שתף קטע נבחר

התפתחות בתביעה נגד הרכבת הקלה: "סיכוי סביר לביטול 80 אלף דו"חות"

השופטת קבעה: קיים סיכוי לקבלת הטענה שנפל פגם באופן שבו חברת "סיטיפס" מעסיקה את פקחיה. עו"ד יוסי חביליו, שהגיש את התביעה: "אופן פעילות הפקחים לא ראוי ופוגע בזכויות הנוסעים". מהחברה נמסר: "החלטת בית המשפט מוטעית, נערער עליה"

"נפל פגם בפרקטיקה באשר להסמכת והעסקת פקידי הרכבת המטפלים בחיובים המוגדלים" (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
"נפל פגם בפרקטיקה באשר להסמכת והעסקת פקידי הרכבת המטפלים בחיובים המוגדלים"(צילום: shutterstock)

התפתחות משמעותית בתביעה הייצוגית נגד חברת סיטיפס בירושלים: בית המשפט המחוזי בעיר פסק היום (ב') כי קיים סיכוי סביר לביטול 80 אלף דו"חות שהוטלו על נוסעי הרכבת הקלה בבירה, שהגישו יחד תביעה ייצוגית נגד החברה בסך 254 מיליון שקלים.

 

שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים תמר בזק רפפורט אישרה היום את הגשת התביעה הייצוגית הדורשת לבטל את 80 אלף הדו"חות שהוטלו על ידי פקחי סיטיפס על נוסעי הרכבת הקלה עד היום וכן דו"חות שיוטלו בעתיד.

 

בהחלטתה קובעת השופטת: "לאחר ששקלתי את טענות הצדדים מתוך ניתוח מכלול הוראות החוק והגיונן, סבורה אני כי קיים סיכוי סביר, אם לא למעלה מזה, לקבלת הטענה כי נפל פגם בפרקטיקה הנוהגת כיום באשר להסמכת והעסקת פקידי הרכבת המטפלים בחיובים המוגדלים ברכבת הקלה וזו אינה תואמת לכאורה את הוראות הדין".

 

התביעה, שהוגשה על ידי עו"ד יוסי חביליו - המתמודד כעת על מקום במועצת העיר ירושלים - החלה כתביעה בשמן של שתי נוסעות ברכבת הקלה שקיבלו דו"חות על אף ששילמו על כרטיסי נסיעה.

 

אחת מהן היא שושנה רז, בשנות ה-70 לחייה, שנסעה ברכבת הקלה בשנת 2012. עלות הנסיעה עבורה היא 3.30 שקלים בלבד. כשניגשה רז לתקף את הרב-קו, לא הצליחה לתקף וביוזמתה פנתה לפקח – שהוריד אותה מהרכבת ונתן לה דו"ח על סך 186.6 שקלים. מקרה דומה קרה לסמדר אדלשטיין, אם חד-הורית שנסעה עם שני ילדיה ברכבת הקלה באמצעות "כרטיס נסיעה משולב" שנקנה בדוכן סיטיפס. מכונת התיקוף לא אפשרה את העברת הכרטיס, וגם היא קיבלה דו"ח בסכום דומה.

 

בתביעה נטען כי העסקת הפקחים על ידי חברת כוח האדם נוגדת את פסיקת בית המשפט העליון לפיה פקחים חייבים להיות עובדי הגוף המטיל את הקנס (כלומר עובדי סיטיפס, ולא חברה אחרת – ע.ט.).

 

 

 (צילום: גיל יוחנן וארגון 15 דקות) (צילום: גיל יוחנן וארגון 15 דקות)
(צילום: גיל יוחנן וארגון 15 דקות)

במסגרת התביעה נטען כי סיטיפס אינה זו שמכשירה את הפקחים ואינה מפקחת על עבודתם. עוד נטען כי פקחי הרכבת הקלה נותנים דו"חות באופן סיטונאי ללא שיקול דעת ומתעמרים בנוסעים, כאשר ברוב המכריע של המקרים הדו"חות ניתנים לנוסעים שלא הייתה להם כל כוונה לרמות ורובם המכריע אף שילמו עבור הנסיעה בפועל, ומה שמנע מהם לשלם היא תקלות טכניות במכשירי התיקוף.

 

עו"ד יוסי חביליו ()
עו"ד יוסי חביליו

עו"ד יוסי חביליו אמר ל-ynet כי "כל ירושלמי מכיר את הסיטואציה שבה ניגשים אל הנוסעים פקחים, מקיפים אותם ומבקשים ממי שכרטיסו לא תוקף להזדהות ולרדת מהרכבת, דבר הכרוך באי נעימות ובהשפלה. זהו מצב בלתי נסבל ואני שמח שגם השופטת קיבלה את עמדתי, שלפיה אופן פעילותם של הפקחים לא ראוי ופוגע בזכויות יסוד של הנוסעים".

 

מסיטיפס נמסר בתגובה: "אנו מחויבים לפעול כל העת בהתאם להוראות ודרישות המדינה, וכך פעלנו גם בעניין זה. החלטת בית המשפט מוטעית ובכוונתנו לערער על החלטה זו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עפר מאיר
הרכבת הקלה בירושלים
צילום: עפר מאיר
מומלצים