מתחילת השנה: 212 אלף מכוניות חדשות על הכביש
שוק הרכב הישראלי מציג ירידה קלה ברכישת מכוניות חדשות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אך עדיין שומר על קצב ממוצע של יותר מ-23 אלף מכוניות בחודש. יונדאי ממשיכה להוביל את טבלת המכירות עם כ-33 אלף מכוניות חדשות מתחילת השנה
מחודש ינואר ועד סוף חודש אוגוסט עלו על כבישי ישראל 212,097 מכוניות חדשות, כך בדו"ח איגוד יבואני הרכב שהתפרסם היום (ב'). בכך שומר השוק המקומי על ירידה קלה לעומת התקופה המקבילה אשתקד - בה נמכרו 218 אלף מכוניות חדשות - הניכרת בכמעט כל חודשי השנה.
בהתאם, ברשימת המותגים המובילים את השוק נרשמו שינויים קלים בלבד. יונדאי ממשיכה להוביל את הטבלה עם כ-33 אלף כלי רכב חדשים, והיא גם היחידה בין חמשת המותגים המובילים שמציגה השנה עלייה (של כ-2,000 מכוניות) במכירות. קיה ממוקמת כבעבר שניה עם מספר דומה לאשתקד (כ-28 אלף מכוניות), ומקדימה את טויוטה שעומדת השנה על כ-21.5 אלף מכוניות מתחילת השנה, ירידה ברורה לעומת התקופה המקבילה בה מכרה למעלה מ-24 אלף מכוניות.
סקודה רביעית (כ-16 אלף) וניסאן חמישית, שתיהן עם ירידה לעומת אשתקד. מאזדה ומיצובישי במקומות 6-7 רושמות דווקא עלייה, נאה במיוחד במקרה של האחרונה. סוזוקי רנו וסיאט סוגרות את העשירייה המובילה, שתי הראשונות עם ירידה משמעותית לעומת אשתקד בעוד סיאט מציגה דווקא שיפור נאה.
בקרב מותגי היוקרה שומרת אודי על הבכורה עם כ-3,500 מכוניות וירידה ניכרת לעומת אשתקד. מרצדס אחריה עם ירידה קלה, לפני ב.מ.וו ששומרת על נתון דומה ל-2017. וולוו ולקסוס מציגות שיפור נאה השנה בעוד קדילאק ואלפא ממשיכות בירידה המלווה אותן כבר זמן רב.
ומה על יצרניות הרכב האקזוטי-ספורטיבי? פורשה מובילה עם 151 מכוניות וזינוק נאה (שוב) לעומת התקופה המקבילה, בזמן שבמזראטי (66) הנתונים פחות מעודדים - ירידה של עשרות אחוזים לעומת התקופה המקבילה בה מכרה 106 מכוניות. פרארי מכרה גם השנה שמונה מכוניות חדשות בשמונה חודשים, בעוד אסטון מרטין העומדת להרחיב את ארסנל הדגמים הסתפקה בחמש מכוניות בלבד לעומת 18.
עשרת המותגים הנמכרים בישראל בשמונת החודשים הראשונים של 2018:
1. יונדאי: 32,934
2. קיה: 27,862
3. טויוטה: 21,537
4. סקודה: 15,896
5. ניסאן: 11,692
6. מאזדה: 11,019
7. מיצובישי: 10,741
8. סוזוקי: 10,464
9. רנו: 8,557
10. סיאט: 6,769