ועדת הכספים החליטה: עוד 20 מיליארד למשרד התחבורה
מי אמר שאין כסף לתחבורה הציבורית בישראל? משרד התחבורה זכה בתמיכה פיננסית משמעותית מוועדת הכספים, עם העברה מובטחת של יותר מ-20 מיליארד שקלים לטובת מערך האוטובוסים והרכבות
ועדת הכספים אישרה היום (ד') להעביר סכום של יותר מ-20 מיליארד שקלים למשרד התחבורה, כחלק מהעברות תקציביות שונות שמסתכמות בכ-21.5 מיליארד שקלים בסך הכל. בין הסכומים שהועברו למשרד התחבורה: מימון הסכם עתידי ארוך טווח בין חברת האוטובוסים אגד למדינה ומימון נדרש לשיפור שכר נהגי האוטובוס. עוד הוחלט על העברת כספים נוספים לפרויקט הרכבת הקלה בגוש דן.
בהודעה שפרסמה ועדת הכספים בראשותו של חבר הכנסת משה גפני, הובהר כי יועברו כ-20.35 מיליארד שקלים מהאוצר למשרד התחבורה, כ-19 מתוכם במסגרת התחייבויות עתידיות. אלה אמורים, כך הוועדה, "לתקצב את המשך פיתוח התחבורה בישראל, התחבורה הציבורית ומערכות הסעת ההמונים".
חלק ניכר מהסכום מועבר למימון שלושה צעדים פיננסיים. הראשון שבהם: הסכם הפעלה חדש בין המדינה לאגד למשך 14 שנה, במסגרתו אמורה אגד להפוך מקואופרטיב לחברה, יצטרף לחברה משקיע אסטרטגי בהיקף של 50%, קווי חברה נוספים יוצאו לתחרות ועוד. בהקשר זה נקבע גם כי התקציב נועד למימון שיפור תנאי נהגי האוטובוס בכלל ומימון שיפוי מפעילי התחבורה הציבורית בגין עליית מחירי הדלק.
300 מיליון שקלים מתוך הסכום מיועדים לרכישת קרונות נוסעים נוספים על-ידי רכבת ישראל, לתשלומי מקדמות לציוד חדיש לפקי קרונועים וכתוספת תקציב לפרויקטי הפיתוח של רכבת ישראל וחברת נתיבי ישראל המבצעת עבורה.
כ-500 מיליון שקלים ועוד שלושה מיליארד שקלים בהרשאה להתחייבות עתידית, הועברו לצורך "פיתוח וקידום מערך הרכבות הקלות בגוש דן".