מרצדס מציגה GLE חדש
רכב הפנאי הוותיק מתחדש עם ממדים גדולים יותר, סביבת נהג ונוסעים מעודכנת ומערכות חדשות. אצלנו באפריל 2019
מרצדס חושפת את ה-GLE החדש, דור רביעי לרכב הפנאי הוותיק של היצרנית (כונה בעבר ML) שיתמודד מול מתחרהו הוותיק לא פחות שעבר אף הוא עדכון לאחרונה - ב.מ.וו X5.
לדברי כלמוביל, יבואנית המותג, הוא צפוי לנחות כאן באפריל 2019.
יצרנית
העיצוב החיצוני שומר על קווי ה-GLE היוצא לרבות קורה C אלכסונית ורחבה, אך החרטום מעודכן וכולל כעת יחידות תאורה וסבכה שונות ופגוש קדמי אחר. לדברי מרצדס, שינויים אלה מאפשרים את הפחתת מקדם הגרר שמציג כעת את הנתון הנמוך בקטגוריה.
עיצוב הפנים עבר עדכון משמעותי ומיישר קו עם המראה והטכנולוגיה המוכרים של היצרנית, כולל צמד מסכי "12.3 - האחד מתפקד כלוח מחוונים והשני כמסך מגע למערכת הבידור-נוחות. ההגה חדש וכולל כעת מתגים לבקרת השיוט במקום הידית הוותיקה והמיותרת משמאל להגה.
גידול של 8 ס"מ בבסיס הגלגלים אמור לאפשר שיפור משמעותי במרחב המחייה לנוסעים מאחור. נפח תא המטען גדל ב-75 ליטר (ל-825 ליטר) ומפתח דלת תא המטען רחב בכשבעה ס"מ ואמור כך להקל על ההעמסה. אבזור הבטיחות כולל את כל המערכות המוכרות של היצרנית המאפשרות נהיגה חצי-אוטונומית, כמו-גם מערכת חדשה לסיוע בנסיעה עם נגרר.
מרצדס מציעה בשלב ראשון רק מנוע טורבו-בנזין עם שישה צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטר, הנתמך - כמקובל היום יותר ויותר - במערכת חשמל 48V המאפשרת ויתור על רצועת מנוע (להפעלת משאבת מים) וכוללת מתנע המשמש גם כגנרטור ומגדש חשמלי לסל"ד נמוך. ההספק עומד על 367 כ"ס, 34 כ"ס יותר מה-GLE400 היוצא. היצרנית טרם פרסמה את נתוני הביצועים המלאים. העתיד יצטרפו גם מנועי טורבו-דיזל מודרניים ואיך לא - היברידי-נטען.
בהמשך שרשרת ההנעה יש תיבת תשעה הילוכים אוטומטית כמו בדגם היוצא, והנעה כפולה-קבועה חדשה (מבוססת על מצמד רב דיסקיות) המסוגלת להעביר עד 100 אחוזים מהכוח לציר הקדמי או האחורי לעומת חלוקה קבועה של 50-50 לפנים-אחור ב-GLE הקודם. כבעבר, ובשונה ממרבית מתחריו, הילוך כוח יוצע כאופציה.
עוד מצויד ה-GLE במיתלי אוויר חדשים המאפשרים מרווח גחון משתנה ושליטה עצמאית על כל אחד מהם בנפרד.
מרצדס GLE