פרסיל ג'ל: המוצר "שופר", האריזה הוקטנה
חברת הנקל סוד השיקה אריזות חדשות ונוסחה "משופרת" לפרסיל ג'ל ופרסיל ג'ל בייבי והקטינה את המוצר מ-3 ליטר ל-2.7 ליטר. כיוון שנוספו לסדרה מוצרים חדשים, הם נמכרים כעת במחירי השקה נמוכים לצרכנים, אך המחיר המומלץ לצרכן עלה ב-2.4% ל-100 מ"ל. הנקל: "מחיר המחירון לקמעונאי הוזל"
שוב הקטנת אריזות מתחת לאף של הצרכנים: והפעם, ג'ל הכביסה פרסיל. חברת הנקל סוד השיקה אריזה חדשה ונוסחה משופרת של פרסיל ג'ל ובמסגרת החידושים, גם הקטינה את המוצר ב-10%. תכולת האריזה היא כעת 2.7 ליטר במקום 3 ליטר.
נתקלתם במוצר שהוקטן? כיתבו לנו >>
עלית הארק: הבקבוק הוקטן, המחיר עלה
הוקטנו אריזות קרמבו, פנטן וטייד. המחיר עלה
300 מ"ל זה לא מעט, אבל לא מן הנמנע שאחרי שתעבור תקופת ההשקה (החברה לא רק הקטינה את המוצרים הוותיקים, אלא גם הוסיפה לסדרה מוצרים חדשים, במשקל המוקטן) - יהיו קמעונאים שימכרו את המוצר לצרכן במחירי הגודל הקודם.
מחיר המבצע: 19.90 שקל, ניתן בעבר גם על אריזת 3 ליטר
כבר עכשיו ניתן לראות לכך סימנים מקדימים. המוצר הוותיק עדיין נמכר ברשתות השיווק ובמרכולים, כך שניתן להשוות בין מחירי הגרסה הותיקה לחדשה. טווח המחירים של פרסיל 3 ליטר ברשתות, נע בין 27.50 שקל (במבצע) ל-54 שקל. לפי היסטוריית המחירים של המוצר באתר פרייסז (שמציג את מחירי כל הסניפים של רשתות המזון הגדולות), המחיר המחיר הנמוך ביותר שלו בשנה החולפת, עמד על 19.90 שקל (בויקטורי ויוחננוף), מחיר מבצע.
המוצר בגודל החדש - 2.7 ליטר, נמכר במחיר מבצע 19.90 שקל במחסני השוק והמחיר הגבוה ביותר שלו כרגע עומד על 41.90 שקל ב-AM:PM. כלומר המוצר המוקטן נמכר במחיר מבצע שניתן גם למוצר באריזה המקורית וזה אומר עליית מחיר, שכן כשמכרו 3 ליטר ב-19.90 שקל, המחיר ל-100 מ"ל עמד על 6.6 שקלים ואילו כעת, מחיר המבצע של המוצר עומד על 7.37 שקלים ל-100 מ"ל. לעומת זאת, המחיר הגבוה ביותר - נמוך ממחיר פרסיל במשקל הקודם, גם ל-100 מ"ל.
אותו הדבר לגבי ג'ל כביסה מרוכז סנסיטיב (בייבי), 3 ליטר, של פרסיל. הוא נמכר ברשתות ב-19.90 עד 59.90 שקל במהלך השנה. גם המוצר באריזה החדשה, של 2.7 ליטר נמכר במבצע ב-19.90 שקל, כך שמחיר המבצע מגלם עליית מחיר. יחד עם זאת, המחיר הגבוה ביותר כרגע, של פרסיל סנסיטיב באריזה החדשה עומד על 35.90 שקל - כך שבטווח המחירים הגבוה אפשר לראות ירידת מחיר. כל זה כמובן כשלוקחים בחשבון שמדובר במחירי השקה, שכן צבעי הג'ל השתנו בחלק מהסוגים וצריך לפתות את הצרכנים להתנסות במוצר.
רק לאחרונה, הקטינה החברה את אריזות מרככי הכביסה של סוד מ-1 ליטר ל-900 מ"ל. המחיר ברשתות לא השתנה. ב-2007, נקבע בפשרה בתביעה ייצוגית שהחברה תשווק כ-52 אלף אריזות של אבקת הכביסה סוד עם תוספת של 250 גרם, לנוכח העובדה שהחברה הקטינה את אריזת המוצר מ-1.5 ק"ג ל-1.25 ק"ג מבלי ליידע על כך את הצרכנים. מאז, לפי חוק, על חברות להודיע לצרכן על ההקטנה באותיות ברורות על גבי האריזה והנקל עומדת בחוק.
מחברת הנקל נמסר: "הפורמולה של המוצר משופרת יותר עם ביצועים טובים יותר. מחיר המחירון לקמעונאים הוזל".
הנקל סוד סירבו לבקשת ynet לפרט האם שיעור הורדת מחיר המוצר לקמעונאים, היה בהתאם להקטנת הכמות (10%).
קמעונאים אמרו ל-ynet שלפי מחיר המחירון החדש של פרסיל, המחיר המומלץ לצרכן ל-100 מ"ל - עלה ב-2.4%.