הכירו את Anima
סטארטאפ השבוע שלנו הוא Anima אפליקציה למרת עיצוב אתרים לקוד, באופן אוטומטי. הישראלים שמאחורי הרעיון עונים על השאלון שלנו
תעודת זהות:
מייסדים: אבישי ומיכל כהן, ואור ארבל.שנת הקמה: 2017
הרעיון מאחורי הסטארטאפ:
כמהנדסי תוכנה ולאחר מכן מנהלי פיתוח, חווינו את הבעיה של להמיר עיצוב לקוד באופן ידני במשך העשור האחרון. הכלים שעוזרים למתכנתים במשימה לא השתנו כבר למעלה מ-20 שנה. עד היום, מחלקת העיצוב שולחת למחלקת הפיתוח תמונות של אתרים, ומתכנתים נדרשים לבצע עבודה שחורה של המרה לקוד. המון זמן וכסף מושקע בתהליך והרגשנו שחייבת להיות דרך טובה יותר. התיישבנו וחשבנו איך אפשר לקחת את כל התהליך ולעשות לו אוטומציה.
את המוצר הראשון שחררנו באמצע 2017 והגענו לרווחיות לאחר מספר חודשים בשוק. בקיץ האחרון קיבלנו השקעה מה Y-Combinator והעתקנו את פעילות החברה לסיליקון ואלי ל-4 חודשים. ניצלנו את ההזדמנות לפתח קשרים עם לקוחות וחברות בתחום כגון Adobe.
איך נולד הרעיון?
הרעיון להמיר עיצוב לקוד באופן אוטומטי לא חדש. מה שחדש במה שאנחנו עושים יותר ה״איך״ מאשר ה״מה״. ישבנו ובנינו אבטיפוס ושלחנו לקבוצת מעצבים להתנסות. קיבלנו מהם פידבקים ונפל האסימון לגבי אופן הביצוע. מה ששונה במה שאנחנו עושים הוא שאנחנו משתלבים בכלים קיימים שמעצבים מקצועיים משתמשים, לדוגמא Sketch app, מה שמאפשר שימוש במוצר שלנו ללא צורך להוסיף כלים לתהליך.
מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?
אנחנו מאמינים גדולים ברעיון של Minimum Viable Product. אנחנו מניחים מראש שהרעיון שיש לנו בראש הוא לא בהכרח מה שהשוק רוצה. לדעתנו על מנת להפוך רעיון טוב לסטארט-אפ, מתחילים במשהו הכי קטן שעדיין נותן ערך, ויוצאים איתו לשוק. משם מתחילים איטרציות מהירות של פיתוח המוצר אל מול תגובת הלקוחות. כך התחלנו עם Anima, עם דגש על זריזות פיתוח ושחרור גירסאות מהיר.
מדוע בחרתם דווקא בניו יורק?
ניויורק עיר מדהימה שגם נמצאת בארה״ב וגם מאפשרת עבודה מול ישראל בקלות יחסית לחוף המערבי. מלבד זה יש כאן קהילה ישראלית תומכת וכמובן היצע עצום של לקוחות פוטנציאליים.
מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה הנסיקה האמיתית?
לאנשי מקצוע בתחום העיצוב ופיתוח תוכנה יש דרכי עבודה מסודרות. קשה מאוד לבוא ובבת אחת לשנות אותן. נקודת המפנה הגיע כששחררנו מוצר שהשתלב בצורה חלקה בתהליך הקיים. כעת כשאנחנו עם רגל בדלת, יותר קל להכניס שינויים לתהליכים הקיימים ולשפר אותם באופן דרסטי.
לו הייתם מתחילים מהתחלה, מה הייתם עושים אחרת?
היתה תקופה שהצגנו את המוצר שלנו כמשהו שלדעתנו מביא יותר ערך ללקוחות. השתמשנו במילים שלנו לתאר את המוצר ובכוונה הסתרנו פיצ׳ר כי חשבנו שהוא יגרום ללקוחות לשלם פעם אחת במקום להירשם למנוי חודשי. הסתבר שמה שהלקוחות חיפשו כל הזמן היה בדיוק הפיצ׳ר הזה וברגע שקידמנו אותו, הכפלנו את ההכנסות. כיום אנחנו מקום ראשון בגוגל לאותו פיצ׳ר: Sketch to HTML.
מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?
כמה שיותר מוקדם, כשיש מה להציג ללקוחות פוטנציאליים.
מאז הקמת הסטארטאפ, כמה כסף גייסתם?
120,000 דולר.
www.animaapp.com
מפת הסטארטפים הישראלים בניו יורק הוקמה בשנת 2013 על ידי גיא פרנקלין, מנהל כללי SOSA NY.
WWW.IsraeliMappedinNY.com