מיצובישי אאוטלנדר דור שלישי (2013-2018)
רכב בעל שבעה מקומות הנמכר בארץ אי-פעם, מבוסס על פלטפורמה מימי השת"פ שנגמר מזמן בין מיצובישי לדיימלר-קרייזלר מאמצע העשור הקודם. דו"ח רכישת רכב משומש
קטגוריה: מיני-ואנים שמתחזים לג'יפונים.
טווח מחירים: מ־62 אלף שקל לידני מ-2013, ועד 210 אלף שקל להיברידי נטען חדש 2018 (לוי יצחק.(
דגמים: חמש דלתות, חמישה או שבעה מקומות.
תעודת זהות: הרכב בעל שבעה מקומות ישיבה הנמכר בארץ אי פעם, מבוסס עדיין על פלטפורמה מימי השת"פ שנגמר מזמן בין מיצובישי לדיימלר-קרייזלר, שגם היא כבר מזמן לא איתנו, מאמצע העשור הקודם. לאחרונה הושקה מתיחת פנים שנייה שלו, אחרי שכבר עודכן ב-2015. דגם חדש לגמרי צפוי רק ב-2020.
פרטים טכניים: מנועי בנזין 2.0 ליטר (150 כ"ס), טורבו דיזל 2.3 ליטר (150 כ"ס) או היברידי-נטען (203 כ"ס). גיר רציף (בבנזין,( אוטמטי 6) הילוכים, בדיזל), אוט' הילוך בודד (בהיברידי הנטען), או ידני 5) הילוכים, בבנזין). הנעה קדמית או כפולה.
זיהום אוויר: 44־157 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 2־13 מ־.15 עוד הוכחה שלא באמת מדובר בג'יפ, לא עם ציונים ירוקים כאלה.
בטיחות: 5 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. 7 כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות (ESC) . בלימת חירום אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית סטנדרטיות רק מסוף 2017.
שמירת ערך: לוי יצחק מפחית 10% בשנה, ביקוש טוב בשוק ונמכר קרוב למחירון בדגמי ה-7 מקומות. ה-5 מקומות בנזין והידניים, מבוקשים פחות ומחירי השוק שלהם נמוכים משמעותית.
מה לבדוק לפני שקונים: אמינות בסיסית גבוהה. רגישות רק במעבה המזגן וצריכה גבוהה יחסית ויקרה של רפידות בלם. העדכון הנוכחי כולל דיסקיוות מוגדלות שאמורות לפתור את הבעיה.
למי הוא מתאים: משפחות גדולות שנאבקות על אליפות הפוזה של החניון המשותף.
למה כן: שימושי, נאה מאוד מאז העדכון ב-2015, זול יחסית למתחרים, שפע גרסאות מחיר, אבזור והנעה. מערכת מולטימדיה מתקדמת של היבואן בהתקנה מקומית. נוחות נסיעה טובה.
למה לא: העיצוב המקורי סתמי, התנהגות הכביש בינונית בגלל המתלים הרכים, תא נוסעים פשוט ונטול יציאת מזגן מאחור עד למתיחת הפנים השנייה, יכולת שטח בסיסית גם עם 4x4.
למחפשי מציאות: קודיאק, 5008 ואקס-טרייל עדיפים כרכב פרטי חדש, אבל נדירים ויקרים כמשומשים.
השורה התחתונה: הטויוטה קורולה של המשפחות גדולות.
ציון: ****