מלא סוכר ויקר: חברות הבירה והמשקאות הקלים העלו מחירים
חברת יפאורה תבורי העלתה את מחירי רוב המשקאות הקלים שלה, בין היתר שוופס, תפוזינה ו-RC קולה בעד 4%. היא עושה זאת אחרי שקוקה קולה כבר העלתה מחירים בשיעור דומה וטמפו ייקרה את פפסי גולדסטאר, מכבי והיינקן. כל זאת בעוד משרדי הממשלה מנסים ונכשלים בבלימת יוקר המחיה
גל התייקרויות בפתח: מחירי האורז יעלו בעד 30%
קוקה קולה מעלה מחירים: פריגת ומשקאות מוגזים יתייקרו בעד 3.2%
קימברלי קלארק מפחיתה מספר חיתולים ומגבונים באריזות האגיס וטיטולים ומקצרת נייר טואלט
בין המותגים שיפאורה ייקרה: שוופס, RC קולה, תפוזינה, ספרינג, סודה, ו-Fruit Water. עוד קודם לכן, טמפו ייקרה את גולדסטאר, מכבי והיינקן וגם את פפסי, פפסי מקס, XL, נסטי, סבן אפ, ג'אמפ, פרייה, סן פלגרינו, אקווה נובה וסן בנדטו בין היתר. החברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה קולה ישראל) ייקרה את קוקה קולה ומשקאות נוספים ב-3% בנוסף לעליית מחירים בשיעור דומה של מוצרי החלב של טרה שהיא מייצרת. מדובר בשלוש מחברות המזון הגדולות בישראל שבכיריהן מרוויחים מיליוני שקלים בשנה.
במקביל, במשרד הבריאות מתכוונים לסמן מוצרי מזון "לא בריאים" בסימון אדום שמזהיר מפני כמות רבה של סוכר, נתרן ושמן במזונות תעשייתיים. רוב המשקאות הקלים יסומנו בסימון אדום ומבין אלה שלא יסומנו - ישנם גם משקאות עם ממתיקים מלאכותיים.
במשרדי הממשלה יש יוזמות רבות לגבי עולם מוצרי הצריכה ומחיריו. במשרד האוצר מנסים למנוע התייקרות של מוצרי החלב שמחירם מפוקח על-ידי
המדינה ומשרד הכלכלה מנסה להילחם במחירים הגבוהים של מוצרי טואלטיקה המיובאים לארץ על-ידי השוואת מחיריהם למחירי חו"ל, אך מתחת לאף של משרדי הממשלה - הצרכנים סובלים מגל של התייקרויות במוצרי צריכה, שמעיד שהמדינה נכשלה בבלימת יוקר המחיה ובפיקוח אמיתי על המחירים לצרכן.
הגל כולל את ייקור מוצרי חוגלה קימברלי (כולל קיצור גלילי נייר טואלט והפחתת חיתולים בחבילה), התייקרות מוצרי חלב של תנובה וחברות נוספות שהעלו מחירים כמו סוגת, ויסוצקי (שמשווקת גם את מלח הארץ) וסנו. גם מחירי העוף, הפירות והירקות גבוהים השנה.