שתף קטע נבחר
 

אודי חושפת חשמלית - אצלנו בתחילת השנה

מותג היוקרה הגרמני השיק דגם יוקרה כל-חשמלי ראשון עבורו, המצטרף לקטגוריה שגדלה במהירות. אלינו הוא צפוי להגיע בתחילת השנה הקרובה

כחצי שנה לאחר שהוצג כאב-טיפוס, חושפת אודי את ה-e-טרון, רכב פנאי חשמלי ראשון למותג היוקרה הגרמני, הצפוי להתמודד בשנים הקרובות מול יגואר I-פייס, מרצדס EQC וב.מ.וו iX3. מצ'מפיון מוטורס, יבואנית המותג, נמסר כי ישראל תהיה מהמדינות הראשונות בהן ישווק, כבר בתחילת 2019.

 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

ה-e-טרון מבוסס על פלטפורמה ייעודית לדגמים החשמליים של הקונצרן, עם חלוקת משקל שווה בין הסרנים. בגודלו הוא ממוקם בדיוק באמצע בין ה-Q5 - ממנו הוא ארוך בלא פחות מ-24 ס"מ (490 ס"מ) ורחב ב-4 ס"מ (193.5 ס"מ) - ל-Q7 הגדול. גובהו עומד על 161.5 ס"מ (4 ס"מ פחות מה-Q5) במטרה לסייע למקדם גרר נמוך המשפיע על צריכת האנרגיה. בסיס הגלגלים ארוך בכ-11 ס"מ (293 ס"מ) ואמור להעניק מרחב מחייה ראוי לחמישה נוסעים.

 

אודי e-טרון ()

העיצוב החיצוני של גרסת הייצור הסופי מיישרת קו עם שאר דגמי המותג, לרבות יחידות תאורה צרות וסבכה מדומה מלפנים, בעוד נמתחות יחידות התאורה לכל רוחב דלת תא המטען, אלמנט עיצובי-בטיחותי שהופך כיום מקובל יותר ויותר. גם מקומם של פסי הגנה מפלסטיק שחור וצמד מסילות גגון אינו נפקד.

 

עיצוב הפנים זהה לדגמים העדכניים של היצרנית עם לוח מחוונים דיגיטאלי וצמד מסכי מגע בקונסולה המרכזית - עליון שאחראי על מערכת בידור-ניווט ותחתון על מיזוג-נוחות. השינוי העיקרי הוא בידית בורר הילוכים שונה ובוויתור על מראות צד לטובת מצלמות המקרינות על מסך, שוב, לטובת מקדם גרר נמוך. לטענת אודי, הצנוע בקטגוריה (0.27 cd).

 

אודי e-טרון ()

יחידת ההנעה משלבת בין שני מנועים חשמליים (קדמי ואחורי) בעוד המצברים ממוקמים מתחת לרצפה ואחראים לחלוקת משקל שווה (50-50 לפנים-אחור). התפוקה הכוללת עומדת על 408 כ"ס ו-68 קג"מ, ואלה מאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש תוך 5.7 שניות, 0.6 שניות יותר ממרצדס EQC ו-0.9 שניות יותר מיגואר I-פייס.

 

המהירות המרבית עומדת על 200 קמ"ש, זהה למתחרה הבריטי ו-20 קמ"ש יותר מהיריב הגרמני. לדברי היצרנית, המנוע האחורי פעיל רוב הזמן בעוד הקדמי נכנס לפעולה לפי דרישה ובעומס גבוה, ובכך מתקבל אופי ניהוג של מכונית הנעה אחורית בה הגלגלים הקדמיים אחראים רק לניהוג.

 

אודי e-טרון ()

המצברים בקיבולת של 95 kWh ומאפשרים טווח נסיעה רשמי של יותר מ-400 ק"מ על-פי תקן WLTP העדכני. זמן טעינה רגילה עומד על תשע שעות, אך בעזרת עמדת טעינה מהירה יסתיים התהליך תוך כחצי שעה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים