שתף קטע נבחר
 

אינפינטי QX30 (מבחן ראשון) - בלי פוזה

מותג היוקרה היפני נכנס באיחור לסגמנט רכבי הפנאי, אך משתלב כעת בכל זאת בקטגוריה הצומחת במהירות. האם יכול אינפיניטי QX30 להצליח מול מתחרים מבוססים ומוערכים?

 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

אינפיניטי QX30, נוחת בישראל באיחור עצום במונחי תעשיית הרכב, כמעט שלוש שנים לאחר חשיפתו הראשונה ולא פחות משנתיים אחרי תאריך העלייה המקורי. למעשה מדובר בגרסה מוגבהת ל-Q30 הקומפקטית שמשווקת כאן כבר שנה וחצי, וכמוה הוא מתבסס על פלטפורמה ומכלולי הנעה של מרצדס - GLA במקרה שלו.

 

בכך הוא מנסה להתמודד באחת מהקטגוריות הפופולאריות והצומחות בקטגוריית היוקרה – רכבי פנאי קטנים. האם הוא יכול להצליח, או שכמו מרבית דגמי המותג יאלץ להתמקם בשוליים?

 

מחיר: 260 אלף שקל

מתחרים: וולוו XC40, ב.מ.וו X1, אודי Q3 מרצדס GLA

 

אינפיניטי QX30 (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

טוב: ביצועים, התנהגות כביש, אבזור

בסדר: נוחות

טעון שיפור: עיצוב, סביבת נהג

ציון:

 

איך נראה

ה-QX30 רחב מה-Q30 בסנטימטר (181.5 ס"מ) תודות לבתי גלגלים מורחבים וגבוה ב-5.5 ס"מ (153 ס"מ) בעיקר תודות לפסי גגון. כמקובל בקטגוריה, הפגושים שונים עם מיגון פלסטי-דמוי-מתכת ופסי הגנה מפלסטיק שחור סביב המרכב. הבידול הויזואלי כאן כמעט ואינו נראה, ובכך מאבדת אינפניטי נקודות חשובות בקרב העתידי על כיסו של לקוח הקטגוריה, המעריך מאוד מראה ייחודי ו"קרבי".

 

אינפיניטי QX30 (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

גם עיצוב הפנים זהה, והמשמעות היא כי סביבת הנהג-נוסעים נראית מיושנת מעט, עם ריבוי מתגים בקונסולה המרכזית ומסך מגע בגודל "7 (הכולל גם הפעלה באמצעות חוגה). אלא שהרזולוציה נמוכה מדי, ואין צימוד מתבקש ל-Apple Car Play ו-Android Auto. שוב, אובדן נקודות חשובות באחד התחומים היותר-חשובים לקהל היעד.

 

איכות החומרים גבוהה לעומת זאת, עם דיפוני עור חומים המעניקים תחושת יוקרה וייחוד. המושבים תומכים היטב אך תנוחת הנהיגה אינה גבוהה ושולטת בדומה למרבית מתחריו הישירים. בניגוד למרצדס GLA בה ידית הילוכים לצד ההגה מפנה מקום לתא אחסון שימושי, כאן הבורר ממוקם בין המושבים ומונע זאת. כמו במרצדס, גם כאן המנוף משמאל להגה משמש למגבים ומאותתים ומתחתיו מנוף בקרת שיוט הפוגעים בנוחו השימוש. במרצדס זה נעלם אט אט, גם כאן הגיע הזמן.

 

מרחב המחיה לנוסעים מאחור טוב יחסית (בסיס גלגלים של 270 ס"מ) והם גם נהנים מפתחי מיזוג נפרדים, אך נוסע במרכז יסבול ממנהרת גל ההינע. תא המטען קטן (430 ליטר) ונטול גלגל חלופי.

 

אינפיניטי QX30 (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

ה-QX30 משווק בישראל רק ברמת אבזור אחת, עשירה ביחס למקובל בקטגוריה. הרשימה כוללת מצלמות היקפיות עם חיישני חניה מלפנים ומאחור, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, מערכת שמע של BOSE, חלון שמש, ריפודי עור, חימום למושבים הקדמיים וחישוקי "18 קלים. אבזור הבטיחות כולל 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית במצבי חירום, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על סטייה מנתיב ושטחים מתים ותאורה אדפטיבית.

 

ציון בטיחות אינפיניטי QX30 ()

 

איך נוסע

ה-QX30 מוצע רק עם יחידת ההנעה החזקה בהיצע, 2.0 ליטר טורבו-בנזין עם 211 כ"ס בשידוך לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמד והנעה כפולה-קבועה. הביצועים טובים למדי, גם בזינוק מהמקום (7.3 שניות ל-100 קמ"ש) וגם בתאוצות הביניים, תודות לזמינות כוח טובה ותיבת הילוכים מהירת תגובה (בעיקר במצב ספורט). במצב "נוחות" התיבה חלקה ונעימה יחסית, אבל רעש המנוע מעט מחוספס. צריכת הדלק עמדה על 10.5 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.

 

אינפיניטי QX30 (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

כיול המיתלים מוצק כך שנוחות הנסיעה סבירה במהירות נמוכה, ומשתפרת בעומס גבוה יותר, עם שמירה מרשימה על ריסון ראוי של המרכב. גם בידוד רעשי רוח ודרך טוב.

 

בשונה ממרבית רכבי הפנאי שסובלים מהתנהגות כביש מגושמת, ל-QX30 יכולת דינמית גבוהה. זוויות הגלגול צנועות, שינוי כיוון מתבצעים בקלות וההגה חד, מדויק ומצליח לסייע אפילו בהנאה מהנהיגה. מערכת ההנעה, קדמית בבסיסה, מעבירה את הכוח לאחור במיידיות ובמהירות, מאפשרת יציאה מהירה מפניות על אספלט חלק או בשבילים מהירים. מערכת הנעה יעילה ומרווח גחון סביר (20.2 ס"מ) מקנים יכולת מסוימת מחוץ לאספלט, כמו טיול שבילים קל - אך לא מעבר לכך.


אינפיניטי QX30 (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

סיכום

אינפיניטי QX30 כנראה לא יהפוך לרב המכר של הקטגוריה. שכן הוא סובל מעיצוב מיושן, סביבת נהג ונוסעים לא מעודכנת ואפילו תנוחת נהיגה מאכזבת. שלושה משתנים סופר-חשובים עבור מרבית לקוחות הקטגוריה. בצד הזכות הוא מציע יכולת דינמית גבוהה ורשימת אבזור עשירה ביחס לתג המחיר.

 

המשמעות היא כי עבור הבודדים שמחפשים הנאה מנהיגה ברכב פנאי יוקרתי ומאובזר, מדובר בהפתעה מרעננת שראוי לשקול. אך רוב צרכני הקטגוריה יפנו לנציגים אחרים ברשימה המרשימה והמכובדת שנוצרה בשוק המקומי. אילו היה מגיע לכאן בתצורה זו ובמחיר דומה לפני שנתיים, יתכן והיה זוכה להצלחה, אך כיום הוא עשוי להתקשות בהתמודדות מול המתחרים המודרניים.

 


אינפיניטי QX30

אינפיניטי QX30
מנוע 4 צילינדרים, טורבו
נפח / סוג דלק 1,991 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 211 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט מרבי 35.7 קג"מ ב-1,200 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים כפולה קבועה / כפולת מצמד, 7 הילוכים
אורך 442.5 ס"מ
רוחב 181.5 ס"מ
גובה 153 ס"מ
בסיס גלגלים

270 ס"מ

משקל 1,683 ק"ג
נפח תא מטען 430 ליטר
100-0 קמ"ש 7.3 שניות
מהירות מרבית 230 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 13.1ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 174 גרם לק"מ
מחיר 260 אלף שקל
כריות אוויר 7
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים


פורסם לראשונה 26/10/2018 11:26

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניר בן זקן
אינפיניטי QX30
צילום: ניר בן זקן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים