שתף קטע נבחר
 

האם יש פתרון לעומס ולפקקים? הכירו את ההצעה המהפכנית לפתרון בעיית התחבורה של ראשון לציון

המועמד הצעיר והמבטיח לראשות עיריית ראשון לציון, דורון אוזן, קורא תיגר על בעיית התחבורה המוכרת באזור המרכז ומציג תכנית מדויקת הכוללת 7 פעולות שיספקו מענה לתושבים תוך זמן קצר, לצד מענה כולל לטווח הארוך. "הגענו לרגע האמת. מנהיגות אמיצה היא מנהיגות שחולמת רחוק, מציבה חזון וברור ומגשימה אותו, הגיע הזמן שראשון תוביל גישה מהפכנית בתחום התחבורה", מצהיר אוזן

ראשון לציון היא אחת מארבע הערים הגדולות והצפופות ביותר בישראל. עקב גידול האוכלוסייה המואץ, כבר שנים שעיריית ראשון לציון מנסה יחד עם משרד התחבורה להתמודד עם עומסי התנועה ועם מצוקת החנייה ההופכת עם הזמן לבלתי נסבלת. אמנם יש לא מעט אזורי חנייה ברחבי עיר, אך במהלך היום רוב מקומות החנייה האלו תפוסים על ידי תושבים ומבקרים. במקביל, הכניסות והיציאות לעיר הופכות לעמוסות יותר בכל רגע.

דורון אוזן (צילום: ראובן קפוצינסקי)
(צילום: ראובן קפוצינסקי)

זה הזמן להכיר - תכנית "תחבורה וחנייה" של המועמד המבטיח לראשות העיר

בדומה לכל אזור המרכז, אין ספק כי מדובר על תחום בו המועמדים השונים לראשות העיר צריכים לשים פתרונות מעשיים על השולחן, אשר יתנו מענה נקודתי ולטווח הארוך בו זמנית. בקמפיין החדש שלו, "תחבורה וחנייה by דורון אוזן", נותן דורון אוזן, המועמד לראשות העיר,תקווה כי יש סיכוי שיום אחד תושבי ראשון יחזרו הביתה מהר יותר וימצאו חנייה יותר בקלות.

 

על אף גילו הצעיר, אוזן בן ה-44 הוא בעל ניסיון ציבורי של למעלה מ- 20 שנה. הוא מכיר היטב את השטח, כיהן במשך עשור כמחזיק תיק הצעירים והנוער בעיריית ראשל"צ, שימש כמשנה לראש העיר במשך 5 שנים ומזוהה היטב עם הפרויקטים הרבים של דיור בר השגה, אותם הוביל במסגרת הועדה שהקים לפני עשור לדיור בר השגה בעיר. כחלק מפעילותו יזם את המתווה לדיור בר השגה, אשר נחשב לפורץ דרך ברמה הארצית וגרם למהפכה של ממש בשוק הנדל"ן בראשון לציון.

 

בשנים האחרונות מכהן אוזן כיו"ר ועדת "שרונים" לתכנון ובנייה, אשר כוללת את עיריית כפר יונה והמועצות האזוריות קדימה, צורן, אבן יהודה, תל- מונד, אלכין ופרדסיה. במסגרת תפקיד זה, אוזן אמון על כ-100,000 תושבים בתחום התכנון והבנייה. את הוועדה הוביל בתקופתו להישגים חסרי תקדים: מוועדה במצב של חדלות פירעון, במשבר תפקודי חמור ותחת עננה של התנהלות לא תקינה, הפך אוזן את הוועדה לוועדה המתפקדת בצורה מצוינת ומהווה דוגמא לוועדות מרחביות.מרחב "שרונים" נמצא בתנופה מתמדת ומספר התושבים בו הולך וגדל, תכניות רבות אושרו לבנייה מידיית, ביניהן בתי ספר וגני ילדים, תכניות עירונית להתחדשות עירונית, תכניות" מחיר למשתכן", ועוד.

דורון אוזן (צילום: טל צבר)
דורון אוזן(צילום: טל צבר)

7 פעולות בדרך לפתרון בתחום התחבורה והחנייה בראשל"צ

התכנית של דורון לתחום התחבורה והחנייה מורכבת מ-7 פעולות מהותיות. הראשונה היא הקמת חניונים תת קרקעיים בחינם לתושבי העיר. "החניונים יבנו תחת השטחים הציבוריים ותחת הבניינים הנבנים היום בעיר. כך ננצל את תנופת בניית המגדלים תוך הבטחה להקצאת חלק מהחניות באותם מגדלים לטובת הציבור", לדבריו.

 

בנקודה השנייה דורון מתמודד עם ביטול קו הרכבת הישיר מתחנת "ראשונים" לתל אביב, ומציע בתור חלופה קו שאטלים חינמי לתושבי העיר. "בזמן שהעירייה מובילה מאבק חשוב להחזרת הרכבת מול משרד התחבורה, עליה לייצר פתרונות למצב שנוצר במקביל", אומר אוזן. "זו מנהיגות שלוקחת אחריות ולא בורחת מאחריות. עד שיוסדר פתרון קבוע עם רכבת ישראל, בכוונתי לייצר פתרון זמני ולהקים קו שאטלים חינמי מתחנת "ראשונים" לתחנת "משה דיין" במערב העיר, לטובת התושבים והחיילים. מדובר בפעולה פשוטה שהעלויות שלה שוליות לעומת הסבל של התושבים שנאלצים לבזבז זמן יקר."

 

הנקודה השלישית היא רישות העיר בשבילי אופניים."תחבורת האופניים בישראל היא אחד מאמצעי התחבורה בעלי שיעור ההתרחבות הגדולים ביותר והיא יכולה לשמש את התושבים לצרכים יומיומיים", מסביר אוזן. "כחלק מפתרון בעיית התחבורה עלינו כרשות מוטלת האחריות לעודד את הרכיבה על ידי הצבת תנאים הולמים ונוחים ככל שניתן". לשבילי האופניים מתחברת הנקודה הרביעית, שדרוג מערך התחבורה הציבורית בעיר. במסגרת התכנית אוזן מציע קווים חדשים, הגדלת תדירויות, אוטובוסים חדשים מדגם בעלי רמת זיהום אויר נמוכה ותחנות אוטובוס משודרגות.

 

הנקודה החמישית של דורון היא הגדלת מוקמות החנייה וזאת על ידי רכישת חניות בחניונים פרטים שיהיו מיועדים לתושבי השכונה. זאת ועוד, החנייה בחניון הגימנסיה הריאלית, הבנים, העירייה ועוד חניונים ברחבי העיר תהיה בחינם בשעות הערב עבור תושבי השכונה.

 

בנקודה השישית מתחייב אוזן לקדם מנהרה לכביש 4, ובנקודה השביעית מתחייב לקדם כביש טבעת (כביש היקפי) שיקל על הכניסה והיציאה מהעיר.אוזן מצהיר כי "יחד נהפוך את ראשון לציון לעיר שמנוהלת באחריות, רגישות, ביושר וניקיון כפיים. עיר שלוקחת אחריות ולא בורחת מאחריות."

דורון אוזן (צילום: טל צבר)
(צילום: טל צבר)
  

הפתרון התחבורתי מגיע אחרי תכנית מהפכנית בתחום עלויות החינוך בעיר

התכנית המהפכנית היא לא הפעם הראשונה שדורון מזעזע את המערכה בעיר. לפני כחודשיים בלבד, הציג את תכניתו להקמת מערכת עירונית תומכת הורים, כאשר המטרה היא להוזיל את עלויות החינוך הפורמאלי והחינוך המשלים באופן משמעותי עבור ההורים. התכנית שומרת על טיב החינוך, מרחיבה את שעות העשרה של התלמידים, ודואגת כל העת לא להפיל את הנטל על ההורים. התכנית מתייחסת לכל טווחי הגילאים מלידה ועד אחרי השחרור לרבות תלמידי החינוך המיוחד. לדברי אוזן, "המלחמה ביוקר המחייה בקרב צעירים בכלל והורים בפרט, הולכת ומתעצמת. תפקיד הרשויות המקומיות בעידן של היום הוא לתת מענה להורים וזאת מבלי לוותר על איכות החינוך! לספק לתלמידים את כל הכלים, לתת להורים אפשרות להשתלב בשוק העבודה ולשמור על איכות החיים."

דורון אוזן (צילום: טל צבר)
(צילום: טל צבר)
 

יש תקציב - חסרה ההתלהבות

רבים שואלים את אוזן מאיפה הכסף לתכניות השאפתניות שלו. "זה לא סוד שלראשון לא חסר משאבים, אין כאן בעיה של כסף, יש כאן בעיה של גישה וסדרי עדיפויות. של איבוד הרצון לפרוץ קדימה. חסרה ההתלהבות שיכולה להפוך את ראשון לעיר מובילה כפי שראוי שתהיה", אומר אוזן.

 

התכניות הרבות שגוררות אלפי תגובות בעיר הופכות את דורון למועמד המבטיח ביותר כיום. האיש עם החזון, שמזכיר לתושבים רבים את רוביק דלינוביץ', ראש העיר באר שבע, מתגלה מרגע לרגע כהבטחה הבאה של ראשון לציון, העיר שאיבדה מעט את דרכה ונעשה לה נזק תדמיתי לא פשוט בשנה האחרונה.

"יחד נהפוך את ראשון לעיר אשר תנוהל באחריות וברגישות, ביושר ובניקיון כפיים. עיר בעלת הנהגה שלוקחת אחריות ולא בורחת מאחריות. בכוונתי להחזיר את ראשון לציון לתושבים", מסכם אוזן.

 

רוצים לשמוע עוד על התכניות של דורון אוזן לעתיד של ראשון לציון? היכנסו>>

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: טל צבר
המועמד לראשות עיריית ראשון לציון, דורון אוזן
צילום: טל צבר
מומלצים