מנטרת התוכן שתובעת את פייסבוק: "העבודה גרמה לי לפוסט טראומה"
במהלך תשעה חודשי עבודת קבלנות כמנטרת תוכן בפייסבוק, נחשפה סלינה סקולה לכמות עצומה של תכנים מטרידים - בהם פורנוגרפיית ילדים ודימויים אלימים. כעת היא תובעת את הרשת החברתית ומקווה שעובדים נוספים יצטרפו אליה לתביעה ייצוגית
מאחורי אוסף כללי הקהילה של פייסבוק, והאלגוריתמים שהיא מפתחת כדי להצליח לעמוד בהם - יושבים האנשים שמחזיקים בעבודה הסיזיפית של ניטור תכנים ברשת החברתית: התפקיד שלהם הוא לעבור על כלל התכנים שמתוייגים על-ידי משתמשים אחרים כבלתי הולמים, ולוודא שתכנים כאלה לא יישארו זמינים על גבי הפלטפורמה. באפריל האחרון דיווחה פייסבוק כי היא מעסיקה כ-7,500 מנטרי תוכן ב-40 שפות, וכי היא המספר הזה צפוי להמשיך ולעלות.
אחת מהן היא סלינה סקולה, שתובעת כעת את הרשת החברתית על הנזקים הנפשיים שהעבודה גרמה לה. לטענתה, במהלך תשעה חודשים שבהם הייתה מועסקת כעובדת קבלן עבור פייסבוק, במשרדים הראשיים שבמנלו פארק, קליפורניה, נחשפה לכמות עצומה של דימויים מחרידים, בהם פורנוגרפיית ילדים ותכנים אלימים. את התביעה היא הגישה במדינת קליפורניה, והיא מצפה שעובדים נוספים יצטרפו אליה לתביעה ייצוגית.
עורכי הדין של סקולה מבהירים כי במהלך עבודתה של התובעת היא "הופצצה" על בסיס יום-יומי בדימויים קשים לצפייה, וכתוצאה מכך משימת ניטור התכנים עוררה אצלה תסמונת פוסט-טראומטית. בנוסף, הם טוענים כי היא לא קיבלה גישה לטיפול נפשי הולם במהלך העסקתה.
בפייסבוק הצהירו כי החברה לוקחת ברצינות גמורה את עבודתם של מנטרי תוכן - החל משלבי הקבלה, דרך הכשרה ארוכה וכלה במתן גישה לייעוץ פסיכולוגי במקרה הצורך. הרשת החברתית מפעילה כמובן גם אמצעים טכנולוגיים לזיהוי תכנים שמפרים את כללי הקהילה, אולם אלה עדיין לא מחליפים את עבודתם של בני אדם שיושבים שעות ארוכות מול המחשב ונחשפים לתכנים השונים.