הסרט על הפיגוע במומבאי: מתעלמים מהטרגדיה הישראלית
קשה לשכוח את המטפלת ההודית שהצילה את התינוק מוישי בפיגוע המשולב בהודו ב-2008. סרט חדש שמוקרן בימים אלה בטורונטו עוסק באירוע זה, אולם מתעלם לחלוטין מהפיגוע בבית חב"ד - אף שבמרכזו סיפור דומה לזה של משפחת הולצברג. "הדמויות בסרט אינן מבוססות על ההולצברגים, אלא נוצרו בהשראת תחקיר", מסר הבמאי
מתחילתו ועד אורכו "הוטל מומבאי" מגולל את מהלך מתקפת הטירור המתואמת של המחבלים האיסלמים ברחבי העיר מומבאי ובעיקר במלון טאג' מהאל המפואר, אך כמעט ומתעלם לחלוטין מהזירה של בית חב"ד. זאת למרות שעל פי הערכות כוחות הביטחון ההודים מדובר במטרה המרכזית של הטרוריסטים. כזכור, שני חמושים שפרצו לבית נרימאן החזיקו בשישה ישראלים (בהם בני הזוג גבריאל ורבקה הולצברג שניהלו את האתר), שנרצחו בדם קר. למעט איזכור מותו של "רב יהודי אמריקני" בדיווח שנשמע ברקע מהרדיו אין התייחסות לקורבנות הישראלים.
"היו הרבה זירות במהלך האירוע הגדול הזה, ולמרות שהזירה בבית חב"ד הייתה אחת האכזריות שבהן, לא יכולנו לתת מקום לכל ההתרחשויות והיינו צריכים להתרכז באתר אחד", אמר מאראס בתשובה לשאלת ynet במהלך אירוע של שאלות ותשובות אחרי ההקרנה בטורונטו, "מבחינתנו מלון הטאג' מהאל הוא המקום הנכון להתרכז בו מכיוון שמדובר בסמל של העיר. צריך לזכור שלא רצינו להביא פה את המידע שאפשר למצוא בוויקיפידיה, אלא להעביר את התחושה בשטח של איך זה הרגיש בוודאי במהלך מתקפת הטרור הזאת".
"הוטל מומבאי" עושה את העבודה מבחינה זו וממחיש היטב את תחושת החרדה והפחד תחת אש המחבלים במלון, ולפני כן בקפה ליאופולד הסמוך שם נפתחה המתקפה. עם זאת, צורם מאוד העיבוד של חלקה של משפחת התיירים שההשראה לו לקוחה באופן ברור מסיפור הצלתו של התינוק מוישי, בנם של בני הזוג הולצברג, על ידי המטפלת שלו. המקרה שזכה לתהודה בתקשורת העולמית, הילל את גבורת המטפלת ההודית סנדרה סמואל, שהתחבאה בחדר ארונות כששני המחבלים פרצו פנימה. אחרי שגילתה את מוישי בוכה בסמוך לגופות הוריו, אספה אותו ונמלטה איתו מהמבנה הנצור.
מהלך האירועים בגרסה הקולנועית של מאראס שונה לחלוטין ונוגעת לזוג תיירים אמריקנים עשירים, דיוויד (בגילומו של ארמי האמר) וזאהרה המקומית (נזאנין בוניאדי), שמגיעים לחופשה עם בנם התינוק כשהם מלווים במטפלת שלו סאלי (טילדה קובהאם-הרווי). הם משתכנים במלון הטאג' מהאל. בתחילת המתקפה הם שוהים במסעדה של המלון ונלכדים עם שאר האורחים, בעוד סאלי נשארת עם התינוק נצורה בחדר. היא מתחבאת בארון כשהמחבלים סוקרים את המקום, ומנסה להשתיק את העולל המפוחד. בהמשך סאלי מצליחה להתחמק מהחוטפים ולחלץ את עצמה והתינוק בדרך החוצה מהמלון, בעוד שני ההורים נמצאים ברשות המחבלים כשהם כפותים. בגרסה הבדיונית של מאראס לסיפור, האם זאהרה מצליחה לשרוד ולהישאר בחיים תוך שהיא משכנעת את החוטף שלה לחוס על חייה תוך שהיא מצטטת בערבית מן הקוראן.
תגובת הבמאי מאראס לבקשת ynet: "על אף שקיימים נקודות דמיון בסיפור הבסיסי של המטפלת שמצילה את התינוק, הדמויות של דיוויד וזאהרה בסרט שלנו אינן מבוססות על ההולצברגים, אלא נוצרו בהשראת התחקיר שעשינו על אנשים רבים שנקלעו למתקפה ועשו כל מה שהיה יכולתם כדי לשרוד ולמנוע מילדיהם להפוך ליתומים". בנוסף ביקש הבמאי להבהיר כי "המתקפה על בית חב"ד מוזכרת בסרט, למרות שברור כי אינה מהווה המוקד של הסרט".
יש לציין כי על אף העיבוד החופשי למתקפת הטרור במומבאי, שעלול לצרום לצופים ישראלים, "הוטל מומבאי" הינו סרט אקשן מותח, מטלטל, ואפקטיבי במיוחד גם בהפצת המסר שלו נגד הטרור האיסלמי. האכזריות והאלימות של המחבלים כפי שמתגלה על המסך לא מותירה הרבה מקום להזדהות עם התוקפים. מן הצד השני, המצוקה הבלתי נתפסת של אורחי המלון, שכוללת בין השאר את המשפחה האמריקנית, זוג אוסטרלי וגבר רוסי קשוח (בגילומו של ג'ייסון אייזקס), מומחשת בכל עוצמתה על המסך. כך גם גבורתם של חברי צוות המלון ההודים, בראשות הטבח הראשי המאנט אברוי (בגילומו של אנופם חר) ועובד המטבח הסיקי ארג'ון (דב פל). אלו ואחרים מקבלים עיתור עוז ממאראס ואנשי ההפקה. חבל שביטוי גבורה קולנועי זה נשלל מהמטפלת סנדרה סמואל, כפי שהטרגדיה המשפחתית נשללה ממשפחת הולצברג בסרט.