שתף קטע נבחר

Assassin’s Creed: Odyssey - הגודל כן קובע

אפשר היה לצפות ש"אודיסאה" יהיה אחד המשחקים הטובים בסדרה, אבל נראה שביוביסופט לא ידעו לעצור גם כשהמשחק נהיה עמוס מדי, ארוך ומתיש. כנראה שעדיין סוחבים שם את הטראומה מהביקורות הראשונות

אם אתם אוהבים משחקי פעולה בעולם פתוח, ושופטים אותם על פי כמות התוכן שהם מספקים לכם בתמורה לכסף, אססינס קריד אודיסאה הוא המשחק המושלם עבורכם. לא זכורים משחקים רבים, אם בכלל, שהציעו עולם גדול יותר או מגוון יותר. מעטים הם המשחקים עם קמפיין ראשי ארוך יותר. גם אם תנסו לסיים אותו מהר ככל האפשר, עדיין יישארו לכם עשרות שעות משחק.

 

 

התנקשויות? יש בשפע. זירת קרבות? בהחלט. קרבות ימיים? כמובן. תחרות מוזרה בה אתם מחפשים שכירי חרב אחרים ברחבי העולם כדי לרצוח אותם ולהתקדם בדרגות? גם זה קיים. כל אלה לצד עשרות רבות של משימות צד, חיפושי מטמון, משימות שמבוססות על החלטות שעשיתם, ציד חיות מיתולוגיות, והרשימה עוד ארוכה. 

 

שום דבר מזה לא יפתיע אנשים ששיחקו כבר באססינס קריד. כשהסדרה החלה את דרכה לפני 11 שנה, אחת התלונות הפופולריות לגביו גרסה כי אינו עשיר מספיק בתוכן, והתוכן הזה לא מגוון מספיק. המפתחים בחברת יוביסופט לקחו את הביקורת ללב. כמות התוכן גדלה משנה לשנה, וכך גם גודל העולם.

 

אססינס קריד (צילום מסך)
תוכן עשיר מדי? אססינס קריד(צילום מסך)

 

כשמשחקי הסדרה החלו להיות רפטטיביים מדי, החליטו ביוביסופט לקחת שנת חופש, וחזרו עם Assassin's Creed: Origins המוצלח מאשתקד. העולם שלו הרגיש טרי, העלילה שלו הייתה מעניינת, והמערכות החדשות שנבנו עבורו היו ברובן מוצלחות. ההכרזה כי גם השנה יתווסף פרק לסאגה הזו העלתה חשד ששוב חזרנו לתקופת המשחקים הדומים-מדי. אבל אודיסאה אינו כזה.

 

הוא מתרחש על רקה המלחמה הפלופונסית בין אתונה לספרטה, במאה החמישית לפני הספירה, כשבמקביל ממשיך את העלילה (הדלוחה) של המאבק בין מתנקשים לבין טמפלרים בעתיד הקרוב. יוון של Odyssey היא הישג טכני ואמנותי - עולם פתוח עצום בגודלו, הרבה יותר מכל משחק אחר בסדרה. הוא יפהפה ומגוון, עם נופים עוצרי נשימה. יש כאן ערים גדולות לצד כפרים קטנים וחוות, חופים מרהיבים והרים גבוהים, מקדשים, הריסות, ספינות שקועות ומערכות של מערות. ובכל מקום יש מה לעשות - בין אם להרוג פיראטים או סתם לגלות נקודת עניין.

 

אססינס קריד (צילום מסך)
קרבות ימיים. אססינס קריד(צילום מסך)

 

אחד החידושים המעניינים ביותר שהוכנסו למשחק השנה הוא מצב בו קבלת משימה אינו קובע מיידית את הנקודה על המפה אליה צריך להגיע. במקום זה, עליכם לשאול את נותן המשימה שאלות על אודות המיקום, ואז למצוא אותו על המפה. אם זה נשמע קצת מפחיד, אל דאגה - זה לא באמת קשה. עדיין יש סימני שאלה שמציינים נקודות עניין, ועליכם פשוט להבין לאיזו מהנקודות ללכת. זה פשוט הופך את הדרך למעניינת יותר.

  

הנעליים אליהם אתם נכנסים ב-Odyssey נתונות לבחירתכם: תצטרכו לבחור בין אלכסיוס וקסנדרה, אח ואחות ממוצא ספרטני, כשהדמות השנייה תהפוך לחלק מהעלילה. הבחירה הזו היא הראשונה שמוצגת לכם, אך לא האחרונה. לראשונה בתולדות הסדרה, תוכלו לבחור איך להגיב בדיאלוגים שהדמות שלכם מנהלת - ולבחירות האלה יכולות להיות השלכות על המשך המשחק.

 

קסנדרה היא מהדמויות הטובות של אססינס קריד לדורותיו, אם לא הטובה שבהן. היא אמנם יוצאת למסע שמתודלק על ידי טראומה קשה, אבל נראה שבעיקר מחפשת הרפתקאות. אין לה בעיה לפלרטט, להתבדח, לצחוק על אנשים - יש לה הרבה יותר אישיות אנושית ממה שאנשי יוביסופט איפשרו בדמויות הראשיות שלהם. הדיבוב שלה מצויין, והמשחק הזה מדובב כמעט כולו. מבחינת המפתחים, קסנדרה היא גם הדמות הקאנונית במשחק, וההמשכים יתייחסו אליה כאל הדמות הראשית.

 

אססינס קריד (צילום מסך)
קסנדרה והאישיות. אססינס קריד(צילום מסך)

 

עם כל הרכיבים האלה, אפשר היה לצפות מיוביסופט ש-Odyssey יהיה אחד המשחקים הטובים בסדרת אססינס קריד. אבל זה לא יהיה נכון עבור חלק ניכר מהשחקנים. בחברה ידעו טוב מאוד מה חסר להם, אבל לא הצליחו להבין כשהחבילה הפכה לעמוסה מדי.

 

המקום בו זה הכי בולט הוא ההתקדמות בעלילה הראשית. בגלל שמדובר במשחק בו כמעט ואין טעם להילחם באויבים שחזקים מכם בשתי דרגות ומעלה, ובגלל שלכל אזור במפה יש אויבים ברמה קבועה, ההתקדמות שלכם נקבעה מראש. ליוביסופט ממש חשוב להראות לכם את כל מה שיש להם להציע, ולכן תמצאו את עצמכם עושים שעות על גבי שעות של משימות צד רק כדי לעלות בדרגות מספיק, על מנת להתקדם למשימה העלילתית הבאה.

 

ה-50-60 שעות שיידרשו לכם כדי לסיים את העלילה הראשית כוללים לפחות 20-30 שעות של משימות צד. תוכלו לזרז את העניינים באמצעות קניית שדרוג שמכפיל את קצב ההתקדמות שלכם, אבל מדובר בהשקעה של כסף אמיתי - כעשרה דולרים. וזה נראה מעט לא הוגן. גם מחוץ למשימות העלילתיות ומשימות הצד, המשחק הזה עמוס במערכות עולם פתוח, ומתישהו זה כבר נהיה מתיש.

 

אססינס קריד (צילום מסך)
מלחמה. אססינס קריד(צילום מסך)

 

לכל אזור יש מפקד מטעם אתונה או ספרטה, ותוכלו - לפעמים אפילו תידרשו - להתנקש בהם. כדי שההתנקשות תהיה קלה יחסית, תצטרכו להחליש את השליטה שלהם באמצעות פעילויות צד באותו האזור. לאחר ההתנקשות, תוכלו לזמן קרב ענק בו יוכרע האם האזור יעבור לשליטת הצד השני. תוכלו לבחור צד בקרב הזה.

 

האויבים במשחק הם כת מרושעת. יש לה כמה עשרות מפקדים, בהם תצטרכו להתנקש. הם פזורים ברחבי העולם, וכמה מהם מגיעים כחלק מפעילות אחרת, כמו הקרבות מהפסקה הקודמת או קרבות ימיים. תצטרכו למצוא רמזים לזהות כל חברי הכת, לחשוף אותם ואז להתנקש בהם. לפעמים, המשחק לא יגיד לכם איפה הרמז הבא, או ישכח לספר שעדיין אי אפשר להתנקש במטרה, כי זה אמור להיות חלק ממשימה עתידית.

 

זה אולי קצת מוזר להתלונן על כך שבמשחק יש יותר מדי תוכן, אבל מדובר בטעם לפגם עבור מי שרוצים חוויה ערוכה ומהודקת. עורך אולי גם היה אומר שזה קצת מוזר להציב את קסנדרה, בת ספרטה עם קשרים משפחתיים שם, כשכירת חרב שלא אכפת לה את מי היא הורגת. אתם אקטיבית צריכים להתעלם מהקלות בה היא מחליפה צדדים כל דקה, רק כדי לספק לכם הזדמנויות לקטעי אקשן ועוד נקודות. זה ממש לא מתאים לדמות שהתסריטאים יצרו.

  

אם Assassin's Creed: Odyssey היה משחק קטן יותר וקצר יותר, הוא היה משחק מצויין. כרגע, הוא משחק ארוך עם הרבה פעילויות, שבנוי על יסודות טובים.

 

329-529 שקלים, בהתאם לגרסה.

 זמין לפלייסטיישן 4 ואקס-בוקס וואן, וגם למחשב.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום מסך
Assassin’s Creed: Odyssey אססינס קריד
צילום מסך
מומלצים