קיה פורטה GT - ספורט קוריאני, לא עבורנו
קיה פורטה המשפחתית זוכה לגרסה ספורטיבית, עם תוספת משמעותית של כוח ומראה שאין לטעות בו. לישראל היא לא תגיע
אחרי שבתערוכת פריז האחרונה נחשפה גרסת GT של קיה סיד, מגיע תורה של גרסה דומה לפורטה. בתערוכת שיפורי הרכב SEMA שנערכת בימים אלה בלאס וגאס חשפה היצרנית הקוריאנית את הפורטה GT עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר, 204 כ"ס ו-27 קג"מ - מנוע המשמש את הקונצרן הקוריאני כבר למעלה משש שנים עם מעט שינויים וממוקם גם בחרטום הסיד.
היצרנית אינה מפרסמת עדיין נתוני ביצועים כלשהם, אך מבטיחה כיול מתלים ספורטיבי יותר, מערכת בלימה משודרגת, צמיגי מישלין פיילוט ספורט (225/40) ואפשרות בחירה בין תיבת שישה הילוכים ידנית לשבעה הילוכים כפולת-מצמד עם מנופים מאחורי ההגה.
קיה לא הותירה יותר מדי מקום לדימיון, והחליטה להתאים גם את מראה ה-GT ליכולות הגבוהות יותר. החל בסבכה קדמית צבועה שחור-אדום, חצאיות צד, מסיט אוויר תחתי אחורי, צמד לועות מפלט וספוילר. חישוקי "18 ותאורת לד מלאה יוצעו כסטנדרט, כמו-גם דיפוני עור עם תפרים אדומים בתא הנוסעים, גלגל הגה עם תחתית שטוחה וסמלי GT כמעט בכל פינה.
הפורטה GT תשווק בכל גרסאותיה עם מסך מולטימדיה בגודל "8, בלימת חירום אוטונומית ומערכת תיקון סטיה מנתיב. חבילת האבזור GT1 תוסיף גם תאורת לד פנימית, גג שמש ומערכת שמע מבית "הרמן קרדון" עם שמונה רמקולים. חבילת GT2 תוסיף גם מושבים עם חימום-אוורור וכיוון חשמלי.
הכותב חבר מערכת iCar