AIG: עוזרת להפוך את העולם למקום בטוח
AIG דורגה בפעם החמישית ברציפות בראש מדד השירות של משרד האוצר ונבחרה לחברת הביטוח הדיגיטלית ביותר בישראל. החברה מתמקדת במניעת הסיכון באמצעות טכנולוגיה, ובכך מבדלת את עצמה מהתחרות.
בשיתוף Superbrands
חברת AIG העולמית הוקמה בשנת 1919 בסין, ופועלת כיום בכ-140 מדינות ברחבי העולם. AIG ישראל, העוסקת בעיקר בביטוח ללקוחות פרטיים, הוקמה בשנת 1997 ונמצאת כיום בבעלות בלעדית של AIG העולמית. AIG ישראל פועלת בתחום ביטוחי רכב, דירה, משכנתא, תאונות אישיות, נסיעות לחו"ל, חיים ובריאות, ופועלת בנוסף בענפי ביטוח מסחרי (רכוש וחבויות, קבלנים וביטוחים פיננסיים - הכוללים ביטוח דירקטורים, אחריות מקצועית, ביטוח סייבר ועוד).
החזון המוביל את החברה הוא להיות חברת ביטוח אחרת, הפועלת למען עולם בטוח יותר עבור עובדיה ולקוחותיה וזאת באמצעות יצירת פתרונות מוצריים וטכנולוגיים ייחודיים.
מותגי על נוספים בערוץ Superbrands:
- יקב ברקן: יין טוב מתחיל בגפן איכותית
- אמריקן אקספרס: לא "עוד" כרטיס אשראי
- כבר לא רק חדשות: ynet כובש את המדיה
הסביבה התחרותית
שוק הביטוח הישיר בארץ משוכלל ומוטה מחיר.
חברות הביטוח הישירות מתמקדות בקידום הצעות מחיר במטרה לייצר מו"מ, וכתוצאה מכך לא נוצר בידול ממשי היוצר העדפה לאחת מהחברות. מחקרים אף מצביעים על כך שחלק ניכר מהציבור כלל לא מבדיל בין החברות השונות. AIG היא חברת ביטוח אחרת כאשר היושרה וההוגנות הן מערכי היסוד של החברה.
כפועל יוצא מכך, השנה זו השנה החמישית בה AIG דורגה במקום הראשון בתשלום תביעות במגוון מוצרים. זכייה זו במדד השירות של משרד האוצר, היא המחשה למחויבות של עובדי החברה כלפי לקוחותיה. בנוסף, AIG נמצאה כחברה הדיגיטלית ביותר מבין כלל חברות הביטוח.
שינוי תרבות הנהיגה בישראל
השנה המשיכה AIG בפעילות המקדמת את שינוי תרבות הנהיגה בישראל, אותה היא מובילה כבר מספר שנים מתוך הבנה כי מותג מוביל חייב לספר סיפור רלוונטי ולקדם ערך אמיתי, ולא להסתפק בהצעות מכר.
גם השנה המשיכה החברה בקמפיין הפרסומי המעודד את שינוי תרבות הנהיגה בישראל, בהובלת השחקן מריאנו אידלמן. בניגוד לנטייה המקובלת של פרסום מסרים שליליים בכל הקשור לתאונות דרכים ולאכיפה בכבישים, מקדם הקמפיין מסר חיובי והומוריסטי לשיפור תרבות הנהיגה, ומזכיר את התמריץ הכספי המוצע לנהגים – תהיו זהירים וכך גם תפחיתו את פרמיית ביטוח הרכב.
AIG ממשיכה לשווק בבלעדיות את מערכת ה-SAFE DRIVE, המודדת את מאפייני הנהיגה בפועל, באמצעות הטכנולוגיה של חברת איתוראן. המערכת מאפשרת לקבל חיווי בזמן אמת ולשפר את איכות הנהיגה לאורך תקופת הביטוח, כאשר נתונים טובים אף מאפשרים לנהג לקבל הנחה בעת החידוש. מוצר דגל זה זכה גם בפרס מוצר השנה – בחירת הצרכנים לחדשנות בתחום הביטוח, שכן יש לו ערך מוסף ברור לכל הנהגים ובפרט לנהגים צעירים, שהוריהם רוצים לוודא שהם נוהגים באופן אחראי. מוצר זה משתלב עם החזון של AIG להיות "חברה שעוזרת להפוך את העולם לבטוח יותר עבור לקוחותיה ועובדיה".
טכנולוגיה ופיתוח מוצרים לעולם בטוח יותר
AIG מקדמת שיתופי פעולה עם גופים ועם חברות טכנולוגיות וסטארט-אפים שונים על מנת להעניק למבוטחיה שירות טוב ומתקדם באמצעות טכנולוגיות ויוזמות חדשות. כלים אלו עוזרים לחברה להתייעל ברמת השירות וחוויית הלקוח בכללותה. בנוסף, AIG פיתחה מוצרים מתקדמים שתכליתם היא סיוע במניעת המקרה הביטוחי וחסכון מראש בעגמת הנפש של הלקוח. בהמשך למוצר SAFE DRIVE, הושק מוצר חדש בתחום הרכוש האישי - SAFE HOME. מוצר זה יוצר מענה לתחום כאוב: נזק משמעותי לדירה ולרכוש כתוצאה מתקלות בצנרת המים והביוב, ובמיוחד לחפצים בעלי ערך סנטימנטלי. AIG שמה לה למטרה לא רק לתקן את הנזקים ולהחזיר את מצב הבית לקדמותו, אלא גם לסייע ללקוח למנוע נזקים ועוגמת נפש בעתיד. החברה מעודדת את לקוחותיה להגן על בתיהם מפני הצפות על ידי התקנת מערכת ייעודית, ולקבל בתמורה הנחה משמעותית בביטוח הדירה.
מצוינות בשירות
צרכנים מודדים חברת ביטוח על פי מידת עמידתה לצדם ברגע האמת, ורגע זה הוא מועד הגשת התביעה. המדד מספק מידע על איכות טיפול חברות הביטוח בתביעות של מבוטחים ומהירות תשלום.
השנה, זכתה AIG במקום הראשון בתשלום תביעות במגוון קטגוריות. המדד מחושב באופן אובייקטיבי על ידי אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר בהתבסס על נתוני חברות הביטוח, ונקבע על בסיס שני מרכיבים - מהירות ואופן סיום הטיפול בתביעה, במשקל שווה. AIG דורגה השנה – בפעם החמישית ברציפות - בצמרת המדד, כחברה שנותנת את השירות הטוב ביותר לטיפול בתביעות בקטגוריות העיקריות.
תרומה לקהילה
תחום האחריות החברתית בחברה מתחבר לאסטרטגיה של יצירת עולם בטוח יותר עבור הלקוחות והעובדים. AIG דוגלת בפעילות התנדבותית ענפה בקהילה בה היא שוכנת, ומעניקה סיוע לאוכלוסיות נזקקות ולעמותות בעיר משכנה, פתח תקווה. במסגרת זו משתפת החברה פעולה עם עמותת "אור ירוק" באופן בלעדי למען קידום הבטיחות בדרכים ונהיגה בטוחה.
אבני דרך בחיי AIG
1919 - חברת AIG מוקמת בסין.
1997 - החברה מקימה את AIG ישראל.
2008 - החברה העולמית חווה משבר פיננסי. AIG ישראל כמעט ולא מושפעת בזכות חוזק המותג ואמון הצרכנים.
2014 השקת AIG SAFE DRIVE המשפיע על עלות הפרמיה לפי אופי הנהיגה; על פי מדד השירות של משרד האוצר בתחום הביטוח AIG היא המהירה בישראל בתשלום תביעות.
2017 - החברה מציינת 20 שנה לפעילותה בישראל ומדורגת במקום הראשון, זו השנה הרביעית ברציפות, בתשלום תביעות בישראל.
2018 - AIG נבחרת לחברת הביטוח הדיגיטלית ביותר בישראל.
דברים שלא ידעת על AIG
- כיום עובדים ב-AIG ישראל כ-800 עובדים, 119 מהם בעלי ותק של יותר מ-10 שנים.
- 87% מהמינויים בחברה מתבססים על קידום עובדים מתוך החברה.
- בשנת 2017 הפסיקה החברה להדפיס ולשלוח את ספרי הפוליסה עבי הכרס, והייתה לחברת הביטוח הראשונה בישראל שהפסיקה את השימוש בפקס.
- ב-AIG עובדים 59% נשים ו-41% גברים.
- 84% מכלל העובדים ב-AIG הם מדור ה-Y.
- ב-AIG מעודדים אורח חיים בריא ולכן הוקמו במסגרתה קבוצת ריצה, כדורגל, כדורשת, כדורסל, וקבוצות להפסקת עישון ושמירת משקל.