הקוריאנים זעמו, ב.מ.וו נאלצה להתנצל
יצרנית הרכב הגרמנית מואשמת כי לא הגיבה במהירות ראויה לתלונות על 20 כלי רכב מתוצרתה שעלו באש. הממשל הקוריאני זעם והודיע כי יחקור את הפרשה - בינתיים התנצלה היצרנית והודיעה מיידית על ריקול ליותר מ-100 אלף מכוניות
ב.מ.וו התנצלה בפני הקוריאנים והודיעה כי תבצע ריקול לכ-100 אלף מכוניות מתוצרתה, אך משרד התחבורה המקומי יחקור בכל זאת את התנהלות החברה הגרמנית - וחשד לאיחור בהכרזה על ריקול - בפרשת הדליקות שפרצו ב-28 מכוניות מתוצרתה. שר התחבורה הדרום קוריאני, קים היון-מי, הודיע במהלך סוף השבוע החולף כי הממשלה תחקור את מקרי הדליקות במכוניות ב.מ.וו בשקיפות וייסודיות.
בבדיקות אלה יחקור הממשל האם ב.מ.וו הגיבה "באופן ראוי" לדיווחים על דליקות שפרצו בתא המנוע במכוניות מתוצרתה עם מנועי דיזל מתחילת השנה - ובעיקר בחודש יולי. "אם נגלה בעיות (בדרך התגובה), יהיו לכך השלכות", אמר עוד. כבר בשבוע שעבר התבקשה היצרנית על-ידי משרד התחבורה לבצע את הריקול ב-42 דגמים שיוצרו בין החודשים מרץ 2011 ונובמבר 2016, אומרים בב.מ.וו
ב.מ.וו שהודיעה כי תזמין כ-103 אלף מכוניות מתוצרתה לתיקון יזום, פרסמה במקביל התנצלות יוצאת דופן. "נשתף פעולה עם משרד התחבורה בחקירת המקרה ונסיים את הבדיקות הנחוצות בכל כלי הרכב במהלך השבוע", כך אמר היום (ב') יו"ר ב.מ.וו דרום-קוריאה קים היו-יון. לדבריו, היצרנית כבר גילתהמדוע פרצו הדליקות במכוניות מתוצרתה, וכי האשמה בכך היא יחידת צינון במערכת הפליטה המיועדת לצמצם את הזיהום, אשר עלולה לעלות באש לאחר נהיגה במהירות גבוהה ולאורך זמן.
בינתיים הגישו מספר בעלי מכוניות שיוזמנו לריקול תביעה ייצוגית כנגד החברה, בטענה כי הגיבה באיטיות לידיעות על הדליקות במכוניותיה. 17 מהם תובעים מהיצרנית 4,500 דולר כל אחד, ובעלי מכוניות נוספות צפויים להצטרף לתביעה.