ב.מ.וו חושפת X7: חדש, ענק ואצלנו בעוד חצי שנה
ב.מ.וו חשפה את רכב הפנאי הגדול ביותר שייצרה מעולם, עם שבעה מושבים ורשימת אבזור ארוכה במיוחד. לישראל הוא צפוי להגיע בסביבות חודש אפריל 2019
ב.מ.וו מרחיבה את משפחת רכבי הפנאי הגדולה שלה עם ה-X7 הענק שיתמקם מעל ה-X5 שהתחדש רק לאחרונה בדגם עדכני. המתחרים הצפויים: מרצדס GLS, ריינג' רובר וייצתכן שאפילו קדילאק אסקלייד. כמו כל משפחת הפנאי, גם ה-X7 ייוצר במפעלי ב.מ.וו בדרום-קרולינה, ארה"ב. לישראל הוא צפוי להגיע בעוד כחצי שנה (אפריל 2019) עם תג-מחיר שעדיין לא נחשף, אך צפוי להיות עסיסי במיוחד.
9.2017: ב.מ.וו X7 בתמונות ראשונות שדלפו לרשת
9.2017: כל מה שרציתם לדעת על ב.מ.וו X7. וגם, מתי בישראל12.2017: ב.מ.וו X7 כמעט יוצא לאור - אצלנו בעוד כשנה
8.2018: ב.מ.וו X7 רואה אור - בינתיים, רק חלקית
תהליך חשיפתו של ה-X7 הגדול לציבור ארך כשנה, במסגרתה שחררה היצרנית מדי פעם מידע חדש, לאחר שהציגה לראשונה את אב-הטיפוס. הוא מבוסס על פלטפורמת CLAR בה משתמשת למשל גם סדרה 7, עם אלומינים וקרבון לטובת הפחתת המשקל העצמי. ובכל זאת, המידות העצומות מחייבות וגם הגרסה הקלה ביותר של הרכב הענק שוקלת 2.3 טון לפני נוסעים ומטען. משקל הגרסה הכבדה ביותר עומד על יותר מ-2.5 טון. וכאמור, הוא מאוד גדול. אורכו 515 ס"מ, רוחבו שני מטרים וגובהו 180 ס"מ. בסיס הגלגלים עצום בהתאם: 310 ס"מ, 13 ס"מ יותר מ-X5 שאינו קטן כלל ועיקר.
גם שאר המידות, לרבות כאלה שספק אם יהיו רלוונטיות לרוכשי ה-X7, מרשימות. כך למשל, מרווח הגחון עומד על 22.1 ס"מ מאוד מרשימים. עומק הצליחה אם זנה מעניין אתכם, עומד על חצי מטר. ולמי שבכל זאת יתעקש לברר האם נתונים אלה מאפשרים לו להתמודד בשטח עם ריינג' רובר, מציעה ב.מ.וו דלת תא מטען מפוצלת שיכולה לשמש גם כשולחן פיקניק לעת מצוא.
המראה אינו מפתיע שכן ב.מ.וו חשפה זה מכבר את ה-X7 במלוא הדרו, פחות או יותר במצבו הסדרתי. ולכן איש לא הופתע לגלות שסבכת הכליות המזוהה של היצרנית היא הגדולה ביותר שייצרה מעולם. המראה הכללי מיישר קו עם הקו העכשווי של היצרנית, בחוץ ובפנים עם סביבת נהג בה פגשנו כבר ב-X5. יש שלוש שורות מושבים עם מקום לשבעה או שישה נוסעים, ותא מטען שנע בין 326 ליטר מאוד צנועים כאשר כל המושבים ניצבים, ליותר מ-2 קוב של נפח כאשר שתי השורות מקופלות.
לפי ב.מ.וו, השורה השלישית תתאים גם למבוגרים והשנייה נעה על מסילה לטווח של כ-14.5 ס"מ לפנים-אחור. בתצורת שישה מושבים מורכבת השורה השניה משני כיסאות "קפטן" גדולים. ניתן לקפל ולהזיז את שתי השורות האחוריות בעזרת מתג ממושב הנהג, במטרה להקל על כניסה ויציאת נוסעים.
ה-X7 נחשף תחילה עם שני מנועי בנזין ושני דיזלים. גרסת הבסיס תשתמש ב-3.0 ליטר (340 כ"ס) שיאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 6.1 שניות, בחרטום גרסת העל יוצב מנוע V8 בנפח 4.4 ליטר עם 462 כ"ס וזינוק ל-100 ב-5.4 שניות. יש גם 3.0 ליטר טורבו-דיזל עם 265 או 400 כ"ס. כל המנועים משודכים לתיבה שמונה הילוכים אוטומטית. ה-X7 הכבד יצויד באופן טבעי גם עם מתלי אוויר המסוגלים להגביה את המרכב ב-40 מ"מ במצב "שטח", או להנמיך אותו ב-20 מ"מ במהירות של 136 קמ"ש ומעלה.
כצפוי, רשימת האבזור הסטנדרטי עשירה במיוחד, לרבות לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע - שניהם בגודל "12.3. יש גם תאורת לד אדפטיבית, מערכת שמע עם 10 רמקולים, משטח הטענה אלחוטי, 3 גגות שמש נפרדים ועוד. ניתנים לרכישה כאופציה: התנעה מרחוק, בקרת אקלים עם חמישה אזורים, חימום למושבים בשורה השנייה, חימום להגה ולמשענות היד מלפנים, מחזיקי כוסות מחוממים ומקוררים, סגירת ואקום לדלתות, וילונות צד חשמליים, מערכת שמע יוקרתית בהספק 1,500 וואט, ושישה שקעי USB, מסכי "10.2 ליושבין מאחור, תאורת לייזר לפנסים הקדמיים ואפילו גג פנוראמי עם תאורת לד המאפשרת לא פחות מ-15 אלף תבניות תאורה שונות.
ה-X7 יצויד במגוון מערכות בטיחות מתקדמות אקטיביות, כולל זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, אופציה למצלמות עיליות עם תצוגת תלת-מימד, זחילה אוטונומית בפקקי תנועה ועוד. חבילת הבטיחות המורחבת מציעה גם מערכת לניטור מצבו של הנהג.
הכותב חבר מערכת iCar