יונדאי i20 (מודל 2015-2018)
הנכדה של הגטס מגיעה אלינו ממפעל יונדאי בטורקיה. שווקה כאן עם יחידת הנעה מיושנת וללא אביזרי בטיחות מתקדמים. דו"ח רכישת רכב משומש
דגמים: חמש דלתות, חמישה מקומות ישיבה.
טווח מחירים: 41 אלף שקל לידנית בסיסית מ-2015 ועד 110 אלף שקל לאוטומטית "קרוס" חדשה מ-2018.
תעודת זהות: הנכדה של הגטס, מגיעה אלינו ממפעל יונדאי בטורקיה. שווקה כאן עם יחידת הנעה מיושנת וללא אביזרי בטיחות מתקדמים. בתחילת 2019 יגיע דגם מעודכן, שיישר קו עם המתחרות עם מנוע טורבו מודרני ותיבה כפולת מצמדים ואביזרי בטיחות אקטיבית.
נתונים טכניים: מנועי בנזין, 1.2 ליטר 84 כ"ס עם תיבת 5 הילוכים ידנית ו-1.4 ליטר 100 כ"ס עם תיבת 4 הילוכים אוטומטית. הנעה קדמית.
זיהום אוויר: קבוצת זיהום 4 עד 8. מחיר הגיר האוטומטי המיושן.
בטיחות: 4 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, 6 כריות אוויר,ABS ובקרת יציבות כסטנדרט. ללא אביזרי בטיחות אקטיבית בהם מצוידות המתחרות המודרניות, ומסתפקת במערכת התרעה בהתקנה מקומית.
שמירת ערך: ירידה ממוצעת של כ-15% לשנה, ביקוש ער יחסית ביד השנייה, נמכרת בכ-10% מתחת למחירון.
מה לבדוק לפני שקונים: פחות נפוצה בליסינג מדגמי יונדאי אחרים, אך רבות נמכרו בערוץ מכירות אפס ק"מ ועל כן בידקו מקוריות ושלמו בהתאם. המנוע והגיר המיושנים מהווים יתרון מבחינת אמינות.
למי היא מתאימה: חובבי סופר-מיני ושונאי סיכונים.
למה כן: מרווחת ושימושית, כולל תא מטען גדול (301 ליטר). אחיזת כביש טובה. עיצוב גרסת "קרוס" נאה. הידנית זולה וחסכונית. מכוניות רבות נמכרו עם מערכת המולטימדיה המתקדמת של היבואן, שמותקנת בארץ.
למה לא: איטית מהמתחרות וצמאה יותר מהממוצע לדלק בדגם האוטומטי, ובדרך כלל גם פחות מאובזרת. ה"קרוס" חסרת תועלת בשטח, וגם תנוחת הנהיגה לא ממש גבוהה בהשוואה ל-i20 רגילה.
למחפשי אלטרנטיבות: קיה סטוניק, טויוטה יאריס וסיאט איביזה עדיפות.
השורה התחתונה: למשפחות קטנות שהנהיגה עבורן היא הכרח, לא תחביב.
ציון: 3 כוכבים