הסטינגר של קיה - עוד רגע היא כאן
יבואנית קיה תשיק בקרוב את הסטינגר עם יומרה יוצאת דופן - אלטרנטיבה לב.מ.וו סדרה 3. בין היתר היא גם תהפוך ליקרה והמהירה ביותר בארסנל הגדל של הקוריאנים
מידות הסטינגר ממקמות אותו מעט מעל מתחרותיה הישירות. כך למשל, בהשוואה לב.מ.וו סדרה 3 היא ארוכה ב-20 ס"מ (483 ס"מ), רחבה ב-6 ס"מ (187 ס"מ) ונמוכה ממנה ב-3 ס"מ (140 ס"מ). בסיס הגלגלים מרשים במיוחד ועומד על 290.5 ס"מ (9.5 ס"מ יותר), בעוד תא המטען צנוע יחסית עם 406 ליטר של נפח (74 ליטר פחות). בהתאם למידות, גם המשקל העצמי גבוה יותר: בין 1.8 ל-1.9 טון, כ-300 ק"ג יותר מהמתחרה הבווארית.
הסטינגר מבוססת על פלטפורמה המיועדת למכוניות סדאן עם הנעה אחורית ומנוע אורכי מבית קיה, המעניקה בסיס גם ל-K900, עם מתלי מקפרסון מלפנים ומתלה רב-חיבורי מאחור. חשוב להזכיר כי בראש פרויקט פיתוח הסטינגר עמד אלברט בירמן, לשעבר המהנדס הראשי של חטיבה M בב.מ.וו, וכיום סגן נשיא בענקית הקוריאנית האחראי גם על פיתוח יונדאי i30N הספורטיבית.
ביצרנית מדגישים כי אבות הטיפוס של המכונית עברו ניסויי נהיגה מפרכים שכללו את משטחי השלג והקרח בחוג הארקטי בצפון שוודיה, במקביל ל-480 הקפות (כ-10,000 ק"מ) שביצעו נהגי הניסוי של החברה סביב מסלול הנורבורגרינג בגרמניה - לכל אחת מהגרסאות.
היא תוצע עם צמד מנועי טורבו-בנזין, ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר עם 256 כ"ס ו-V6 בנפח 3.3 ליטר כפול מגדשים עם 370 כ"ס. הכוח עובר לגלגלים האחוריים דרך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית ודיפרנציאל מוגבל החלקה, אבזר ייחודי בקטגוריה (שלרוב משולב בגרסאות הקצה של המתחרות), המאפשר אחיזה טובה יותר של הגלגלים האחוריים ושליטה קלה יותר בהחלקות כוח למעוניינים בכך.
הדגם בעל המנוע החזק יצויד גם בבולמי זעזועים אדפטיביים, מערכת בלימה של ברמבו עם דיסקים גדולים יותר. 350 מ"מ וקאליפר עם ארבע בוכנות מלפנים ו-340 מ"מ וקאליפר עם שתי בוכנות מאחור (לעומת 320 מ"מ ו-315 מ"מ בהתאמה בגרסת הבסיס).
עם המנוע הקטן תזנק הסטינגר ל-100 קמ"ש ב-6 שניות בדרך ל-240 קמ"ש מרביים, 1.3 שניות פחות ו-5 קמ"ש יותר מב.מ.וו 320. עם המנוע הגדול המיאוץ הקלאסי יסתיים תוך 4.9 שניות בלבד בדרך ל-270 קמ"ש מרביים, 0.2 שניות פחות ו-20 קמ"ש יותר מב.מ.וו 340. גרסאות הנעה כפולה למנועים אלה ומנוע טורבו-דיזל שמשווקים באירופה לא יוצעו כאן.