לקבל פיצוי שקשור למזון של הילד. לא אני זאת שהיתה עלולה להיפגע, אלא הילד שלי".
תחליפי מזון לתינוקות בדרך כלל מפונים מהמדפים ברשתות השיווק כחצי שנה לפני שהתוקף פג, ליתר ביטחון, במיוחד לנוכח משבר רמדיה שגרם לקטגוריה כולה להיות מקושרת עם חרדת שימוש.
ברשת סופר-פארם מאפשרים לצרכנים להחליף מזון לתינוקות שמוחזר לסניף, למרות שברוב הרשתות לא מאפשרים זאת. עם זאת, מזון כזה שמוחזר לסניף - אמור להיות מוחזר לחברה המשווקת. משיחה שערכנו עם הסניף עולה כי כרגע יש על המדפים רק פריטים שתוקפם פג ב-2019. מדובר בבדיקה של קופאית שעובדת במקום.
מסופר-פארם נמסר בתגובה:
"מדובר במקרה חריג וחמור שאינו משקף את התנהלות הרשת, על כך יעידו מיליוני הלקוחות הבוחרים בסופר-פארם בשל האיכות והמצוינות. הנוהל ברשת סופר-פארם באשר למזון תינוקות מחמיר במיוחד וקובע תוקף של חצי שנה לפחות - על כל מוצר. צר לנו על המקרה, הוא איננו תקין ויטופל בצורה מחמירה. בנוסף, נדאג ליצור קשר עם הלקוחה להמשך טיפול".
ממטרנה נמסר בתגובה: "האחריות על בדיקת תוקף המוצרים חלה על הרשתות הקמעונאיות בלבד".