ב.מ.וו סדרה 3 חדשה - תגיע בשנה הבאה
המכונית החשובה והריווחית ביותר של ב.מ.וו מתחדשת עם מראה עדכני וממדים גדולים מבעבר. תגיע ארצה במהלך שנת 2019
ב.מ.וו חושפת סדרה 3
חדשה, דור שביעי למכונית הנמכרת ביותר של היצרנית. לדברי דלק מוטורס, יבואנית המותג, ה-3 החדשה צפויה להגיע ארצה בתחילת המחצית השנייה של השנה.
העיצוב החיצוני נראה דינמי ומעניין מבעבר, בין היתר תודות ליחידות תאורה חדות המשתלבות בסבכת כליות גדולה, בעוד יחידות התאורה מאחור הפכו אף הן לצרות יותר. מרכב ה-3 החדשה מציג גם הפחתה במקדם הגרר (מ-0.26cd ל-0.23cd). עיצוב הפנים כולל מעתה מסך מגע בגודל "10.3 ולוח מחוונים דיגיטאלי ("12.3) עם מד סל"ד הפועל בכיוון הפוך - כפי שהוצג גם ב-X5 החדש בו נהגנו ממש לאחרונה. שניהם יוצעו כאופציה למסך סטנדרטי בגודל "8.8 הנשלט מחוגת iDrive ולוח מחוונים אנלוגי "קלאסי". אבזור הבטיחות כולל את ההיצע המוכר של היצרנית עם מערכת בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.
סדרה 3 תתבסס מעתה על פלטפורמת CLAR המודרנית, בה עושה שימוש גם סדרה 5. היא ארוכה ב-7.5 ס"מ (471 ס"מ) רחבה ב-1.5 ס"מ (182.5 ס"מ) בעוד בסיס הגלגלים צמח ב-4 ס"מ (285 ס"מ). כל אלה אמורים לתרום לתא נוסעים מרווח יותר. נפח תא המטען נותר 480 ליטר כבעבר, אבל כציוד תקני תוצע אפשרות קיפול לכל אחד ממסעדי המושב האחורי (40:20:40), פריט שהיה אופציה בתוספת תשלום בדגם היוצא.
העיצוב החיצוני נראה דינמי ומעניין מבעבר, בין היתר תודות ליחידות תאורה חדות המשתלבות בסבכת כליות גדולה, בעוד יחידות התאורה מאחור הפכו אף הן לצרות יותר. מרכב ה-3 החדשה מציג גם הפחתה במקדם הגרר (מ-0.26cd ל-0.23cd). עיצוב הפנים כולל מעתה מסך מגע בגודל "10.3 ולוח מחוונים דיגיטאלי ("12.3) עם מד סל"ד הפועל בכיוון הפוך - כפי שהוצג גם ב-X5 החדש בו נהגנו ממש לאחרונה. שניהם יוצעו כאופציה למסך סטנדרטי בגודל "8.8 הנשלט מחוגת iDrive ולוח מחוונים אנלוגי "קלאסי". אבזור הבטיחות כולל את ההיצע המוכר של היצרנית עם מערכת בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.
היצע מנועי הטורבו-בנזין הרלוונטי לשוק המקומי, כולל בשלב ראשון מנוע 2.0 ליטר עם ארבעה צילינדרים ו-184 כ"ס ב-320, או 258 כ"ס ב-330 בשידוך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית. האפשרות לתיבה ידנית הוסרה ממדף האופציות של ב.מ.וו. הביצועים נותרו כמעט-זהים - 7.2 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש ו-238 קמ"ש מרביים ל-320 (פחות 0.1 שניות, 3 קמ"ש יותר), או 5.8 שניות ל-100 קמ"ש ו-250 קמ"ש מרביים ב-330. בעתיד תוצע גם גרסה היברידית-נטענת כמו-גם מנוע שישה צילינדרים מוגדש כגרסת ביניים (M-פרפורמנס) מתחת ל-M3, וכתשובה למתחרות כמו אודי S4 ומרצדס C43 AMG.
ב.מ.וו סדרה 3