פיז'ו חושפת: קונספט חשמלי ואוטונומי
פיז'ו תציג בתערוכת פריז את ה-E-לג'נד, קונספט לרכב חשמלי ואוטונומי. העיצוב שואב השראה מה-504 קופה המיתולוגית מלפני יובל שנים
פיז'ו חושפת את ה-E-לג'נד, קונספט לרכב חשמלי ואוטונומי, כמדגים טכנולוגיה שתימצא בדגמי המותג באמצע העשור הבא. היא תוצג בתערוכת פריז בתחילת אוקטובר, אך עדיין לא ברור האם אב הטיפוס יגיע לייצור סדרתי.
גם תא הנוסעים הוא שילוב עבר ועתיד. מצד אחד ריפוד בד כחול למושבים הרחבים וגימורי העץ. מצד שני לא פחות מ-16 מסכי מגע ותצוגה שונים פרוסים בדשבורד, כולל אחד מרכזי בגודל עצום של "29, האחראים על שליטה במערכות השונות ומאפשרים וויתור על מתגים. המכונית מצויידת בשני מצבי נהיגה – אוטונומי בו ההגה מתקפל לפנים ומאפשר מרחב מחיה גדול יותר לנהג לביצוע פעולות שונות כמו קריאת עיתון או עבודה על מחשב נייד או מצב ידני בו ההגה המעוצב בדומה למכוניות מירוץ נשלף כלפי חוץ.
על ההנעה אחראים צמד מנועים חשמליים, האחד מחובר לגלגלים הקדמיים והשני לאחוריים מה שמאפשר הנעה כפולה, בתפוקה משולבת של 462 כ"ס ו-81.6 קג"מ. אלה מאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש בפחות מארבע שניות בדרך ל-220 קמ"ש מרביים. המצברים בקיבולת 100 kWh מאפשרים טווח נסיעה של 600 ק"מ בין טעינות, אך פיז'ו מציינת כי שימוש בעמדת טעינה מהירה יאפשר להוסיף 500 ק"מ של טווח תוך 25 דקות.
בשונה ממרבית הקונספטים שמוצגים חדשות לבקרים, פיז'ו לא בחרה בעיצוב עתידני, אלא בעיצוב רטרו, כהומאז ל-504 קופה המיתולוגית שהוצגה לפני יובל שנים. לפחות בתמונות היא נראית מצויין, עם חרטום כוחני הכולל מכסה מנוע ארוך שבקצהו שם הדגם (בדומה למכונית המקורית), יחידות תאורה עגולות וסבכת פסים קדמית עם סמל של ראש האריה בלבד, כפי שהיה מקובל בשנות השישים. חישוקי הגלגלים עשויים יציקה אחת ובמקום מראות צמד מצלמות להקטנת מקדם הגרר.
גם תא הנוסעים הוא שילוב עבר ועתיד. מצד אחד ריפוד בד כחול למושבים הרחבים וגימורי העץ. מצד שני לא פחות מ-16 מסכי מגע ותצוגה שונים פרוסים בדשבורד, כולל אחד מרכזי בגודל עצום של "29, האחראים על שליטה במערכות השונות ומאפשרים וויתור על מתגים. המכונית מצויידת בשני מצבי נהיגה – אוטונומי בו ההגה מתקפל לפנים ומאפשר מרחב מחיה גדול יותר לנהג לביצוע פעולות שונות כמו קריאת עיתון או עבודה על מחשב נייד או מצב ידני בו ההגה המעוצב בדומה למכוניות מירוץ נשלף כלפי חוץ.
על ההנעה אחראים צמד מנועים חשמליים, האחד מחובר לגלגלים הקדמיים והשני לאחוריים מה שמאפשר הנעה כפולה, בתפוקה משולבת של 462 כ"ס ו-81.6 קג"מ. אלה מאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש בפחות מארבע שניות בדרך ל-220 קמ"ש מרביים. המצברים בקיבולת 100 kWh מאפשרים טווח נסיעה של 600 ק"מ בין טעינות, אך פיז'ו מציינת כי שימוש בעמדת טעינה מהירה יאפשר להוסיף 500 ק"מ של טווח תוך 25 דקות.
פיז'ו E-לג'נד