כל מה שאנחנו יודעים על שירות ההיכרויות של פייסבוק
טינדר במתח: הרשת החברתית החלה בבדיקת שירות הדייטינג המדובר שלה, כרגע רק באופן פנימי בקרב עובדי החברה
שירות הדייטינג של פייסבוק הוכרז רק לפני כחודשיים, במהלך ה-F8, כנס המפתחים של הרשת החברתית. ההכרזה ההיא הכתה את שוק ההיכרויות אונליין. שעות ספורות לאחר שהמנכ"ל והמייסד מארק צוקרברג הסביר את המקום הייחודי של פייסבוק בסצינת ההיכרויות, נודע כי מניות קבוצת Match, שבבעלותה אפליקציות ההיכרויות הפופולריות "טינדר" ו"אוקייקיופיד", צנחו ב-24 אחוזים. החברה האם, IAC, התמודדה אף היא עם צניחה של 18 אחוזים.
מי שגילתה כי פייסבוק העלתה הילוך בנוגע לשירות השידוכים, היא ג'יין מנצ'ון וונג, חוקרת שנוהגת לבדוק את הקוד של פייסבוק לעתים תכופות. היא הבחינה בקוד החדש וצייצה בעמוד הטוויטר שלה תמונות ממסך ההתחברות הראשונית. בשלב הבדיקה, המכונה Dogfooding, התבקשו עובדי החברה להזין סוגים שונים של מידע - לא בהכרח נכון או רלוונטי, אל הפיצ'ר. בפייסבוק הבהירו כי כל המידע יימחק לאחר סיום הבדיקות.
Facebook is internally testing Facebook Dating.
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) August 3, 2018
I can't go past the signup screen because they are not activating all non-employee Dating profiles because, well, it's "pre-launch" ;) pic.twitter.com/VQFHUJIkuX
כפי שהוכרז, שירות ההיכרויות של פייסבוק ישולב באפליקציה המרכזית ויאפשר יצירת פרופיל היכרויות נפרד ברשת החברתית. משתמשים שייצרו לעצמם פרופיל שכזה, יוכלו ליצור קשר עם אדם אחר בתנאי ששני הצדדים נתנו לייק. בנוסף, יוכלו מחפשי האהבה ליצור היכרות חדשה על בסיס אירועים שהם פוקדים. ברגע שמשתמש מגיע לאירוע כלשהו, הוא יכול לבחור להפוך את פרופיל ההיכרויות שלו לזמין עבור כל מי שנמצא באותו אירוע.
עוד נראה כי בניגוד לאפליקציות היכרויות אחרות - בשירות הדייטינג של פייסבוק לא תחליקו ימינה ושמאלה. באופן כללי ומהתמונות הראשונות שנחשפו, נראה כי הפיצ'ר של הרשת החברתית ממוקד יותר ביצירת קשרים ופחות במציאת בילוי חד-פעמי. הפיצ'ר יאפשר לבחון פרופילים של משתמשים אחרים ולייצר היכרויות על סמך מידע שאנחנו מנדבים לפייסבוק, כמו תחומי עניין משותפים או קבוצות שבהן שני הצדדים פעילים.
בנוסף, לא נראה שפייסבוק מתכננת להשיק גרסת פרימיום של השירות בתשלום, לפחות לא בזמן הקרוב. פיצ'ר הדייטינג יכלול כנראה גם הגבלה על מספר הלייקים שאפשר לעשות כדי להביע עניין במטרות רומנטיות, על מנת לוודא שהלייקים שניתנים לא מייצרים הטרדות והודעות ספאם.