שתף קטע נבחר
 

שלמו עשירית על ביטוח נהג צעיר

לצד ההתרגשות של קבלת רשיון נהיגה יש גם לא מעט חששות, לילות לבנים ופרמיות ביטוח סופר יקרות. אז אולי לא נוכל לעזור לכם לישון טוב יותר בלילה אבל הנה דרך לשלם כ-10% מהתוספת של נהג צעיר לביטוח

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

הגיע הרגע לקבל הביתה מכונית חדשה. איזה יופי! כל המשפחה נרגשת. אחרי הכול המכונית הישנה עשתה לנו לא מעט בעיות, זה בגלל הקיץ שחם ובגלל החורף שמוצף וכל הבלגאן הזה. רק דבר אחד לא לקחנו בחשבון: את הנהגים הצעירים.

 

נתיב תחבורה ציבורית באיילון (צילום: אבי חי)
(צילום: אבי חי)

 

עובדה היא שבמדינת ישראל עושים רישיון נהיגה פחות או יותר בגיל 17 והתקופה שבה הנהג נחשב לנהג צעיר לא באמת נמשכת הרבה זמן – כולה כמה שנים ספורות וזהו – אבל בדיוק בגלל זה אנחנו לא שמים לב לעובדה שתקופת הנהג הצעיר שם. היא קיימת והיא יקרה. ואנחנו לא לוקחים אותה בחשבון בגלל שזה לא העסיק אותנו אז עם המכונית הישנה.

 

ובכלל אז הייתה לנו תקופה בלי נהג צעיר - ובלי דאגות. אבל עכשיו במכונית החדשה, הצעירים כבר קבלו רישיון ואנו נכנסים לתקופה של "נהג צעיר" עם כל המורכבויות שזה מביא. ודרך אגב, ברוב המשפחות הישראליות יש יותר מנהג צעיר אחד, כי כולם מתבגרים וכולם רוצים לנהוג. אז קדימה, נפנה לסוכן הביטוח או לחברת הביטוח ונעשה ביטוח לנהג הצעיר.

 

כמה זה יעלה לנו? הנה המידע - אם נבחר במכונית סופר מיני ממוצעת ונבדוק את נתוני עלויות הביטוח באחד האתרים הגדולים שעוסקים בהשוואה של מחירי ביטוח נגלה שהמחיר בכלל לא זול. כמובן, נכניס את הנתונים שצריך, האם זה רכב עיקרי בבית, אילו מערכות מיגון יש לו, אילו ביטוחים – ונוציא הצעה.

 

שימו לב: ההצעה הטובה ביותר למכונית הסופר מיני שלנו היא כ-9,500 שקלים, זה מחיר אמיתי לחלוטין. דרך אגב, המחיר של מכונית סופר מיני "חדשה מהניילון" נע בין 70 ל-90 אלף שקלים, כלומר אנחנו בעצם מוציאים פחות או יותר עשירית מהמחיר של המכונית. רק על ביטוח ובזכות שיש לנו בבית נהג צעיר.

 

ואם התברכתם ביותר מנהג צעיר אחד? תאומים? ילדים שנולדו שנה אחרי שנה? טוב, אז זה מתייקר. ומה עם מכונית משפחתית? זה לא נראה טוב: בערך 6,200 שקלים למשפחה שמתהדרת בנהג צעיר בבית. וזה דרך אגב מחיר של ביטוח לנהג שנוסע לאט, נזהר, מחייך להולכי רגל. מה שנקרא: "נהג זהיר". אם יש - לא עלינו - עבר של תאונות ונזקים, יש מצב לגרד עשרת אלפים שקלים בחודש עבור הביטוח של המכונית המשפחתית. אופס.

 

וזה לפני שהחלטנו להתפנק ברכב שטח. מבדיקה באחד מהאתרים הגדולים עולה כי ביטוח מקיף וחובה עם נהג צעיר, בהנחה שאין לנו עבר של תאונות, מתחיל בכ-7,200 שקלים. רוצים רכב כביש שטח גדול? אין בעיה, על אחד כזה עם 7 מושבים תשלמו 9,000 שקלים. כל זאת בהנחה שאנחנו כמובן זהירים על הכביש.

 

מה עושים כדי להתגבר על הבעיה הזו? לא מבטחים? מבטחים מכונית ששווה עשרות אולי מאות אלפי שקלים בביטוח חובה בלבד ומתפללים היטב שלמכונית לא יאונה כל רע? לא אופציה. התשובה היא לקחת ליסינג פרטי תפעולי.

 

ראשית מבחינת התשלומים, בליסינג פרטי תפעולי חוכר הרכב משלם עבורו מקדמה נמוכה. גובה המקדמה נקבע על ידי החוכר, שיכול לבחור למשל תשלום ראשוני של כמה עשרות אלפי שקלים. זה לא מכביד על האובליגו ולא מייצר מינוס בבנק. לאחר מכן משלמים מדי חודש תשלום חודשי - שאפשר לשנות בהתאם לגובה המקדמה – ובסוף תשלום סופי ואחרון – שיכול גם לשמש כמקדמה על המכונית הבאה.

 

אך היתרון הגדול הוא דווקא הביטוח: בניגוד לאדם פרטי, חברת ליסינג מבטחת בשנה עשרות אלפי מכוניות ולכן יכולה להשתמש בכוח הקניה שלה מול חברת הביטוח אשר מבטחת את הרכב. המשמעות היא שניתן לחסוך אלפי שקלים בעלויות הביטוח – גם אם מדובר בנהג צעיר, נקודה כאובה מאוד בדרך כלל אצל מבטחי הרכבים.

 

אם מצרפים נהג חדש לביטוח בליסינג פרטי תפעולי, יידרש החוכר לשלם תוספת של 49 שקלים. בלבד. אם מדובר בנהג שהוא גם צעיר וגם חדש - התוספת החודשית תהיה רק 178 שקלים. דרך אגב, גם הטיפולים במכונית חלים על חברת הליסינג. וגם כל מה שקשור בטסטים.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים