קימברלי קלארק מפחיתה מספר חיתולים ומגבונים באריזות האגיס וטיטולים ומקצרת נייר טואלט
אחרי שייקרה את מוצרי הנייר שלה ביוני, קימברלי קלארק הודיעה לקמעונאים שתקצר את אורך הנייר בשניים ממותגיה, מולט ושמורת טבע. כן תפחית את מספר החיתולים באריזות האגיס פרידום דריי, האגיס ליטל בייביז וטיטולים פרימיום, ואת מספר המגבונים במותגים אלה. קימברלי קלארק: "נאלצנו לבצע שינוי כדי להתמודד עם האינפלציה במחירי הסחורות"
העלתה מחירים וכעת מקטינה מוצרים: קימברלי קלארק (לשעבר חוגלה קימברלי) הודיעה לקמעונאים שהיא מקצרת את אורך נייר הטואלט בשניים ממותגיה, מולט ושמורת טבע. כמו כן היא מפחיתה את מספר החיתולים באריזות מותגי האגיס וטיטולים. היא גם הוציאה 8 מגבונים מאריזות האגיס וטיטולים.
מכירים מוצר שהוקטן? כיתבו לנו >>
מטרת מהלך כזה של הקטנת מוצרים שחברות נוקטות בו לעיתים, הוא לגרום למחיר הכולל של המוצר להיראות נמוך יותר בעיני הצרכן אחרי ההקטנה, בעוד שהמחיר ליחידת מידה (100 גרם, מ"ל או ס"מ) לא משתנה (כך במקרה זה לטענת קימברלי קלארק) ולעיתים קרובות - עולה. עם זאת החברה העלתה את מחירי מותגי נייר הטואלט שלה ביוני האחרון, כך שקיצור אורך נייר הטואלט הינו מהלך משלים להתייקרות.
מקטינה את רוב אריזות החיתולים ואת מספר המגבונים בעד 11%
החברה הודיעה כי תקטין את מוצרי מולט ושמורת טבע ב-30 ס"מ לגליל וב-50 ס"מ לגליל כפול בספטמבר-אוקטובר. מדובר בהקטנה של אורך הדף (ריבוע) מ-11.2 ס"מ ל-11 ס"מ, כך שהאורך הכולל של הגליל הבודד יירד מ-17.9 מטר ל-17.6 מטר ואורך הגליל הכפול יירד מ-35.8 מטר ל-35.2 מטר.
הפחתת מספר החיתולים באריזות האגיס פרידום דריי כבר החלה והיא מגיעה לעד 11%. בחיתולים שלב 3 מספר היחידות יירד מ-54 חיתולים ל-52 חיתולים; מספר היחידות באריזות שלב 4 פלוס יירד מ-42 חיתולים ל-40 חיתולים; באריזות שלב 5 מספר היחידות יירד מ-38 חיתולים ל-36 חיתולים ובאריזות שלב 6 מספר החיתולים יירד מ-34 ל-30 חיתולים.
גם במותג האגיס ליטל בייביז, שלב 2, יופחת המספר מ-46 חיתולים ל-44 חיתולים.
המספר גם יצומצם באריזות חיתולי טיטולים פרימיום. בשלב 2, המספר יירד מ-56 חיתולים ל-52 חיתולים. בשלב 3 יופחת מספר החיתולים מ-52 חיתולים ל-50 חיתולים; בשלב 4 מספר היחידות באריזה יופחת מ-42 ל-40 חיתולים; בשלב 4 פלוס תהיה הפחתה מ-40 חיתולים ל-38 חיתולים; בשלב 5 מ-36 חיתולים ל-34 חיתולים ובשלב 6 מ-32 חיתולים ל-30 חיתולים.
ספירת מגבוני האגיס ומגבוני טיטולים באריזות 72 דפים, תופחת ל-64 דפים באריזה בודדת - הפחתה של 11%.
גל התייקרויות
במאי האחרון הודיעה קיברלי קלארק על עליית מחירים של 7%-10% בכל מוצרי הנייר שלה שנכנסה לתוקף ביוני. ההתייקרות כללה את מותגי נייר הטואלט לילי ואת מותגי קלינקס, וניקול וגם את מותג נייר הטואלט מולט והמותג שמורת טבע שמוקטנים כעת. החברה טענה אז שסיבת ההתייקרות היא "עלייה יוצאת דופן ומתמשכת בעלות חומרי הגלם בכל העולם, ובפרט תאית, הרכיב המרכזי במוצרי הנייר שלנו, אנו נאלצים לבצע עדכון במחיר המכירה לקמעונאים במותגי הנייר". היא גם הדגישה אז שמוצרי הגליל הכפול לא יתייקרו, אך כעת כאמור - היא מקצרת באורכם.
לאחר מהלך זה, החל גל התייקרויות בקרב יצרניות ויבואניות מוצרי צריכה, שכלל גם את מתחריה של החברה בתחום נייר הטואלט, סוגת הודיעה היא מייקרת אורז ותנובה וטרה העלו מחירים (בשל התייקרות החלב הגולמי).
מקימברלי קלארק ישראל נמסר בתגובה: "קימברלי קלארק מחויבת להציע לצרכניה את המוצרים הטובים ביותר ובאיכות הגבוהה ביותר.
"אנו נאלצים לבצע שינוי בתמהיל אריזות חיתולי ומגבוני האגיס וטיטולים ובנייר הטואלט מולט ושמורת טבע, על מנת להתמודד עם האינפלציה המשמעותית במחירי הסחורות.
"אנו עושים מאמצים רבים על מנת למזער את ההשפעה על הצרכנים בכל דרך אפשרית ונמשיך לעשות זאת. השינוי תוקשר כנדרש ומופיע על האריזות בבירור ובשקיפות מלאה".