צומצם קו הרכבת לנהריה: "נכים ומבוגרים נשארו בחוץ"
על מנת לתגבר את הקו המהיר החדש בין ת"א לירושלים, הוחלט להוריד את תדירות הרכבות בין תל אביב לנהריה. הנוסעים התלוננו על עומס רב: "לא מבינה איך אנשים יעלו, אנחנו לקוחות שבויים"
עומס חריג ברכבת: קושי רב להיכנס לקרונות, מאבק על מיקום עמידה בקרון והרבה מאוד צפיפות - אלה רק חלק מהתלונות של נוסעי רכבת ישראל בין תל אביב לנהריה מאז החזרה מהחגים. הסיבה: החלטת הרכבת להזיז קרונות לקו המהיר בין ירושלים לתל אביב, שנפתח בחלקו בסוכות האחרון.
מאז סוכות ירדה תדירות הרכבות בין תל אביב לנהריה, כך שיפעלו בו שלושה קווים בשעה במקום ארבעה.
אמש (יום ב') שוחחנו עם כמה נוסעים ברכבת מתל אביב לנהריה שהצטופפו להם בקרונות בגלל השינוי. "עליתי לרכבת בתחנת האוניברסיטה אחרי העבודה בדרכי הביתה לקריית מוצקין ומיד נאלצתי לעמוד במעבר", סיפרה איריס. "עוד כמה דקות נעצור בבנימינה ואני לא יודעת איך אנשים יעלו. אני לא מבינה למה הורידו קו אחד, כי הלחץ קיים בכל יום. אתמול נסעתי בשש וחצי ועדיין לא היה מקום", היא הוסיפה.
איריס סיפרה עוד כי מבט על אפליקציית הרכבת מראה כי כל שלושת הקווים של אותה שעה עמוסים. "מבוגרים ונכים פשוט לא יכולים להיכנס לרכבת בשעה הזו, ברכבת חייבים להחזיר את הקווים שבוטלו ואפילו להוסיף קווים לאלו שהיו".
אייל רייכמן, תושב חיפה העובד בתל אביב ועלה על הרכבת בתחנת תל אביב מרכז, סיפר על מצב סוריאליסטי בו לא הצליח כמעט לעלות לאף קרון. "רצתי היום שלושת רבעי רכבת בכדי להגיע לקרון הזה ולהיכנס אליו וגם זה קרה כשהדלת כמעט נסגרה עליי".
"אני כועס מאוד, תדירות הקווים לפני החגים הייתה טובה, זה לא הגיוני שיש רק שתי רכבות לחיפה. אני לא חושב שיש את אותו מספר אנשים ברכבת לירושלים. אנחנו לקוחות שבויים".
בתוך כך, אמש נודע כי חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון (כלנו) עומדת להגיש לכנסת הצעה לסדר יום בנושא, בטענה שאסור שפתיחת קו הרכבת החדש מתל אביב לירושלים תהווה פגיעה בקווי הרכבות בצפון הארץ.
לדבריה, "פתיחת הקו החדש במרכז הארץ היא מבורכת וחשובה, אך הבחירה של משרד התחבורה ושל הנהלת הרכבת לצמצם בשל כך את קווי הרכבות לצפון וממנו היא שערורייה של ממש".
"מדובר באפליה מקוממת על רקע גיאוגרפי, שהרי לא ניתן להקל ראש בחשיבות העצומה של התחבורה הציבורית, בדגש על הרכבות, עבור תושבי הפריפריה. מניעת השירותים מתושבי הפריפריה לטובת הרחבת השירות לתושבי המרכז היא עוול משווע ותשובת משרד התחבורה שהתקבלה בלשכתי לפיה: 'כל תוספת שירות בקו אחד, משמעה גריעת שירות בקו אחר', אף מקוממת יותר, שכן נשאלת השאלה מדוע מובן מאליו כי הגריעה תתבצע דווקא מקווי הרכבות בצפון הארץ ומדוע לא נערכו לכך מבעוד מועד. תושבי הפריפריה אינם החצר האחורית ואזרחים סוג ב' ואסור שמשרד התחבורה יראה אותם ככאלה".
מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "ההחלטה לקיצור מסלולה של רכבת אחת בקו נהריה התקבלה לצורך הפעלת הקו המהיר, לאחר הצגת כל החלופות האפשריות".