רנו ארקנה: פנאי-קופה, אבל להמונים
גם רנו קורצת לקהל רוכשי הרכב עם גרסת מרכב דמוי-קופה לרכב פנאי נוסף מתוצרתה. הייצור והשיווק יתבצע ברוסיה בתחילת הדרך
מקור הבחירה בהשקה, ייצור ושיווק ברוסיה, הוא מקומה הדומיננטי של רנו בשוק המקומי, עם כמעט שליש מסך מכירות רכב חדש. למעשה, רוסיה היא השוק השני בגודלו ובחשיבותו עבור רנו, אחרי השוק הביתי בצרפת, וצפוי להפוך לגדול ביותר ב-2022.
רנו לא חושפת בינתיים פרטים טכניים כלשהם אודות אב הטיפוס, ואינה חולקת עם הציבור תמונות של תא הנוסעים. היצרנית כן מגדירה אותו כ-C-SUV ועל כן ניתן לשער שהוא יתבסס על פלטפורמת רנו קדג'אר (שאינו משווק ברוסיה). לכן הוא יציע כנראה מידות דומות ויצויד במגוון מנועים זהה.
בכל מקרה, וכפי שלמדנו כבר בקטגוריית היוקרה, עיקר כוחם של דגמי פנאי-קופה נגזר מעיצובם יוצא הדופן ומושך העין. המשחק תפקיד רב-חשיבות בארקנה. למעשה, רנו היא ראשונה להציע צורת מרכב שכזו בקרב מותגי רכב שאינם יוקרתיים - ולא דורשים סכומי עתק כדי להפוך לבעלי כלי רכב מסוג זה.
עם זאת, ההקשר למשפחת דגמי רנו לא נעלם מעין. יחידות תאורה בצורת האות C, החרטום, האחוריים עם תאורה לכל רוחב דלת תא המטען - כולם מזכירים את המראה בו נתקלנו במגאן גרנד-קופה.