נמאס לכם שבעל המקצוע מאחר? כך תתמודדו
יש כמה דברים שאתם יכולים לעשות כדי להקטין את הסיכוי שבעל המקצוע יאחר או יבריז לכם. אתר "המקצוענים" עם הטיפים שימנעו את אחד הדברים המעצבנים ביותר בענף - חוץ מגביית תעריפים מופקעים, כמובן
הודעתם בעבודה שתאחרו במספר שעות ובעל המקצוע החליט להגיע בצהריים במקום בבוקר. התסריט המוכר של בעלי מקצוע שלא מגיעים בזמן, או לא מגיעים כלל יכול מאוד לתסכל. אם בעבר, ידם הייתה על העליונה, כיום בעידן הדיגיטלי המצב השתנה. הכוח עבר לכלל הצרכנים. האחריות הצרכנית בתחום הזה מתעוררת, עם אתרים המשווים בעלי מקצוע ומדרגים אותם, וכוללים חוות-דעת המדרגות אותם. מה תוכלו לעשות כדי להקטין את הסיכוי לאיחור, מדוע זה קריטי בתחומים כמו הובלה או שיפוצים ומה עושים אם נגרם נזק? לפניכם המדריך.
עוד כתבות בנושא:
סוגי עץ לרהיטים: מה ההבדלים ביניהם?
צביעת דירה: איך מחשבים עלויות צבעשיפוץ בגבס בבית: אסתטיקה ואקוסטיקה
בדקו חוות-דעת על בעל המקצוע לפני שאתם מזמינים אותו
בייחוד כשמדובר במקרים שבהם להגעתו בזמן משמעות קריטית, כמו ביום הובלת דירה, לא כדאי לקחת סיכון. במקרים אלו כדאי לברר תחילה חוות-דעת באתרי האינטרנט השונים להזמנת בעלי מקצוע. אם מדובר במאחר סדרתי, סביר להניח שהדבר יבוא לידי ביטוי בחוות-הדעת שלו. חוכמת ההמונים, במקרה זה, תפעל לטובתכם.
דאגו לתעד את שעת ההגעה שנקבעה
כדי שלא תהיה מחלוקת לגבי שעת ההגעה שנקבעה תעדו אותה בכתב. זה קל מאוד בעידן הרשתות החברתיות. גם הודעת סמס נחשבת להוכחה בעניין זה. מעבר לכך, הדגשת עניין השעה והחשיבות של הגעה בזמן מבחינתכם, תגרום לבעל המקצוע להרגיש מחויב יותר. מוקד השירות של אתר "המקצוענים": "מעבר לעובדה שמעצבן להישאר בבית ולהפסיד יום עבודה רק בגלל שבעל המקצוע איחר, ישנם מקרים שמדובר בנזק של ממש. ביום הובלה למשל, לאיחור של כמה שעות יש משמעות גדולה יותר והנזק שנגרם לכם הוא הרבה יותר גדול".
במקרים מסוימים, חשוב גם להכניס סעיף המתייחס לאיחורים או ביטולים בכתב. מוקד השירות: "למשל, קנס בגין ביטול, יגרום לבעל המקצוע לחשוב פעמיים לפני שהוא מבריז לכם ביום ההובלה ומשאיר אתכם לחפש מעכשיו לעכשיו מוביל חלופי, בתעריף גבוה יותר בשל לחץ הזמנים. לחלופין, גם התקשרות עם בעל מקצוע שהיא לטווח ארוך יותר, כמו גנן או קבלן שיפוצים, מצריכה בירור לעניין אופי העמידה בזמנים. אם הדבר חשוב לכם, ציינו זאת בצורה ברורה ומפורשת מראש".
התיקון או העבודה לא דחופים? הימנעו מהזמנה בשיא העונה
שיפוץ בשיא עונת הקיץ יעלה לכם יותר, ולא רק במחיר גם בבריאות הנפשית. מעבר לעובדה שמדובר בעונה החמה עבור בעלי מקצוע רבים שמעוניינים לקחת כמה שיותר פרויקטים, כלל בעלי המקצוע הקשורים לתחום זה יהיו עמוסים יותר. תוסיפו לכך גם התיקונים, הרכישות וההתקנות שלפני תקופת החגים והרי לכם תקופה שבה בעלי המקצוע מתרוצצים מבית לבית ומרשים לעצמם לגבוה תעריפים גבוהים יותר מאשר ביתר עונות השנה. לעתים הפער מגיע גם ל-30 אחוז במחיר. מכיוון ששיפוץ נמשך מספר שבועות ואף חודשים, וכרוך בהגעה של בעלי מקצוע שונים ומרובים לביתכם, קחו זאת מראש כשיקול משמעותי בבחירת מועד השיפוץ. ככלל, למעט במקרים דחופים, אם אתם מעוניינים לחסוך כסף ולהתנהל בצורה מהירה יותר, מראש העדיפו להזמין בעונה רגועה יותר. אם אין ברירה, אז העדיפו את תחילת העונה ולא את סיומה.
במקרים נקודתיים יותר, כמו הזמנת בעל מקצוע לצורך תיקון או התקנה, העדיפו את שעת הבוקר המוקדמת. מטבע הדברים, בבוקר, אתם מקטינים את הסיכוי לעיכובים. במהלך יום העבודה יכולים להיות שינויים בתוכניות: יכולים להיות מקרים בלתי צפויים בביתו של לקוח קודם, הוא יכול לקבל הזמנות מלקוחות נוספים להגיע בדחיפות וכן הלאה. בעל מקצוע שמעוניין למקסם את רווחיו, ינסה לתמרן בין מספר גבוה של לקוחות לאותו יום ויגרום לכם להמתין שעות מיותרות לשווא.
"זוכר שקבענו למחר בשעה 8 בבוקר?"
לעתים, הודעת סמס קצרה יכולה לעשות את כל ההבדל. נכון, אתם לא אמורים להעניק לבעל המקצוע שירותי מזכירות, ואולם מהיכרות עם תחום זה, חלקם מקבלים שיחות כשהם באמצע ביצוע עבודה. אין להם אפשרות לנהל יומן מסודר והם סומכים על הזיכרון. כדי לא ליפול בין הכיסאות, דאגו לתזכר את בעל המקצוע ערב לפני. הודעה כתובה עדיפה בהחלט על פני שיחת טלפון. הודעה שתגרום לו לקחת אתכם ברצינות היא כזו המבהירה לו עד כמה השקעתם מאמץ בקביעת המועד: "משה שלום, אני מזכירה לך שלקחתי במיוחד יום חופש משום שקבענו למחר בשעה 8 בבוקר, אנא אשר הגעתך מחר".
עניין נוסף, הוא הזמינות שלכם בסמוך לשעת קביעת מועד ההגעה. במקרה של שינויים במועד, או של הגעת בעל המקצוע לקרבת ביתכם – היעדר מענה מיידי מצדכם יכול לגרום לו להמשיך ללקוח הבא. אתם מכירים את זה מתחום המשלוחים, אך גם לגבי יתר בעלי המקצוע זמן שווה כסף. המתנה של חצי שעה למענה ליד ביתכם יכולה לעלות לו ביוקר. חלקם יעדיפו להמשיך הלאה ולחזור כשתחליטו להיות זמינים.
התלוננו ושפרו את חווית השירות בענף
"אם בעל המקצוע איחר וסיבת העיכוב שלו אינה לגיטימית, אל תשבו בחיבוק ידיים", אומרים במוקד השירות. "כמובן, שחשוב להיות הוגנים בעניין זה, אך אם בעל המקצוע כלל לא התנצל, לא הודיע לכם וקיבלתם את הרושם שזו התנהגות שגרתית אצלו, דווחו על כך. תוכלו לכתוב חוות-דעת ברשת, ואם הוא חלק ממאגר בעלי מקצוע פנו למוקד השירות ועדכנו אותם. אם הדבר גורם לכם לנזק, אל תתמודדו עם כך לבד או בדיעבד. דווחו על כך בזמן אמת, ודאגו לקבל מענה".
במהלך יום הובלה אם המוביל נעדר, פנייה למוקד השירות יכולה לאפשר לכם הזמנת בעל מקצוע חלופי באותה העלות ולהקטין את הנזק שיכול להיגרם לכם אם תזמינו בעצמכם מוביל בהתראה קצרה.
"מעבר לכך, שאתם תצאו מורווחים, תצליחו לשפר את חווית השירות בתחום זה", מוסיפים במוקד השירות של אתר "המקצוענים". "לצרכן אחד, אין כוח של ממש מול בעל מקצוע, אבל לכלל הצרכנים, יש הרבה יותר כוח ואפשרות לשפר את תנאי ההתנהלות בענף זה".
צריכים קבלן שיפוצים? לחצו כאן
ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"